Waardering:
  • 3 stemmen - gemiddelde waardering is 3.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik vind het vooral fijn dat een proffesional ernaar kijkt.

De DF is mijn dagelijkse ww-verkeer fiets, die moet gewoon in orde zijn.

1x in de 2 of 3 jaar ga ik met de Roeifiets naar Derk. 
Leuk uitje en de 209 is weer up-to-date, afgesteld en in orde.


Het kleine onderhoud doe ik zelf.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Heb met hele goede en matige professionele rijwielherstellers zaken gedaan. Vooral in de periode dat ik weinig tijd had om alle herstelwerkzaamheden zelf uit te voeren. Er zit veel kaf onder het koren. In die 62 jaar heb ik veel ervaringen opgedaan en zo nodig speciaal gereedschap aangeschaft of zelf gemaakt. Goed gereedschap is het halve werk en tijdig onderhoud spaart veel geld uit. Ben ruim 14 jaar met (pre)pensioen en deze hobby maakt me happy.
Ben ook jaren lang in de bromfiets-, scooter-, motoren-, auto's- en vrachtwagenonderhoud bezig geweest. O.a. revisie van koppelingen, cvt's, versnellingsbakken, achterassen en dergelijke. Die werkzaamheden zijn geen hobby meer.
Antwoord }
Bedankt door:
Gelukkig ben je er heel bescheiden onder gebleven
Antwoord }
Bedankt door:
(23-May-2020, 07:04 PM)PietV* schreef: Ben ook jaren lang in de bromfiets-, scooter-, motoren-, auto's- en vrachtwagenonderhoud bezig geweest. O.a. revisie van koppelingen, cvt's, versnellingsbakken, achterassen en dergelijke.

Dat soort ervaring ontbreekt bij mij. Ben niet zo'n knutselaar, dus laat het dan liever aan anderen.
Ik weet hoe ik me moet redden bij een kettingbreuk en lekke banden. En dat is wat betreft onvoorziene gebeurtenissen goed genoeg. De rest kan meestal wel wachten op een moment buiten de tochten om tot ik ergens een afspraak heb geregeld.
Antwoord }
Bedankt door:
Ik doe nagenoeg alles zelf aan mijn fietsen, vind dat eigenlijk net zo leuk als rijden. Maar lastige dingen waar je speciaal gereedschap nodig hebt, zoals het vlakken van een bottombracket in een frame, laat ik over aan mijn vaste fietsenmaker. Waar ik erg tevreden over ben! Ook het spaken van wielen laat ik soms doen, omwille van de tijd. Al vind ik dat ook erg leuk werk.

Ook toen ik nog aan oude scooters en (veteraan) motoren sleutelde was ik erg blij met mijn vaste "revisie mannetje" die me regematig uit de brand heeft geholpen met werk waar mijn gereedschap en/of vaardigheden tekort schoten. Zuinig op zijn, dat soort mensen!
Antwoord }
Bedankt door:
(23-May-2020, 08:05 PM)Jurrien schreef: Gelukkig ben je er heel bescheiden onder gebleven

Dit soort opmerkingen toveren dan wel weer een grijns op mijn gezicht.
Antwoord }
Bedankt door:
Vandaag mijn nieuwe banden uitgeprobeerd. Big Ben Plus in plaats van Big Apples. Dempen de trillingen zeker zo goed als de Big Apples. En zijn veel lekbestendiger. Blij mee. In de middle of nowhere waar ik meestal fiets, vind ik dat een geruststellend idee.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
Kun je er redelijk al die veeroosters mee over in en rondom de Flevopolder, Bart? Ik moet er echt stapvoets over om niet van de fiets getrild te worden.... Hoe is het trouwens met je conditie?
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
(25-May-2020, 10:29 PM)Bart Verbeek schreef: Vandaag mijn nieuwe banden uitgeprobeerd. Big Ben Plus in plaats van Big Apples. Dempen de trillingen zeker zo goed als de Big Apples. En zijn veel lekbestendiger. Blij mee. In de middle of nowhere waar ik meestal fiets, vind ik dat een geruststellend idee.

Om die reden heb ik Schwalbe Marathon-banden. Daar knal ik ook overal overheen, zoals grind en steenrijke zandwegen. Ik ontwijk wel glas, maar volgens mij is dat absoluut niet nodig. Alleen scherpe stukken metaal komt er nog doorheen. Dat heeft me tweemaal een lekke band opgeleverd in de afgelopen twaalf jaar, waaronder een nietje.
Antwoord }
Bedankt door:
(25-May-2020, 10:36 PM)Fietsbennie schreef: Kun je er redelijk al die veeroosters mee over in en rondom de Flevopolder, Bart? Ik moet er echt stapvoets over om niet van de fiets getrild te worden.... Hoe is het trouwens met je conditie?
Ja, er wordt heel wat vee geroosterd in Flevoland. Het trilt natuurlijk wel, maar je hebt niet het gevoel dat het kwaad kan.
Ik heb een tijd niet gefietst door een probleem met de motor en een lager. Inmiddels heeft Jouta dat keurig onder garantie vervangen.

Conditie is dus op het moment maar zozo. Vandaag echter weer 100 km gereden, en dat ging eigenlijk best goed. Doordat ik een veel groter voortandwiel heb, is het veel natuurlijker geworden om mee te trappen met de ondersteuning. Ik heb kortom hard gewerkt vandaag.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
het Trekvogelpad bij Almere na drie (3!) jaar werkzaamheden eindelijk weer open is, en ik daardoor 35 minuten sneller ben op de club die ik vanaf september van plan ben wekelijks te frequenteren.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
Wat hebben ze daar gedaan, dat je daar nu pas weer over mag?
Antwoord }
Bedankt door:
(01-Jun-2020, 10:27 PM)Lopopodium schreef: Wat hebben ze daar gedaan, dat je daar nu pas weer over mag?
Ze hebben het pad vernieuwd en een automatische ophaalbrug geplaatst. Oorspronkelijke opleverdatum november 2018. Geen idee waarom het zo uitgelopen is. Vragen aan de provincie, de gemeente Almere en de aannemer werden niet beantwoord. Op de website stond verouderde informatie. Maar goed, dat is water onder de ophaalbrug door.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
Ik heb ook eens onbeantwoorde vragen aan de gemeente na half jaar via de ombudsman gespeeld. Ging over een weg waar je niet mocht fietsen en je van parallelweg water over moest om ergens te komen. Nadien wel even netjes gebeld om te danken toen het klaar was, zo ben ik dan ook wel weer. Toen ik vroeg of er stoplichten bij kwam om veilig over te steken was het wel even stil. Maar goed, ik was blij dat het geregeld was...
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
...mijn nieuwe wielset met conti grand prix bandjes voor de pioneer erg lekker rollen.
Antwoord }
Bedankt door:
Niet helemaal vandaag, maar eergisteren omdat ik bij Hoeksmeer tijdens een fietstocht een wezeltje zag oversteken.
Antwoord }
Bedankt door:
Ik ben blij, omdat ik sinds gisteren weer enigszins normaal functioneer.

Zondag had ik namelijk opeens 40 graden koorts
Maandagochtend Corona-test (resultaat: negatief - dus geen Corona)
Maandagmiddag naar de huisarts, want ik had nu allemaal rode vlekjes op mijn voet.
Maandagavond 18.00 uur ziekenhuisopname met een ontstekingswaarde van 242 in het bloed (<17 is oké) dus aan een infuus met antibiotica (4x 1000mg)
Dinsdag 38 graden nog steeds infuus
Woensdag 36,5 graden, is normaal voor mij en de ontstekingswaarde was gezakt naar 40
Woensdagmiddag om 17.00 uur mocht ik weer naar huis met antibiotica voor 9 dagen mee op zak.

