Waardering:
  • 2 stemmen - gemiddelde waardering is 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Medeliggers onderweg
Ja, ik zag onderweg een trike staan met iemand er voor met een camera. Moest gelijk aan je denken gezien je van de week zei dat je wellicht langs zou komen. Jammer dat ze niet scherp zijn.
Niet normaal trouwens hoeveel er vandaag foto's stonden te maken.

Edit:
Van grensrijder.com site "Wij maken voor alle deelnemers ter herinnering een E-Magazine met achtergrondinfo en vooral veel foto's. We hebben zelf enkele fotograven gevraagd om ook onderweg foto's te maken"
Dat verklaard een deel van het aantal fotograven.


(28-Dec-2018, 08:26 PM)TvWijk schreef:
(28-Dec-2018, 07:48 PM)ErikvanD schreef: Vandaag rond 12:48 uur kwam ik ca. 150 velomobielen tegen... Maar dat zou heel misschien kunnen komen omdat ik de Oliebollentocht in tegengestelde richting reed  Big Grin
Sorry ik heb je niet gezien. Uiteraard wel heel wat andere velomobielen.??

Dat je sommigen gemist hebt is logisch met zo'n massa mensen/fietsen. Je was me ook niet opgevallen.
Gut, op het laatst zag ik de dubbele velomobiel duoquest pas.
Antwoord }
Bedankt door:
Die duo-Quest reed helemaal voorop. Een erg gek gezicht om dat op je af te zien komen op een toch vrij smal fietspad... Leek wel een vliegende schotel! Ik was te laat met mijn camera voor hen...
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag voor het eerst met de trike naar mijn nieuwe werk. En ja hoor, uitgerekend nu kom ik letterlijk op 100 meter van mijn huis een andere ligger tegen! Ik denk de M5 racer die ik weleens vaker zie maar ik kon het niet zo goed zien in het donker.

Mijn trike past in ieder geval nèt door het hek en de deur van de stalling in Oosterhout en hij heeft een mooi plekje binnen naast een stel weesfietsen  Big Grin

[Afbeelding: WzUbmE74MO6l-wEQDsTKyObYJVEwnO5BK0ysNgLA...8x1152.jpg]
Antwoord }
Bedankt door:
Dat is wel heel lekker als je je fiets op het werk binnen kunt zetten.

De overdekte fietsenstalling in de parkeergarage is 200 meter van het gebouw waar ik werk.
Gelukkig kan ik de Mango redelijk afdekken met het neopreen deksel.

Gave foto van tijdens het vertrek van de obt. Blauw met zilver is wel een leuke combinatie.
Even an absolute beginner has to start somewhere.

Antwoord }
Bedankt door:
Inderdaad een fraaie plek, lekker droog en warm en de nauwe toegang maakt het lastiger om hem snel even mee te nemen. Ik heb de laatste maand trouwens geen medeligger onderweg gezien en heb toch wel de nodige kilometers gemaakt.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
Gisteren op station Utrecht, op het perron wachtend op de trein richting Nijmegen stond iemand met een Nazca (ik dacht Pioneer).
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag, om ongeveer 14:15, een zwarte hoge ligger op de Stadsweg in de buurt van Wirdum (Gn). Ik op de rode Sinner Demon. We hebben elkaar gegroet.

Dat was lang geleden dat ik medeligger tegenkwam. Mooi er zo onverwacht een tegen te komen.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
Gisteren, maandag 21-01 om 15.15 uur op de dijk langs de Gouwzee, hij richting Marken, ik richting Monnickendam, een hoge ligger met de stoel erg achterover. We hebben gegroet.
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag om een uur of kwart voor vijf op de Alberdaweg aan de noordkant van het Damsterdiep tussen Eekwerd en Tjamsweer een rode ligfiets die op een Flevobike Basic  leek. Er stond een merknaam op de fiets, maar die kon ik niet lezen. Hij fietste tegen de sterke wind in en ik had die mee, maar voorbij het keerpunt op de Solwerderbrug veranderde dat voor mij. We hebben elkaar gegroet.
Antwoord }
Bedankt door:
Ik zie regelmatig een gele velomobiel 's ochtends om 6:30 in Lelystad richting Almere. Ter hoogte van de Noordersluis.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag opvallend, iets warmer weer en ik rij op mijn woon-werk rit, Goes - Vlissingen, 2 open liggers tegen en 2 voorbij. Op de terug rit kom ik er 1 tegen.
Per saldo 5 ligfietsers tijdens 2x 45m fietsen. Mooie score. Ter representativiteit: Verder iets van 4 racefietsers, 2 tragelecs Wink en de nodige fietsende schoolkinderen.
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag ook een goede score. maar dan procentueel. Mede of ondanks dat je kan merken dat menig fietser op vrijdag(middag) vrij is.
Op de terugweg, in Lewedorp, welgeteld 1 - snelle fietser - tegen gekomen. En dat was een open ligger. 100% score Smile
Antwoord }
Bedankt door:
Hele fraaie score. Waren die open liggers allemaal M5's? Is er sprake van een zeker M5-effect op Zuid-Beveland en Walcheren?
Antwoord }
Bedankt door:
(16-Feb-2019, 08:12 AM)Roepers schreef: Hele fraaie score.  Waren die open liggers allemaal M5's? Is er sprake van een zeker M5-effect op Zuid-Beveland en Walcheren?

Zover ik kon zien, het gaat nogal snel bij de tegemoetkomende liggers, is de helft M5's.

Welk duidelijk te zien is dat het merendeel half hoge liggers zijn en geen low of high racers.
Op niet woon-werk ritten kom ik weer meer (M5) high racers tegen.
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag, zaterdag 16-02 om 13.25 uur even voorbij Monnickendam op het fietspad langs de N247 richting Edam/Volendam een handbike, waarvan de biker bijna languit lag. Ik zat in de auto.
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag zag ik een lage ligfiets met onderstuur, bij het Duitse Rees, tussen de grote Rijnbrug en het centrumpje van Rees in. Ik werd toegesalueerd. Ik houd het zelf altijd bij een bescheiden hand-omhoog-terwijl-deze-nog-gewoon-aan-het-stuur-blijft.
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag iets voor 14:30 uur een rode tadpole trike met een jonge berijder (rond de twintig?) richting Appingedam. Ik fietste op mijn Sinner Record met streamer (Jan Visser voorspelde enige regenkans, hoewel ik die toch erg klein achtte, pakte ik toch maar deze fiets omdat hij vooraan stond) richting Garrelsweer. We hebben elkaar gegroet.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
Vanochtend 2 open liggers en vanmiddag een rode velomobiel. De eerste heb ik gegroet bij de laatste mijn handen aan het stuur gehouden omdat er wat lelijke takken aan mijn kant van het fietspad lagen.
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag de eerste Roetser tegen gekomen. Bij Wolphaartsdijk. We hebben een tijdje samen opgereden en wat geouwehoerd.
Hij, uit Veere, heeft ook een Quest. Hij is niet actief op het internet en komt ook niet op ligfietsers.nl.

Aanvullend: Wat me opvalt is dat er relatief weinig velomobielrijders uit Zeeland op de rijderslijst van Velomobiel staan en dan blijken er weldegelijk meer te zijn. Hij is de derde die ik tegenkom die niet op de rijderslijst staat. Blijkbaar kopen sommigen een 2de hands velomobiel en nemen niet de moeite zichzelf als nieuwe eigenaar te registreren.
Antwoord }
Bedankt door:
Zelfs bij nieuw koop via een winkel wordt vaak de winkel vermeld en niet de rijder als de rijder zichzelf niet meldt bij velomobiel.nl
Antwoord }
Bedankt door:
Vanochtend in Deventer, vlakbij Saxion, een oranje/witte Quest XS.

Iemand van hier?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
(25-Feb-2019, 10:14 PM)Hoekie schreef: Blijkbaar kopen sommigen een 2de hands velomobiel en nemen niet de moeite zichzelf als nieuwe eigenaar te registreren.

Volgens de rijderslijst van VM.nl ben ik ook nog altijd de berijder van Q202, maar die is toch al heel wat jaartjes niet meer in bezit. Q706 is wel op naam van de nieuwe eigenaar gezet.
Groet,
Johan
huidige fietsen: ICB dF-xl 118 - Thys 209 - Trek X500 || ooit gehad: Velomobiel.nl Quest 706 & 202 - M5 Lowracer - Optima Stinger || Strava
Antwoord }
Bedankt door:
QuestXS 045 staat ook nog op mijn naam.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag om 17:38 uur op de Beneluxweg toen ik onderstaande foto stond te maken, kwam een witte hoge ligger voorbij. Ik denk een Gaucho.

[Afbeelding: 20190226_1837118124216234678463090.jpg?w=1536]
Antwoord }
Bedankt door:
Vanmorgen om 7:00 een oranje WAW op de houtribweg in Lelystad tegengekomen.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
Vanmorgen rond 11 uur zag ik een DF met lekke banden pech staan. Het bleek een forumlid! Ben nog even gestopt om te helpen. Volgende keer kom ik op de thee Niels!

https://drive.google.com/file/d/1dye3dV3...fJ58B/view
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 27 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
LINK: Flevobike 438 wielen te koop
Daar ik maar al te g...martinus — 11:14 PM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
Systeemgewicht; een ...TvWijk — 11:13 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Ja, daar kom ik wel ...melle z — 10:20 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Melle, ben je toeval...Fietsbennie — 10:01 PM
mods op mijn roeifiets
De "Roeifiets k...Merijn — 09:41 PM
Ongeduldige automobilisten.
Met " jakke...Tom Fekkes — 09:15 PM
Ongeduldige automobilisten.
Het hoofd van die au...Jeroen S — 08:27 PM
mods op mijn roeifiets
Vooral als de wi...Wim -de roetsende — 07:59 PM
Ongeduldige automobilisten.
Met " jakkere...Lopopodium — 07:12 PM
Ongeduldige automobilisten.
Het is echt ongekend...melle z — 06:07 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Echter ik zou dan ee...melle z — 04:33 PM
Ongeduldige automobilisten.
Ben je niet je h...PieterTrapt — 02:12 PM
Ongeduldige automobilisten.
Ben je niet je hele ...Hardloper — 02:04 PM
Ongeduldige automobilisten.
Het kan inderdaad na...PieterTrapt — 02:02 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Oef.. hier w...Arend-Jan — 12:27 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Het onderscheid tuss...melle z — 12:26 PM
mods op mijn roeifiets
Oh,de roeifietskno...pieterz — 12:04 PM