Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
100 leden!
#53
(08-Sep-2023, 12:59 PM)Bob Hagendijk schreef: De discussie ontstaat denk ik in het verkeerde topic, maar ik wilde er toch wat aan toevoegen.

Als dit een nieuw topic gaat worden worden deze berichten ook meegezet, dus dat is niet iets om echt rekening mee te houden zou ik denken.

Laat ik dan ook een duit in het zakje doen.

Ik vraag me af wie je gaat overtuigen. In mijn ogen zijn dat de mensen die twijfelen. Een J. Clarkson ga je met geen stok op een fiets krijgen. Het lijkt me dan ook zinloos om gewoonweg in de rondte zieltjes te winnen. En ja, het kost meer moeite dan een auto. Maar het kost bijvoorbeeld ook meer. En met de inprenting die de media doen m.b.t. de klimaatverandering, lijkt me dat ook te helpen. Het is voor mij nooit de grondreden geweest, maar ik noem het altijd wil omdat ik wel blij ben iets te kunnen bijdragen aan de voorkoming van een klimaatverandering.

Maar wat ik nog steeds niet goed voor ogen heb is het waarom? Waarom willen we meer ligfietsers? Is het een groter ideaal voor een betere (gezondere) wereld? Of denken we dat als er meer komen ook de infrastructuur zal verbeteren, waardoor we er een persoonlijk voordeel van hebben. Of door de grotere oplage er een (nieuw)prijsdaling zal plaatsvinden? Ik heb begrepen dat er ong. 1000 vm's rondrijden in Nederland. Het maakt mij persoonlijk niets uit als dat er 2000 worden. Of 5000.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#54
Citaat:Maar wat ik nog steeds niet goed voor ogen heb is het waarom? Waarom willen we meer ligfietsers?

Waar staat dat wij dit willen?
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT
#55
Wat Wim zegt. Wat we wel willen is een gezond ligfietsers.nl forum.
En dat gaat alweer heel wat jaren heel goed.
Antwoord }
Bedankt door: martinR , Willeke_IGKT , PieterTrapt
#56
(08-Sep-2023, 03:21 PM)Wim -de roetsende schreef: Waar staat dat wij dit willen?



Wim, jij geeft zelf al aan geen zieltjeswinner te zijn. En ik geef toe dat ik misschien beter "je" i.p.v. "we" had kunnen gebruiken in de zin: "Waarom willen we meer ligfietsers?" Ik ben ook geen zieltjeswinner en het was bedoeld om diegene die dat wel zijn die vraag te stellen. Als ik PlantageBohémien lees, zie ik daarin wel een soort wens dat de ligfietsfabrikanten op één of andere manier groter zouden moeten worden.


(08-Sep-2023, 02:39 AM)PlantageBohémien schreef: Kijk waarom de auto populair is geworden, comfort en veelzijdige gebruiksmogelijkheden, bagage ruimte, vakantie vervoer, stoelen en bagageruimte in een auto uit de jaren zestig v d vorige eeuw waren anders dan tegenwoordig, dat heeft zich in de autowereld doorontwikkeld, dat zou in de ligfietswereld ook moeten.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#57
Ooit stond in één of ander officieel stuk van de NVHPV dat één van de doelen van de vereniging was om het aantal ligfietsers te vergroten.

Nou begrijp ik dat van een vereniging wel, maar onder ligfietsers merk ik weinig van deze 'zendingdrang'.

Wel is iedereen altijd bereid om iets over zijn/haar ligfiets te vertellen aan niet-ligfietsers of om uit te leggen hoe het werkt (denk aan de roeifiets) of iets te vertellen over het comfort of de snelheid.

Dat laatste komt volgens mij ook voort uit een soort van trots op je fiets zijn. En dat wil je dan delen met anderen. Daar is volgens mij ook niets mis mee.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: datakneder , Willeke_IGKT
#58
(08-Sep-2023, 04:23 PM)Hoekie schreef: Wat Wim zegt. Wat we wel willen is een gezond ligfietsers.nl forum.
En dat gaat alweer heel wat jaren heel goed.

Niks tegen de Vlamingen, maar het is daar best wel bedroefd gesteld met het forum. Sommige forum onderdelen hebben al heel lang geen nieuwe reacties meer. Neem nu Fysiek/Gezondheid , laatste bericht van oktober 2019. En sommige zelfs 2016. En vooral de onderdelen voor tochten hebben nog wat reacties. Inhoudelijke onderdelen hebben niet veel updates. Wij typen hier heel wat meer op.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#59
Als je goed zoekt, vind je daar ook bijdragen van mij.

Toen er nog geen Nederlands Forum was, was ik actief bij onze Zuiderburen. 

Vooral in de draadjes die over Roeifietsen gaan.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#60
(08-Sep-2023, 09:21 PM)Hardloper schreef:
(08-Sep-2023, 04:23 PM)Hoekie schreef: Wat Wim zegt. Wat we wel willen is een gezond ligfietsers.nl forum.
En dat gaat alweer heel wat jaren heel goed.

Niks tegen de Vlamingen, maar het is daar best wel bedroefd gesteld met het forum. Sommige forum onderdelen hebben al heel lang geen nieuwe reacties meer. Neem nu Fysiek/Gezondheid , laatste bericht van oktober 2019. En sommige zelfs 2016. En vooral de onderdelen voor tochten hebben nog wat reacties. Inhoudelijke onderdelen hebben niet veel updates. Wij typen hier heel wat meer op.

Hou eens op om dit soort vergelijkingen  te maken. Wat mankeert er aan de Vlamingen? Omdat ze minder als een idioot lopen te typen?
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT
#61
(08-Sep-2023, 09:38 PM)Wim -de roetsende schreef: Als je goed zoekt, vind je daar ook bijdragen van mij.

Toen er nog geen Nederlands Forum was, was ik actief bij onze Zuiderburen. 

Vooral in de draadjes die over Roeifietsen gaan.

Al gezien en inderdaad over roeifietsen

(08-Sep-2023, 11:22 PM)Tom Fekkes schreef: Hou eens op om dit soort vergelijkingen  te maken. Wat mankeert er aan de Vlamingen? Omdat ze minder als een idioot lopen te typen?

Tom ik schrik eerlijk gezegd heel heel heel erg van je reactie. Zo explosief fel.

Ik heb toevallig zelf een forum gehad met 80% Vlamingen en 20% Nederlanders. Had hulp van 1 Vlaamse mede admins. Heb diverse leden ontmoet. Voel me meer Vlaming als Hollander. Dus ik kan me niet vinden in dat ik zou hebben gesuggereerd dat ze iets mankeren. 

Misschien kon je het beter interpreteren mijn bericht als: het is niet vanzelf sprekend dat we hier nog een actief forum hebben.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Bacchus
#62
(08-Sep-2023, 09:21 PM)Hardloper schreef: Niks tegen de Vlamingen, maar het is daar best wel bedroefd gesteld met het forum. ....

Het Ligfietsers.be forum heeft op een gegeven moment een Facebook pagina gekregen. Toen is een deel van de activiteit verhuisd naar de Ligfietsers.be Facebook pagina.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hardloper
#63
(08-Sep-2023, 11:29 PM)Hardloper schreef:
(08-Sep-2023, 09:38 PM)Wim -de roetsende schreef: Als je goed zoekt, vind je daar ook bijdragen van mij.

Toen er nog geen Nederlands Forum was, was ik actief bij onze Zuiderburen. 

Vooral in de draadjes die over Roeifietsen gaan.

Al gezien en inderdaad over roeifietsen

(08-Sep-2023, 11:22 PM)Tom Fekkes schreef: Hou eens op om dit soort vergelijkingen  te maken. Wat mankeert er aan de Vlamingen? Omdat ze minder als een idioot lopen te typen?

Tom ik schrik eerlijk gezegd heel heel heel erg van je reactie. Zo explosief fel.

Ik heb toevallig zelf een forum gehad met 80% Vlamingen en 20% Nederlanders. Had hulp van 1 Vlaamse mede admins. Heb diverse leden ontmoet. Voel me meer Vlaming als Hollander. Dus ik kan me niet vinden in dat ik zou hebben gesuggereerd dat ze iets mankeren. 

Misschien kon je het beter interpreteren mijn bericht als: het is niet vanzelf sprekend dat we hier nog een actief forum hebben.

Het is niet fel, maar wees vooral open voordat je een reactie plaatst. Er kan meer aan de hand zijn dan jezelf denkt.
Antwoord }
Bedankt door: Hardloper
#64
(08-Sep-2023, 11:49 PM)Hoekie schreef:
(08-Sep-2023, 09:21 PM)Hardloper schreef: Niks tegen de Vlamingen, maar het is daar best wel bedroefd gesteld met het forum. ....

