Waardering:
  • 2 stemmen - gemiddelde waardering is 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Medeliggers onderweg
(23-May-2019, 11:57 AM)Roef Veerman schreef:
(22-May-2019, 08:01 PM)ErikvanD schreef: Maandag op het viaduct over de A16 bij Moerdijk kwam mij om 18:26 uur een lage racer tegemoet. Ik denk een M5 die ik wel vaker tegenkom. We hebben uiteraard formaliteiten uitgewisseld. Voor foto zie hier

En tijdens een vakkenvul rit in de Hoeksche Waard afgelopen zondag kwam me bij Klaaswaal een fraaie bordeaux rode Strada tegemoet. Volgens Strava flyby's zou dat ene Rogier Goud kunnen zijn geweest...

Die laatste dat was Gé Boelders met de bordeaux rode Strada. Zit denk ik niet op Strava. Maar was op korte vakantie daar inderdaad. Ik volg hem via Polar steps :-D
yep dat was ik op de terugweg van een rondje fietsen langs natuurkampeerterreinen  dat ik wegens de heerlijke rust op Tiengemeten heb geconverteerd naar een retourtje.


Antwoord }
Bedankt door:
Ha, leuk! Tiengemeten is inderdaad erg mooi en rustig. Ben er deze keer alleen langs gereden. Op het eiland is het fietsen vrij beperkt toch? Wandelen kun je er wel heerlijk!

Vandaag weer twee liggers gezien, dit keer vlakbij mijn werk. Een ouder stel op delta e-trikes. Ze keurden mij/mijn Mango geen blik waardig. Desondanks vind ik het tof dat zij op deze manier toch lekker kunnen blijven fietsen!
Antwoord }
Bedankt door:
Ook al reken ik een handfiets zelf niet mee tot de ligfietsen, maar wetende dat veel van jullie dat wel doen, zal ik toch maar vermelden dat ik een handfiets heb gezien in Huissen.
Antwoord }
Bedankt door:
Vrijdagochtend een open ligger gezien tussen lieshout en gerwen
Antwoord }
Bedankt door:
(25-May-2019, 06:33 PM)Lopopodium schreef: Ook al reken ik een handfiets zelf niet mee tot de ligfietsen, maar wetende dat veel van jullie dat wel doen, zal ik toch maar vermelden dat ik een handfiets heb gezien in Huissen.

Dan zou je eigenlijk onderscheid moeten maken tussen knee sit handbikes (geen ligfiets) en gewone handbikes (met benen vooruit). Dat laatste type is m.i. echt wel een ligfiets omdat de houding gelijk is aan een ligger voor mensen die met de benen trappen.

Maar goed, zolang ik op mijn trike op evenementen en zelfs door ervaren fietsenmakers als handbiker wordt betiteld... Het onderscheid tussen handen en voeten is blijkbaar toch lastig  Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag een blauwe driewieler, die bij een stoplicht stond te wachten naar industrieterrein Nieuwgraaf bij Duiven.
Antwoord }
Bedankt door:
(03-Jun-2019, 04:41 PM)Lopopodium schreef: Vandaag een blauwe driewieler, die bij een stoplicht stond te wachten naar industrieterrein Nieuwgraaf bij Duiven.

Ik heb net navraag gedaan. Het is een bekende. Marcel Sloot. Is de vader van Kjeld, die the green thing rijdt.
Antwoord }
Bedankt door:
Gisterochtend (03-06 rond 7.15 uur) werd ik langs de Jaagweg richting Amsterdam ingehaald door een zwart lage ligger. We hebben gegroet.
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
Gisterochtend (03-06 rond 7.15 uur) werd ik langs de Jaagweg richting Amsterdam ingehaald door een zwarte lage ligger. We hebben gegroet.
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
Rond 13:15 een blauwe Kettwiesel in het Woldpark in Lelystad.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
In een tocht van 154 kilometer naar Amerongen maar één ligfiets gezien. En wel bij mij op de veerboot tussen Beuningen en Slijk-Ewijk. Het was een lage blauwe Challenge-fiets met kleine wieltjes.

Verder heb ik vandaag 7 verschillende veerboten genomen tijdens de rit. Dat is denk ik een record voor mij. Ik ben er zes keer de Rijn (waarvan eenmaal per brug) en tweemaal de Waal mee overgestoken.
Antwoord }
Bedankt door:
100km rit. Goes Oude-Tonge vv.
3 ligfietsen en 2 trikes. Het was een drukke dag met veel gewone fietsers (en auto's en motoren), maar toch.
Genoeg/weinig dat we elkaar gegroet hebben.
Antwoord }
Bedankt door:
Ik kwam vanmiddag op de dijk tussen Ewijk en Lent een ligfietser tegen. Ik was met mijn oranje Strada. We hebben gezwaaid.
Antwoord }
Bedankt door:
(09-Jun-2019, 11:08 PM)Roef Veerman schreef: Ik kwam vanmiddag op de dijk tussen Ewijk en Lent een ligfietser tegen. Ik was met mijn oranje Strada.  We hebben gezwaaid.

In Lent rijdt ook een Roeifietser. Is een bekende van mij. Hij roeit niet zo vaak  Big Grin
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag om 15:48 zagen mijn dochter en in de verte een ligger (in denk vrij laag met groen/gele vlag) bij Metrostation Tussenwater in Hoogvliet.
Antwoord }
Bedankt door:
Ah ja, mijn schoonouders (2 pers fiets zittend naast elkaar) kwamen eergisteren een tandem roeifiets tegen. Met de ruggen naar elkaar zittende.
Ze riepen tegen mijn schoonouders: zo krijgen we nooit ruzie  Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
(10-Jun-2019, 10:27 PM)Hoekie schreef: Ah ja, mijn schoonouders (2 pers fiets zittend naast elkaar) kwamen eergisteren een tandem roeifiets tegen. Met de ruggen naar elkaar zittende.
Ze riepen tegen mijn schoonouders: zo krijgen we nooit ruzie  Big Grin

Daar zijn er maar heel weinig van. 

Derk Thijs zelf rijdt met zo'n ding rond en verder ken ik niemand die 'm heeft. 

Schitterend apparaat, vooral de carbon-versie.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag, voor de deur van school geparkeerd en gefotografeerd vanuit mijn kamer, een 14 jaar oude Mango van een bouwvakker die in de nieuwbouw naast de school aan het werk was. We hebben even gesproken.

[Afbeelding: 7-F0-A8-AB5-2-F45-428-C-9-C9-C-3-EFC3-D12-A992.jpg]
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag op de oprit van de brug bij Ewijk. Ik reed richting Nijmegen aan de kant van Ewijk de brug op met mijn witte Quest XS. De ligfietser kwam mij tegemoet.
Antwoord }
Bedankt door:
Vanochtend een gele Strada bij de verkeerslichten van Epse en in Deventer een oranje/witte QuestXS.

Nog nooit kwam ik deze vm-en op dezelfde ochtend tegen. Ze komen uit Deventer, kent iemand ze?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag om 11:18 bij de Buurderij in Overasselt stond een mooie knalrode Challenge Furai. Hij, nou ja de berijder dan, deed net als Roef en ik mee aan de ambtenaren toertocht 2019.

Deze dus:

[Afbeelding: 20190614_1731321825685235429814009.jpg]
Antwoord }
Bedankt door:
Is eigenlijk een hoge Taifun. Mooie fiets.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Vanmiddag op de Bronsweg in Lelystad een witte velomobiel. We hebben elkaar gegroet.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
Vanochtend om 11 uur bij het Biesbosch museum een blauwe en een zwarte M5. Ik denk City Racers. Ze reden langs toen mijn dochter en ik op het punt stonden naar het museum te lopen.
Antwoord }
Bedankt door:
Rond 12:00 op de Oostvaardersdijk richting Lelystad twee kanariegele velomobielen. Eén had een zwarte onderkant. We hebben elkaar begroet (ik ben betoeterd).
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
(16-Jun-2019, 06:48 PM)Bart Verbeek schreef: Rond 12:00 op de Oostvaardersdijk richting Lelystad twee kanariegele velomobielen. Eén had een zwarte onderkant. We hebben elkaar begroet (ik ben betoeterd).

Ik denk dat je Frans bent tegengekomen (de geel/zwarte): https://www.strava.com/activities/2454485509
Groet,
Johan
huidige fietsen: ICB dF-xl 118 - Thys 209 - Trek X500 || ooit gehad: Velomobiel.nl Quest 706 & 202 - M5 Lowracer - Optima Stinger || Strava
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 25 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
LINK: Flevobike 438 wielen te koop
Daar ik maar al te g...martinus — 11:14 PM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
Systeemgewicht; een ...TvWijk — 11:13 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Ja, daar kom ik wel ...melle z — 10:20 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Melle, ben je toeval...Fietsbennie — 10:01 PM
mods op mijn roeifiets
De "Roeifiets k...Merijn — 09:41 PM
Ongeduldige automobilisten.
Met " jakke...Tom Fekkes — 09:15 PM
Ongeduldige automobilisten.
Het hoofd van die au...Jeroen S — 08:27 PM
mods op mijn roeifiets
Vooral als de wi...Wim -de roetsende — 07:59 PM
Ongeduldige automobilisten.
Met " jakkere...Lopopodium — 07:12 PM
Ongeduldige automobilisten.
Het is echt ongekend...melle z — 06:07 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Echter ik zou dan ee...melle z — 04:33 PM
Ongeduldige automobilisten.
Ben je niet je h...PieterTrapt — 02:12 PM
Ongeduldige automobilisten.
Ben je niet je hele ...Hardloper — 02:04 PM
Ongeduldige automobilisten.
Het kan inderdaad na...PieterTrapt — 02:02 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Oef.. hier w...Arend-Jan — 12:27 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Het onderscheid tuss...melle z — 12:26 PM
mods op mijn roeifiets
Oh,de roeifietskno...pieterz — 12:04 PM