De reden van dit alles: Wondroos aan mijn linkerbeen

Komende week rustig aan doen. 
Geen ww-verkeer fietsen. Dus in de elektrische Fiat 500e naar school  Cool
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Sterkte, Wim. Je bent behoorlijk ziek geweest. Windroos heb ik ook in het verleden gehad, meermalen zelfs aan hetzelfde been. Blijkbaar bleef de bacterie latent aanwezig. De laatste keer heb  ik mijn been gekoeld met ijszakken. Mijn been begon raar te verkleuren en de arts constateerde dat het brandplekken waren van de ijszakken waren. "Je moet ze ook niet op zo op je been leggen!" zei ze. Ze horen in een beschermend zakje. Daarna was de wondroos definitief weg.


Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
Sterkte Wim goed uitzieken. Ben je net beetje boven de pees nu dit weer! Beterschap.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
Dat was schrikken.... Pas goed op jezelf en kom snel weer in conditie!
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
(19-Jun-2020, 10:28 AM)Wim -de roetsende schreef: Ik ben blij, omdat ik sinds gisteren weer enigszins normaal functioneer.
De reden van dit alles: Wondroos aan mijn linkerbeen

Komende week rustig aan doen. 
Geen ww-verkeer fietsen. Dus in de elektrische Fiat 500e naar school  Cool
Kreeg afgelopen vrijdag redelijke koorts en misselijkheid, Zaterdag wat heftiger en zondag evenwichtsstoornissen erbij. Kon nauwelijks lopen op mijn rechterbeen, Van voet tot lies. Geen SEH opgezocht en maandagmorgen vroeg mijn huisarts gebeld.
Neem je temperatuur maar op. 38.8. Mag pas die middag komen op Corona poli. Temperatuur 37.0. Maar een onderbeen op barsten van de wondroos. Voor 10 dagen antibiotica opgehaald en aan bed gekluisterd. Moet om de 6 uur slikken. Dinsdag was de pijn niet te harden. Alleen liggend en het rechterbeen ophoog was uit te houden. Een twee keer zo dikke voet als normaal.
Na 3 dagen volledig bed houden is vandaag de pijn met zeker 90% afgenomen. Nauwelijks wat gegeten en bijna 6 dagen voornamelijk liggend zeker 6 kg lichter. Kan nu weer heel rustig een WC bereiken.
Een ernstige Stafylokok of Streptokok besmetting in je bloed. Wat een pijnlijke ziekte.
Beterschap Wim.
Antwoord }
Bedankt door:
Beterschap Wim!!
Antwoord }
Bedankt door:
Begrijp ik nou goed dat ook PietV wondroos heeft? Beterschap, Piet, en vergeet niet te koelen.
Antwoord }
Bedankt door:
(20-Jun-2020, 08:44 AM)Roepers schreef: Begrijp ik nou goed dat ook PietV wondroos heeft? Beterschap, Piet, en vergeet niet te koelen.

Heftig Piet, dat is wel heel toevallig zeg. Ook wondroos in het weekend.

Ik had dus wel een hoge koorts, maar niet zo'n dik been.

Heb ik in maart wel aan mijn hand gehad. Ook wondroos en de hand werd toen wel 2x zo dik.

Sterkte en een goed herstel.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Vanmiddag weer thuis gekomen na een dag en nacht ziekenhuis. Heerlijk. Heb daar 4 keer een antibiotica boost gekregen via een infuus en weer voor 15 dagen aan pillen meegekregen. 11 dagen bed en bank, met de rechtervoet omhoog, gaf onvoldoende genezing. Wondroos is heftig. Mocht dat te weinig opleveren, ga ik opnieuw het ziekenhuis in.
Bijkomend is, dat het mijn "slechte" rechterenkel en -voet is, die ik op vele plaatsen gebroken heb gehad bij een zwaar verkeersongeval in 2009.
Antwoord }
Bedankt door:
Nou Piet, jij hebt het heftig en hardnekkig. Hopelijk komt nu het herstel op gang. heel veel sterkte

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 14 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles, de enige les...Willeke_IGKT — 10:20 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles! Was altijd e...PieterTrapt — 09:49 PM
VM45
Mijn ukkie roept n...Wim -de roetsende — 08:36 PM
Medeliggers onderweg
een blauw-oranje...PeeWee32 — 08:19 PM