Het Ligfietsers.be forum heeft op een gegeven moment een Facebook pagina gekregen. Toen is een deel van de activiteit verhuisd naar de Ligfietsers.be Facebook pagina.

Ik heb toch liever een forum als Facebook.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Hoekie
#65
Wat vertellen de kale cijfers ons?

Ligfietsers.be
111.722 berichten in 20 jaar = ruim 5000 berichten per jaar
Ligfietsers.nl
35.897 berichten in 6,5 jaar = ruim 5500 berichten per jaar

Ligfietsers.be
Aantal leden 1217 = 92 berichten per persoon = 4,5 berichten p/p p/j
Ligfietsers.nl
Aantal leden 694 = 52 berichten per persoon = 8 berichten p/p p/j

Op het Belgische forum schrijven 2x zoveel leden dus ongeveer evenveel berichten.


In Vlaanderen wonen 6,8 miljoen mensen. 0,0002% is dus lid van het forum
In Nederland wonen 17,9 miljoen mensen. 0,00004% is dus lid van het forum.

Er zijn dus 5x zoveel Vlamingen lid van het forum dan Nederlanders.


De laatste 5 jaar zijn er op het Belgische forum 120 leden bijgekomen.
Dat vind ik best veel voor een forum dat al 20 jaar bestaat.

Ons forum bestaat pas 6,5 jaar en de laatste 5 jaar is de toename van leden groot geweest (500), maar dat lijkt mij logisch voor een nieuwe groep.


In het begin schrijven leden uiteraard heel veel. Vooral sommige nieuwe leden  Tongue 

Na verloop van tijd zie je dat mensen afhaken, stoppen met schrijven, enz. enz.

Ons forum is nu redelijk actief. Kijk echter ook eens naar het Duitse forum.

Wij moeten echter nog maar laten zien dat we, net zoals onze Zuiderburen, de 20 jaar gaan halen met elkaar.


* Bijna alle getallen zijn uiteraard afgerond.


-
Citaat:Sommige forum onderdelen hebben al heel lang geen nieuwe reacties meer. Neem nu Fysiek/Gezondheid , laatste bericht van oktober 2019. En sommige zelfs 2016

Om precies te zijn heeft 1 onderdeel sinds 2016 geen reactie meer gehad. Dus niet sommige.
1 onderdeel sinds 2006
2 onderdelen sinds 2019
2 onderdelen sinds 2020
3 onderdelen sinds 2021

Op 5 onderdelen is vorig jaar nog gereageerd en 15 onderdelen zijn gewoon dit jaar actief.
Bekijk ook even op welk soort onderdelen niet meer gereageerd wordt zou ik zeggen.


Ik merk dat ik erg uitgebreid ga reageren op zo'n kort berichtje van jou.

Maar ik houd gewoon niet zo van dit soort uitspraken. Ze zijn niet gebaseerd op feiten.

Bij ons thuis noemen we dit: stemmingmakerij
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Hardloper , Willeke_IGKT
#66
En deze hele discussie is aangezwengeld door een opmerking waarin ik ook maar niets van enige denigratie richting onze zuiderburen lees. Nu is het verworden tot een potje verplassen...

Laat ik dit zeggen: ik ben heel erg tevreden over hoe dit forum functioneert. En dat ligt niet aan het platform zelf, maar aan de deelnemers. Dus hierbij mijn complimenten aan iedereen die ooit een bijdrage, hoe klein ook, aan dit forum heeft gedaan. We schelden elkaar niet de huid vol. We kunnen en mogen domme vragen en opmerkingen plaatsen. (Dat doe ik regelmatig) Soms lopen de emoties wat hoger op en dan grijpen de moderators goed in. Ook hiervoor dank. Het is divers, wat inhoudt dat niet alle bijdragen mij kunnen bekoren, maar ik lees ze desondanks toch allemaal. 

applause thumb
Antwoord }
#67
(09-Sep-2023, 11:05 AM)datakneder schreef: En deze hele discussie is aangezwengeld door een opmerking waarin ik ook maar niets van enige denigratie richting onze zuiderburen lees. Nu is het verworden tot een potje verplassen...

Ik lees wel degelijk een duidelijke mening. De boodschap zit 'm vooral in het gebruik van sommige woorden.


Maar je hebt gelijk, ik sloeg een beetje door. Dankjewel.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles, de enige les...Willeke_IGKT — 10:20 PM