Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Leergeld
#53
Tja, een stabiele trike is dan al gauw een vierwieler, ik wens je veel succes met het vinden van de juiste keuze.
Misschien moet je dan ook jezelf de vraag gaan stellen, ben ik wel stabiel genoeg voor een dergelijk rijwiel.
is dat ik me daardoor deelgenoot voelde aan een stukje vaderlandse ligfietsfolklore.
Je bent toch niet eenzaam Bart ?
Gewoon doorzetten, oefening baart kunst, er zijn er zat die je willen helpen, zit schaal te klein ? koop je gewoon een groter.
Pas de fiets aan, aan jou, en niet andersom.
Geert
Flevobike  Kangeroo 50/50 Giant Hybrid + Twist Go Dames Fiets.
Antwoord }
Bedankt door:
#54
Jouta heeft een vierwieler te koop.
Antwoord }
Bedankt door:
#55
Afgelopen zondag kwam ik ook een zeer relaxed ogende Flevo trike rijder tegen. Handjes los, je kent dat wel. Ik denk dat iedere andere trike dan een Flevo trike in principe vrij stabiel is mist je niet oerend hard een bocht in gaat.
Antwoord }
Bedankt door:
#56
(13-May-2019, 09:06 PM)ErikvanD schreef: Afgelopen zondag kwam ik ook een zeer relaxed ogende Flevo trike rijder tegen. Handjes los, je kent dat wel. Ik denk dat iedere andere trike dan een Flevo trike in principe vrij stabiel is mist je niet oerend hard een bocht in gaat.

Klopt helemaal. Ik zit te denken aan een Jouta blue line tadpole.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#57
(13-May-2019, 09:22 PM)Bart Verbeek schreef: Ik zit te denken aan een Jouta blue line tadpole.

Er staat er nu een uit Ede op Marktplaats...
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
#58
Er staat er dus een op Markplaats in Ede en een in Wolphaartsdijk.
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
#59
Heeft die in Wolphaartsdijk geen erg grote wielen? Die staat er al wel een tijdje op trouwens...
Antwoord }
Bedankt door:
#60
Ik zag deze ook nog voorbij vliegen
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#61
Dat is wel een oudere KMX met het zwakkere frame!
Antwoord }
Bedankt door:
#62
Die heeft 16 inch voorwielen. Daarmee blijf je wel erg makkelijk tussen de ruimtes van de fietspadtegels steken...
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
#63
Bedankt voor het meedenken!

Ik heb wel een paar noten op mijn zang: dikke spaken, big apples, spatborden, bagagedrager, elektrische ondersteuning. . .
Bovendien weet ik sinds mijn draadje over Alibaba dat ik de plaatselijke middenstand moet ondersteunen Angel
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#64
Nou Bart, die Tesla is ook niet alles hoor, je hoeft niet te trappen, ;-) dat is het enige.
Je mag dan wel door Amsterdam als het zover komt, maar wie wil dat nu.
Alle gekkigheid op een stokje, hoe komen ze er op hé, ik denk dat de jongens hier niet begrijpen dat je op het schip met ......wacht.
Ondertussen zoek ik nog altijd een leuk oefen plekje.
Geert
Flevobike  Kangeroo 50/50 Giant Hybrid + Twist Go Dames Fiets.
Antwoord }
Bedankt door:
#65
Deze kwam ook nog voorbij.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#66
(15-May-2019, 12:15 PM)Lobke Honney schreef: Nou Bart, die Tesla is ook niet alles hoor, je hoeft niet te trappen, ;-) dat is het enige.
Je mag dan wel door Amsterdam als het zover komt, maar wie wil dat nu.
Alle gekkigheid op een stokje, hoe komen ze er op hé, ik denk dat de jongens hier niet begrijpen dat je op het schip met ......wacht.
Ondertussen zoek ik nog altijd een leuk oefen plekje.
Geert

Jij begrijpt me tenminste. Ik zoek een Tesla met trappers om een lang voorjaar door te komen.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#67
Jan Eggens uit Drenthe heeft een Teslabike. Het is een ligfiets en ik denk dat hij hem zelf gemaakt heeft. 


