Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Helm met verlichting aan voor-, achter- en zijkant
#1
In mijn zoektocht naar een helm die goed zichtbaar is in het donker zag ik de Pro Sport Lights helm

Heeft iemand hier ervaring mee?
Even an absolute beginner has to start somewhere.

Antwoord }
Bedankt door:
#2
(24-Oct-2018, 10:50 PM)TvWijk schreef: In mijn zoektocht naar een helm die goed zichtbaar is in het donker zag ik de Pro Sport Lights helm

Heeft iemand hier ervaring mee?

Een los helmlampje kan ook. Naast de spiegels heb ik trouwens 2x een Lezyne 1100 gemonteerd. Anderen denken nu dat er een Harley aankomt i.p.v. een VM.

Ik heb op de 'smurfenmuts' (bolling achter je hoofd) een Lezyne achterlicht met velcro bevestigd.


Vind ik allemaal iets handiger dan lampjes aan een helm. Dan moet die helm ook nog goed zitten en de lampjes moeten ook nog eens kwalitatief oké zijn.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#3
Heb zelf toevallig gisteren een losse helmhouder gekocht voor mijn Lezyne Macro Drive 800. Wel niet zoveel als de 2200 lumen (!) van Wim maar ook een potente lamp. Ik gebruik deze al twee jaar op mijn woon-werk fiets op een vaste houder op het stuur. Met deze helmhouder kan ik ook eens af en toe een ligger pakken zonder dat ik daar allemaal houders op moet gaan maken. Dit is alleen voor de koplamp. Een achterlichtje kan ik altijd wel ergens eentje vast maken.
Antwoord }
Bedankt door:
#4
Mijn Mango+ heeft natuurlijk al een achterlicht en een dubbele koplamp.
Op de zijkant komt nog reflecterende "Strada-striping"

De verlichting op de zijkant van de helm verhoogd de zijdelingse zichtbaarheid en met de koplamp van de helm kunnen naderende automobilisten "aangekeken" worden.
Even an absolute beginner has to start somewhere.

Antwoord }
Bedankt door:
#5
De verlichting op de zijkant van de helm verhoogd de zijdelingse zichtbaarheid en met de koplamp van de helm kunnen naderende automobilisten "aangekeken" worden.

Dat het direct richting automobilisten schijnen veiliger is, was ook mijn ervaring toen ik met een mijnwerkslampje op mijn voorhoofd een ligfiets bereed. Het nadeel vond ik, dat je je benen bescheen, waardoor het wegdek en de weg minder goed zichtbaar waren. Hierom het ik toch gekozen voor een goede lamp aan de kop van de ligfiets.
In hoeverre een helmlamp de boven/voorkant van een velomobiel beschijnt, dat weet ik niet, maar zien waar je rijdt is ook veiligheid.

Niels, verlicht :-), van der Wal
Antwoord }
Bedankt door:
#6
Vraagje: hoe voorkom je bij een helmlamp dat je andere fietsers verblindt? Ik heb met die dingen (bij tegenliggers) alleen maar slechte ervaringen gehad en meer dan een keer niets meer gezien nadat iemand met zo'n lamp mij gepasseerd was. Heel erg vervelend.
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
Antwoord }
Bedankt door:
#7
Misschien niet in de lamp van tegenligger kijken? Maar ernaast, of voor je op fietspad
Ik heb er ook altijd last van met tegenliggers, auto's met groot licht etc. Je ziet het fietspad voor je soms niet eens meer.
Is best moeilijk, maar dan zie je het snelst weer wat. Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel Confused
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#8
(25-Oct-2018, 09:27 AM)ErikvanD schreef: Heb zelf toevallig gisteren een losse helmhouder gekocht voor mijn Lezyne Macro Drive 800. Wel niet zoveel als de 2200 lumen (!) van Wim maar ook een potente lamp. Ik gebruik deze al twee jaar op mijn woon-werk fiets op een vaste houder op het stuur. Met deze helmhouder kan ik ook eens af en toe een ligger pakken zonder dat ik daar allemaal houders op moet gaan maken. Dit is alleen voor de koplamp. Een achterlichtje kan ik altijd wel ergens eentje vast maken.


Ik heb de Lezyne lampjes op standje 3 staan. 

Anders verblind ik zelfs vrachtwagenchauffeurs  Undecided  Wink
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#9
(25-Oct-2018, 03:36 PM)Fietsbennie schreef: Misschien niet in de lamp van tegenligger kijken?
Dat is leuk en aardig, maar alleen een noodgreep aan mijn kant. Ik zie de verantwoordelijkheid toch echt bij de gebruiker van zo'n lamp om ervoor te zorgen dat deze niet onnodig verblindt (geldt uiteraard niet alleen voor helmlampen) - vandaar mijn vraag.
M5 28/26, Optima Lynx Orca, Optima Condor, Flevo Alleweder, Mango #57, Rainbow Lyra, Strada "Rudbeckia Hirta" #75
 
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM