Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Dolfijn (blauw)
#1
Hallo ligfietsers.

Hierbij bied ik mijn dolfijn te koop aan.
20 20
verende voor en achterkant, olie druk remmen, en wat zeker niet onbelangrijk is, geen Roest ! BOVENSTUUR !
Nieuwe banden schalwbe banden, kleur blauw, ongeschonden.
Hij staat ook op marktplaats.
Prijs 175,- euro, prijs is vast.
Ik ga verder kijken naar een trike, voor mij stabieler.
Geert
Flevobike  Kangeroo 50/50 Giant Hybrid + Twist Go Dames Fiets.
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Heb je een foto Geert, of heb geen ruimte die te maken? Tongue
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#3
De blauwe Dolfijn is verkocht, stond perplex, deze man met zijn prachtig vrouw beweerde een neewie te zijn voor wat betreft ligfietsen.
Na twee min fietste hij alsof hij nooit anders had gedaan.
Was wel een geoefende  mountenbiker, knap hoor.
Nu kan mijn pas gekochte Renault CC in de garage, ook een hobby  Cool

Wil je daar nog een foto van Fietsbennie ?
De rode Schietecat is nog over, geheel op getrokken uit nieuwe onderdelen wo veerblokken ed
Vrgr,
Geert
Flevobike  Kangeroo 50/50 Giant Hybrid + Twist Go Dames Fiets.
Antwoord }
Bedankt door:
#4
Het merk dolfijn is mij totaal onbekend. Wat dat betreft ben ik ook een neewee in de ligfietswereld.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#5
Er is wel een  Dolphin door Optima geproduceerd.

Ik vind het modellenoverzicht op Ligfiets.net erg handig.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
#6
(27-Jun-2019, 10:39 AM)Lobke Honney schreef: De blauwe Dolfijn is verkocht, stond perplex, deze man met zijn prachtig vrouw beweerde een neewie te zijn voor wat betreft ligfietsen.
Na twee min fietste hij alsof hij nooit anders had gedaan.
Was wel een geoefende  mountenbiker, knap hoor.
Vrgr,
Geert

Dat een newbie op een ligfiets wegrijdt is voor de meeste fietsers heel normaal. Ik heb heel wat verschillende ligfietsen onder m'n rug gehad op meerdere parcoursen van Cycle vision en reed zo mee tussen beginnelingen. Ben nooit gevallen van een tweewielige ligfiets. Wel 2 keer op z'n kant in mijn Alleweder. Geef mij maar tweewielige (lig)fiets.
Antwoord }
Bedankt door:
#7
(27-Jun-2019, 01:42 PM)PietV* schreef: ...Ben nooit gevallen van een tweewielige ligfiets. Wel 2 keer op z'n kant in mijn Alleweder...

Was dat door een te snel genomen bocht, de zijwind, met één wiel over een obstakel....?
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
#8
Beide keren te snel genomen bochten. De 1e keer op het busstation Bataviawerf. Een flinke schuiver met veel krassen en een knikje in het zijspant.
De 2e keer in een S bocht van de rijbaan naar fietspad op. Naar rechts ging prima, maar een dalende verbinding tussen rijbaan en fietspad gaf extra vaart. Nog even opgevangen tot aan de bermrand en toen om. Daarbij een knik in de velg. Zelf een nieuwe velg gespaakt.
Daarna het negatief camber wat vergroot, de wielen aan de onderzijde nog verder naar buiten en de vering aangepast van zacht naar standaard.
Antwoord }
Bedankt door:
#9
Ook jij praat alleen over de schade aan je filets en niet wat je daarbij zelf hebt opgelopen. Denk dat we dat (bijna) allemaal doen....
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
#10
Kantelen en schuiven in een VM valt reuze mee. Beide keren stapte ik zonder kleerscheuren of letsel uit. Zelf de fietshelm was onbeschadigd. Ook de geplande ritten afgemaakt.
Antwoord }
Bedankt door:
#11
Ik ben ook een paar keer gevallen op mijn open ligger. Ik heb daar destijds een draadje over geopend, waar er nog goede tips werden gegeven over het goed nemen van bochten.

https://ligfietsers.nl/showthread.php?tid=37

Mijn fietsen: Rode Challenge Fujin Tour, grijze Fujin SL I, zwart gespoten Hurricane van staal (project) , rode Hurricane van aluminium (winter) , zwarte Nazca Fuego, gele Challenge Alize 20

Marcel D.
Antwoord }
Bedankt door:
#12
(27-Jun-2019, 11:54 AM)Roepers schreef: Er is wel een  Dolphin door Optima geproduceerd.

Ik vind het modellenoverzicht op Ligfiets.net erg handig.

Groet,

Marco
Zeker Marco, ik kijk daar ook altijd naar, zeer informatief die site.
Op de buis stond zeer slecht leesbaar (vanwege het vele poetsen, denk ik) Dolfijn, en de voorvork was van het merk Kangaroo, goed leesbaar.
Je hebt veel mensen die graag ook de voorvork verend hebben.
Zo kun je naar je Ad Libitum de Fiets inrichten.
Zo lang ik de rooie nog heb ga ik er maar voor, de trekhaak van mijn vrouw ( lees auto met trekhaak ) gebruiken.
Als je in de middel of noware bent, en je gaat op je plaat ziet niemand dat.  Cry
Geert
Flevobike  Kangeroo 50/50 Giant Hybrid + Twist Go Dames Fiets.
Antwoord }
Bedankt door:
#13
Mensen houden van leedvermaak en willen dat graag op YouTube zetten.  Wink  In the middle of nowhere ontneem je anderen dat plezier. Ik kantelde op het busstation van de Bataviawerf in het zicht van meer dan 50 wachtenden passagiers.  Blush  Nadat ik de Alleweder was gekropen kreeg ik bijna een staande ovatie als stuntman.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM