Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Van 2 wielen rechtop naar 3 wielen liggend
#1
15-11-2016:

Als je om fysieke redenen begint te sukkelen met autorijden en in mindere mate met fietsen, wordt het tijd om eens naar andere opties uit te kijken. In de jaren 90 had ik een aantal jaren op een ligfiets gereden (2 wielen) en dat beviel op zich best goed. Voelde ook goed aan in de rug, dus kwam het idee boven drijven om terug een ligfiets aan te schaffen. Een trike deze keer, want ik word er ook niet jonger op natuurlijk.  Dodgy
En dan begint de grote speurtocht...

Eerst en vooral eens kijken wat er voorhanden is op de markt, waar de verschillen liggen en wat er veranderd is in de afgelopen jaren. Natuurlijk heb ik me ook lekker zitten maken met de modellen van b.v. Catrike, HP Velotechniek, Hase bikes, etc... Maar er zijn meer prioriteiten in het leven, dus moest er een budget opgesteld worden. Dan wordt de keuze al beperkter.

Verder heel wat sites bezocht op zoek naar ervaringen en tips, youtube afgestruind op zoek naar filmpjes van diverse modellen en rijder ervaringen en forums gezocht voor meer specifieke info en vragen stellen. En natuurlijk leveranciers zoeken, die spoeling lijkt aardig dun te worden in Nederland!  Sad 

Uiteindelijk 3 merken gevonden met modellen die me aanstaan en binnen m'n budget vallen: Jouta, Trident en KMX. Dus meer specifiek op ervaringen en reviews gaan zoeken. Soms wordt je er wijzer van, vaak ook niet. Zo heeft b.v. KMX een schare fanatieke aanhangers en een bijna even grote groep mensen die er in een grote boog om heen zouden lopen. Maar inmiddels is het punt bereikt om modellen te gaan bezichtigen en (ijs en weder dienende) proefritten te maken. Maar zoals gezegd, dat liggend fietsen heb ik al wat ervaring mee, dus maatvoering zal het grootste punt worden om te testen.

Gelukkig is Jouta in Zwijndrecht leverancier van de 3 merken die na m'n selecties over gebleven zijn, dus morgen eens een afspraak maken om zaterdag langs te gaan en te gaan "proeven". Als het een beetje meezit wordt zaterdag dan ook de knoop doorgehakt en kan ik snel terug gaan liggen.  :wink: 

In ieder geval: wordt vervolgd...

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
Van 2 wielen rechtop naar 3 wielen liggend - door Frank - 07-Apr-2017, 03:25 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Medeliggers onderweg
Net ten oosten van G...Thijs OO — 12:03 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik heb vandaag mijn ...Willeke_IGKT — 10:12 PM
aandrijving versitaille
is het niet mogelijk...Gideonaut — 10:10 PM
aandrijving versitaille
Misschien, wat leenw...Dharm2004 — 09:57 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Tip met koud weer: ...Dharm2004 — 09:53 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Alle banden worden...ZoefZoef — 09:28 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Goede tip Niels,beda...martinus — 09:25 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hoi Fietsbennie,da...Niels van der Wal — 09:03 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Heeft een tweewieler...PieterTrapt — 09:01 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Alle banden worden t...365cycle — 08:50 PM
aandrijving versitaille
ik ben blij met mijn...MennoBrockhus — 08:45 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Na twee en halve wee...datakneder — 08:37 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Dat zou ook zomaar d...ZoefZoef — 08:35 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
..de temperatuur w...Wim -de roetsende — 07:50 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hoi Fietsbennie,dat ...martinus — 06:37 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Omdat de operati...Fietsbennie — 04:23 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Dank je wel,komt all...martinus — 03:29 PM