Vroeger leverde Jan Eggens ook ligfietsen. Af en toe staat er één op marktplaats.
Antwoord }
Bedankt door:
#68
Leuk filmpje Roepers, alleen moet hij het stuur vast houden anders gaat "ie" alsnog op z,n plaat, Hr, Eggens.
En ik weet niet hoe hij bv de accu kan uitschakelen, anders kan hij beter een bakfiets trappen van 800 kilo, na 85 km licht fietsen.
Hoe je het ook went of keert, om energie te krijgen, zul je er eerst energie in moeten pompen.
Het idee is top, maar ik zie Bennie nog geen afstanden rijden die hij gewent is te rijden, 85 km is voor hem pinda,s (Nederlands)
Nergens een laadpaal voor fietsers, en als er dan een kan gebruikt worden , heb je laadpaal klevers.
Daar wordt je ook weer niet blij van, toch ?
Voor Bart kan ik mij dat indenken, die zal waarschijnlijk niet zo ver hoeven over zijn zelf diagnose .
En bedenk Bart, dat alles is eindig, ook accu,s Tesla heeft al moeite om de grondstoffen op te halen.
De hele aardkloot is al verpest met dat gegraaf naar edel metalen.
Die in Ede lijkt ook mij wel wat, spaar je op de accu,s weer uit, onomkeerbaar die accu,s en als het dan ook lithiumpoli is, heb je ook nog kans op brand.
Vandaar de waarschuwing, altijd bij blijven onder het laden.
Lader en accu moeten op elkaar afgesteld zijn, anders BRAND !
Geert
Flevobike  Kangeroo 50/50 Giant Hybrid + Twist Go Dames Fiets.
Antwoord }
Bedankt door:
#69
Ik herinner mij ergens een beschrijving van de ligfietsen van Jan Eggens dat ze er nogal fragiel uitzagen, maar dat Jan verzekerde dat hij er ook niet doorzakte. Hij was ook niet een van de lichtsten en daarmee was de schrijver overtuigd dat het zeer stevige fietsen waren. Dus wellicht is het iets voor Bart en kan hij zijn leergeld hier in steken.

Jan Eggens' filmpjes waarin hij over de bruggetjes in Giethoorn fietst zijn trouwens mijn grote inspiratiebron voor mijn filmpjes over bruggetjes.

Hier zo'n filmpje van Eggens
Antwoord }
Bedankt door:
#70
Vrijdag proefrijden met de blue line tadpole bij Jouta in Ter Apel.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#71
In Ter Apel? Ik zie op de site dat Jouta een tweede locatie opent in Noord-Nederland. Ter Apel dus, leuk (zeg ik als Groninger). Ik ben benieuwd hoe het je bevalt. De tweede-handsmarkt is leuk, maar voor de ligfietsbouwers wel een probleem. Bovendien kopen beginners nogal eens een verkeerde tweede-handsfiets die niet geschikt is voor hen. Dan is goedkoop duurkoop. Blij dat je een doorzetter bent!
Antwoord }
Bedankt door:
#72
Ben heel benieuwd hoe je het vindt!
Antwoord }
Bedankt door:
#73
(21-May-2019, 11:22 PM)Roepers schreef: Bovendien kopen beginners nogal eens een verkeerde tweede-handsfiets die niet geschikt is voor hen. Dan is goedkoop duurkoop. Blij dat je een doorzetter bent!

Er zijn imo 2 hoofdrichtingen om tot de aanschaf van een ligfiets te komen.

1: Je zoekt, gaat veel testrijden en laat je goed adviseren door een goede ligfietszaak. Daarna koop je een nieuwe fiets.

2: Je zoekt en koopt een tweedehands fiets. Als het bevalt, dan ben je klaar. Als het niet bevalt, verkoop je de fiets en zoek je een andere of andersom. Dit laatste herhaal je tot je een fijne ligfiets hebt gevonden.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#74
Bij hoofdrichting 2 is er een behoorlijke grote kans om voortijdig de conclusie te trekken dat ligfietsen niets is. Dat je bij hoofdrichting 1 die conclusie trekt is naar mijn idee veel kleiner.
Antwoord }
Bedankt door:
#75
Maar toch heeft richting 2 ook wel wat, is meer mijn way of working... Ik "halsoverkop" me vaak ergens in en kom er dan gaandeweg uit of het iets voor me is...
Antwoord }
Bedankt door:
#76
Normaal gesproken ga ik zeer bedachtzaam te werk. Maar de Flevo trike was een impulsaankoop. Dat overkomt me zelden. 20 jaar geleden wilde ik graag een Flevo trike hebben, maar toen heb ik een nieuwe auto gekocht. Dat stukje karma moest nu kennelijk nog even uitwerken.

Het belang van dit forum moet zeker niet onderschat worden. Er zijn veel zaken waar ik nooit aan gedacht had onder mijn aandacht gebracht. Daarmee doe ik nu (of later) mijn voordeel.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende
#77
Vandaag een dagje naar Ter Apel geweest om wat ligfietsen uit te proberen.

Uiteindelijk heb ik een Jouta blue line tadpole besteld.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
#78
Dat is een mooi bericht. Ik ben benieuwd. Wanneer wordt hij geleverd?
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook ...Frutsel — 11:49 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, 10x om de roeiba...Frutsel — 11:45 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM