Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nieuw in de ligfietswereld: even voorstellen en HELP
#24
Wat een ontzettend waardevol draadje is dit geworden! Dank aan alle bijdragers!

Ja, ik zou graag proefrijden, maar ik moet in die context ook wel zeggen dat ik wat moeite heb om online een goed beeld te krijgen van de beschikbare ligfietszaken. Ik kom af en toe na bijna 2 weken uitgebreid googlen en surfen nog steeds per ongeluk weer nieuwe tegen, dus ik vermoed dat er meer zijn dan internet laat zien en dat ze niet zo goed zijn in hun online marketing (toevallig mijn vak ;-)). Dit gezegd hebbende blijf ik toch geneigd mee te gaan met de adviezen om er, met de uitkomsten van dit draadje, een uit te zoeken en te gaan ervaren hoe het is. Ik heb ook wat moeite met het opeisen van tijd bij zo'n zaak om vervolgens op Marktplaats wat uit te zoeken. En momenteel heb ik helaas geen budget voor de fietsen die ik bij de ligfietszaken die ik wel vind tegenkom.

Nu neem ik wel de opmerkingen ter harte dat ik, gezien mijn doelen en ervaringen, beter naar wat snellere fietsen kan gaan kijken. De gemoedelijke comfortbakken uit mijn openingspost spreken me zeker nog steeds aan, maar ik hecht, zoals later bleek, ook wel wat waarde aan snelheden boven de 25 km/u. :-) En als ik jullie zo mag geloven moet ik dan toch naar andere fietsen kijken. Ondertussen ook veel gelezen van anderen over de stuurkwestie en wellicht is bovenstuur dan zo gek niet. Ik zie met name de wind in de Groninger polder als goede motivator om toch wel wat na te denken over stroomlijn ;-)

Dus trof ik 2 Optima's die me wel aanspreken en op acceptabele afstand staan:

- Een Baron: https://link.marktplaats.nl/m1745160293
Ja, dan toch maar naar een Baron kijken. :-) Advertentie claimt vering? Ik zie het niet op de foto's. Kan dat überhaupt? Verder iets duurder dan ik zou willen uitgeven, maar als ik jullie (en de rest van internet ;-)) zo hoor over dit model, moet ik dat misschien voor deze fiets wat oprekken :-) Wellicht kan ik hier ook langer mee uit de voeten.

- Een Stinger: https://link.marktplaats.nl/m1730968074
Negeer vooral die vreselijke fietstassen! :-( Maar deze lijkt me ook redelijk snel, of vergis ik me? Wel 20" achterwiel. Maar wel vering en schijfremmen. Iets goedkoper ook dan de Baron.

Nog een gedachte die ik even optyp: is het wellicht zo, dat een fiets als de Baron sowieso veel comfortabeler is dan een racefietsje of andersoortige bukfiets, simpelweg omdat je lekker kunt zitten/liggen en veel minder last van wind hebt? Dus dat mijn zoektocht naar comfort t.o.v. het spartaanse racefietsje eigenlijk door bijna alle ligfietsen beantwoord zou kunnen worden? (de spijkerharde échte racers uitgezonderd)

Nogmaals dank iedereen voor het meedenken! Wordt enorm gewaardeerd!
Quest #229 - project: Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: Nieuw in de ligfietswereld: even voorstellen en HELP - door TimSch - 10-Sep-2021, 03:52 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Niet blij vandaag wa...Tegelfanaat — 06:46 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Vandaag ben ik blij ...Willeke_IGKT — 06:02 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Later we vooral er n...Hardloper — 02:37 PM
Velion / Code naam: VM45
10 min langer de ...Hardloper — 02:35 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Lang leve ducttape...GHOOGEN — 02:30 PM
Quest xs nr 13
De Milan is een wa...Gideonaut — 01:12 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Oh, je kan je zadel ...LigfietsWilsum — 01:11 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Lang leve ducttape. ...Fietsbennie — 12:40 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Met het kleine ac...GHOOGEN — 12:34 PM
Quest xs nr 13
En toch zul je er ...Wim -de roetsende — 12:06 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Mooie foto's Martin....Fietsbennie — 11:17 AM
Quest xs nr 13
Als ik iets te koo...melle z — 10:16 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Mijn gevoel zegt dat...Wim -de roetsende — 09:44 AM
Quest xs nr 13
Ook speelt missc...Wim -de roetsende — 09:38 AM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Ik kan er mee ri...Wim -de roetsende — 09:10 AM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Mijn Flevo ervarin...GHOOGEN — 12:56 AM
Velion / Code naam: VM45
Een multi programm...365cycle — 11:37 PM