Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nieuwe "ligfiets" gekocht
#27
We zijn met z'n allen wel lekker offtopic bezig.

Toch nog een tip voor @PietV:
Open een topic over ijszwemmen of over veganistisch eten of over het immuunsysteem of over een ander 'stokpaardje'. 
Op die manier kan iedereen reageren die wil reageren en zijn de desbetreffende reacties ook nog eens ontopic.

Ik ben gewoon verbaasd over het feit dat je telkens één van deze onderwerpen in de dicussie gooit, terwijl het dan bijvoorbeeld over iets heel anders gaat.

De stelligheid van de uitspraken nodigen ook niet echt uit tot een dialoog. 
Dit is ook al eerder genoemd door iemand anders.

De tip is gratis en je mag er mee doen wil je wilt. Je mag het uiteraard ook negeren.


Oh ja, nog even over dat kleine deel dat in het ziekenhuis komt. Toevallig ken ik veel mensen die in de verzorg- en verpleeghuizen werken en daar sterven nu veel mensen. Veel meer dan bij een jaarlijkse 'milde griep'. Zij komen inderdaad niet in een ziekenhuis. Dat klopt.

In Nederland zijn nu ruim 5000 doden te betreuren. En dat zijn alleen de geteste mensen. Het werkelijke aantal doden ten gevolge van Corona ligt dus veel hoger.
Duitsland test extreem veel en heeft nog niets eens het dubbele aantal doden, terwijl er ruim 80 miljoen mensen wonen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#28
(05-May-2020, 01:21 PM)Wim -de roetsende schreef: We zijn met z'n allen wel lekker offtopic bezig.

Haha, inderdaad. Stelletje ouwe wijven praat, maar het bleef wel gezellig Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
#29
En de Varna heeft gezelschap gekregen van een familielid...

[Afbeelding: wp-15893110046185951147657651696762.jpg?w=768]

Deze fiets, het is geen ligger (daarom ook geen eigen topic Wink ), past wat meer bij wat ik zocht: een fiets om mijn hele bovenlijf mee te trainen. 
En deze kantertrike is zo raar, die moest ik wel kopen  Big Grin

[Afbeelding: wp-15893110038273615702081624028132.jpg?w=768]

Meer plaatjes en info op mijn blog: https://erikfietst.com/2020/05/12/handwerk-n1/

Nu nog erop leren rijden...
Antwoord }
Bedankt door:
#30
Raarrrrrrrrrr.

Maar wel bijzonder leuk om (even?) in de collectie te hebben.
Antwoord }
Bedankt door:
#31
Het zou zomaar dezelfde kunnen zijn waar ik een paar keer op gereden heb.

Eén van de LOL-leden heeft deze gehad en hij heeft ook die andere Varna gehad die jij hebt én hij heeft deze Varna in een 2-wieler uitvoering.

Daar is hij echt wel verdomd snel mee.

Echt een mooi concept. Ik vond deze als aanvulling op de Rowingbike echter onvoldoende, daarom toch niet gekocht.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#32
Ik denk dat je met dat laatste wel gelijk hebt, de roeifiets is denk ik wel de ultieme fitness fiets!
En het zou best weleens dezelfde kunnen zijn, ik verwacht niet dat er tientallen van rondrijden in Nederland...
Antwoord }
Bedankt door:
#33
Geinig ding. Ben benieuwd of het ook een beetje 'fietst' als je last hebt van je rug. Vooral de verstrekkende beweging doet in gedachten bij mij toch al wel wat rugpijn opkomen.
Antwoord }
Bedankt door:
#34
Net eerste ritje gedaan (12 km). Eerste conclusies:
  • veel meer workout dan de andere handbike!
  • sneller, klein stukje boven de 30 gereden Smile
  • het sturen en hangen in de bochten is erg wennen... Ook kwestie van durf. Heeft echt wel iets van de Flevoracer. Dat wordt nog veel oefenen
  • ik voelde mijn onderrug ook een beetje, ik denk dat de fiets nog wat beter afgesteld moet worden. Doordat je ook je torso kunt gebruiken kun je wel veel meer kracht zetten
Kortom... erg leuk en het smaakt naar meer!
Antwoord }
Bedankt door:
#35
Dat is ook precies de reden waarom ik de Kneesit veel leuker vond dan de Handbike waarop je met de gestrekte benen naar voren zit.

Je hele torso kun je dan gebruiken en dan kun je echt ongelooflijk veel meer kracht leveren.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#36
Een LOL-kameraad heeft een werkelijk schitterende tweewielige Handbike gekocht.

Naar beneden scrollen: 1995


https://www.handbike-beratung.ch/rennspo...en-rekord/
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#37
Mooi speelgoed!! En tweewielige handbikes zijn echt zeldzaam...

Vandaag ben ik trouwens voor het eerst gaan trainen bij de handbikegroep van WV Breda. Zie mijn blog. Daar werd Kees van Breukelen ook genoemd toen ze mijn handbike zagen! Ik ga dat handbiken echt steeds leuker vinden Smile
Antwoord }
Bedankt door:
#38
(30-May-2020, 05:33 PM)ErikvanD schreef: Mooi speelgoed!! En tweewielige handbikes zijn echt zeldzaam...

Vandaag ben ik trouwens voor het eerst gaan trainen bij de handbikegroep van WV Breda. Zie mijn blog. Daar werd Kees van Breukelen ook genoemd toen ze mijn handbike zagen! Ik ga dat handbiken echt steeds leuker vinden Smile

Ik zie ook een Kneesit, hoe vond je die?

Tweewielige zijn ook uitgesloten van wedstrijden. Waarschijnlijk wel een reden waarom er zo weinig zijn.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#39
Een fiets bouwen die omvalt voor iemand zonder beenfuctie lijkt me ook niet heel logisch.....
Antwoord }
Bedankt door:
#40
Dat van dat omvallen kreeg ik ook als commentaar op mijn driewielige kantel handbike. En de kneetsits (er waren er twee) waren erg stoer! Een echt workout apparaat!
Antwoord }
Bedankt door:
#41
(30-May-2020, 06:13 PM)ErikvanD schreef: Dat van dat omvallen kreeg ik ook als commentaar op mijn driewielige kantel handbike. En de kneetsits (er waren er twee) waren erg stoer! Een echt workout apparaat!

Reden er nog meer niet-gehandicapten mee?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#42
Daar ben ik nog niet helemaal uit... Er waren wel meerdere die wel konden lopen al ging dat wel vaak wat moeilijk. Die reden met name op de snellere fietsen.
Antwoord }
Bedankt door:
#43
Nog een actie foto die ik vond op de Facebook pagina WV Breda:

[Afbeelding: wp-15909247601237394114130432171159.jpg]

Blijft een maf ding...
Antwoord }
Bedankt door:
#44
Ik blijf het dapper vinden Erik! Zo te zien is het best vermoeiend en wennen met zo'n ding. Je hoeft je geen zorgen te maken over afstelling van plaatjes onder je schoenen... Horen trouwens die achterwielen zo, en 'vreet dat geen banden onder deze hoek of zijn deze banden daar voor gemaakt?
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#45
De banden staan idd wat schuin. Maar dat is ook zo op veel velomobielen, sommige trikes en op (sport) rolstoelen. Uiteraard slijten je banden niet precies op het midden maar iets aan de zijkant. Regelmatig wisselen van kant, dan gaan ze langer mee.

Inspannend is het wel maar niet overmatig. Als je langere tijd 25 of sneller wilt rijden, dan moet je wel stevig aan de bak. Maar gelukkig is er niemand die dat verplicht.

Het is gewoon super leuk!
Antwoord }
Bedankt door:
#46
Het vreten van banden wordt veroorzaakt door toespoor, zoals je bij een asymetrische driewieler (motor met zijspan bijvoorbeeld) toepast, alleen de schuinstand heeft hier geen invloed op.
Antwoord }
Bedankt door:
#47
De motor met zijspan is een zeer speciaal voertuig. Dat voertuig heeft én wielvlucht op de motor en toespoor op het zijspan. Dat levert extra bandenslijtage op. Het "vreten" van banden krijg je bij een te veel aan toe- of uitspoor.

Maar een negatieve wielvlucht of camber geeft ook een extra slijtage, omdat het loopvlak op achterwielen van deze handbike aan de binnenzijden zwaarder wordt belast dan op de buitenzijden. De banden tijdig keren verlengt de levensduur.

https://www.mvwautotechniek.nl/wielgeometrie/
Antwoord }
Bedankt door:
#48
Een beetje camber is wel handig met apparaten met meer dan 2 wielen; dat scheelt een hoop in bochten voor wat betreft omslaan.
Ik denk overigens niet dat het bij fietsen zo onzinnig wordt als bij auto's... (Zoek maar eens op 'extreme camber' plaatjes... Smile )
Antwoord }
Bedankt door:
#49
Mijn eerste indrukken na 300 km handbiken:

https://erikfietst.com/2020/06/09/handbi...indrukken/
Antwoord }
Bedankt door:
#50
Zo, inmiddels zul je wel boomstammen van armen hebben Erik? Bouw je er al conditie mee op?
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
#51
Die 300km heb je rap weggetrapt! (of noem je dat anders op een handbike?)
Antwoord }
Bedankt door:
#52
Omdat ik consequent de ene dag gewoon fiets en de andere dag handbike, gaat dat best vlot ja. En mijn armen... Mwah, dat gaat niet zo snel. Al merk ik zeker wel dat het steeds makkelijker gaat. Als nog een extra 0 achter mijn kilometers staat, zullen we eens verder kijken Wink
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook ...Frutsel — 11:49 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, 10x om de roeiba...Frutsel — 11:45 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM