Waardering:
  • 3 stemmen - gemiddelde waardering is 3.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij omdat het winter zwemseizoen weer begonnen is. Het buitenwater is nu rond de 5 graden C. Dat geeft een extra boost. Ook voor het fietsen in de winter.

Wat mij nog een extra boost geeft, zijn de leefwijze adviezen van Dr. Michael Greger. Zijn nieuwste presentatie is deze week verschenen. Duurt wel een uur.

https://www.youtube.com/watch?v=EpRrD58Ah3Q
Antwoord }
Bedankt door:
(14-Nov-2019, 11:18 PM)GertBr schreef: We lezen alleen niets meer over je gewichtsreductie.... Smile

11 kg eraf sinds 1 juli.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
applause applause applause
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door:
Dat is de moeite! Gefeliciteerd!
Antwoord }
Bedankt door:
Gefeliciteerd. Niet alleen je gewichtsreductie is belangrijk, maar nog belangrijker is je totale gezondheid. Overwegend plantaardig en dus vezelrijke voeding is een boost voor hart- en bloedvaten, een stabiele glucosespiegel, gezonde darmen en weerstand. Fermenteerbare voedingsvezels worden in de dikke darm door het microbioom afgebroken in 3 korte vetzuren, waaronder boterzuur. Zeer heilzaam voor je darmen en goede voeding voor hart- en spieren. Je heb zelfs meer kilo's aan vet "verbrand" en daarvoor spiermassa teruggekregen.
Al doe je er vier jaar over, met een gezonde leefwijze kom je vanzelf op je ideale gewicht.
https://www.youtube.com/watch?v=WoBqTo9EJjQ

Veganisme maakt me elke dag blij.

Succes, Piet.
Antwoord }
Bedankt door:
Gefeliciteerd, Bart. Uitstekende prestatie!
Schoenmaker Tour - ICE Sprint - Challenge Furai - Flevotrike - carbon Strada 073
Antwoord }
Bedankt door:
Mr Blue Sky weer terug is.


Al dat sombere weer met die regenwolken begon toch wel invloed op mij te krijgen. Bovendien hebben die natte modderige wegen met af en toe pekel ook geen goede invloed op mijn fietsketting. Langs mijn vaste fietsroute voor dagen met slechter fietsweer wordt bovendien glasvezel aangelegd en dat leidt tot nog meer modder op de wegen. 
Vrijdag besloot ik maar de ketting met een vetoplosser schoon te maken. Piet vertelde bij het ophalen van de M5 dat dan ook vet in de ketting bij de schakeltjes verdwijnt en dat wilde ik uitstellen. Vrijdag was het zover en kreeg de ketting een heuse wasbeurt. En dat heeft geholpen de zaak draait veel beter. Dat moet ook want ik ga niet vervangen voor het einde van de winter. April is een mooie maand.
Morgen is het Blue Monday maar als de zon dan net zo schijnt als vandaag (grote kans: Jan Visser zegt dat de barometer morgen op zijn handjes staat met de hoogste barometerstanden van de eeuw tot nu toe), dan heeft dat blue vooral met blue sky te maken en minder met gedeprimeerd zijn. Lekker fietsweer met een winters zonnetje.
Antwoord }
Bedankt door:
(19-Jan-2020, 04:48 PM)Roepers schreef: (grote kans: Jan Visser zegt dat de barometer morgen op zijn handjes staat met de hoogste barometerstanden van de eeuw tot nu toe)

Wat wordt bedoeld met het "op z'n handjes" staan?
Antwoord }
Bedankt door:
Ik denk het volgende: De barometer staat zo hoog dat hij een eindje de lucht in moet en daarom gaat hij op zijn handjes staan. Een barometer heeft weliswaar geen handjes en het hoog staan van een barometer slaat niet op zijn positie in verticale zin maar op de waarden die hij aangeeft, door het overdrachtelijke taalgebruik door elkaar te husselen ontstaat er een aardig beeld.
Antwoord }
Bedankt door:
(19-Jan-2020, 04:48 PM)Roepers schreef: (grote kans: Jan Visser zegt dat de barometer morgen op zijn handjes staat met de hoogste barometerstanden van de eeuw tot nu toe)

De eeuw is ook nog maar net 20 jaar, of interpreteer ik dat verkeerd?
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
Dat klopt. Het is echter ook de hoogste luchtdruk in januari sinds 1946. Dat geldt dus alleen voor januari, niet voor de winter, laat staan het hele jaar. Overigens blijk ik toch wat te optimistisch te zijn geweest: er is morgen toch een behoorlijke kans op mist of bewolking ondanks de hoge luchtdruk.
Antwoord }
Bedankt door:
En toen viel het toch weer mee. Tijdens mijn dagelijkse fietstocht toch nog wat zon gehad: Heerlijk! Dus niks Blue Monday.
Antwoord }
Bedankt door:
(20-Jan-2020, 06:27 PM)Roepers schreef: En toen viel het toch weer mee. Tijdens mijn dagelijkse fietstocht toch nog wat zon gehad: Heerlijk! Dus niks Blue Monday.

Zon en geen blauwe lucht Huh
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
Weinig blauwe lucht. Te weinig om een Blue Monday te zijn. De zon slaagde erin om net tussen de wolken door de branden.
Antwoord }
Bedankt door:
Smile 
Als ik met mijn blauwe Mango+ naar het werk ga, voel ik alles behalve blues!
Even an absolute beginner has to start somewhere.

Antwoord }
Bedankt door:
...ik vandaag eindelijk een passende Ventisit mag voor de Mango heb besteld Smile Na ruim een jaar de veel te brede mat van de trike te hebben gebruikt, vond ik het nu wel tijd worden. Ik denk namelijk dat de Mango wel eens een blijvertje zou kunnen zijn Wink
Antwoord }
Bedankt door:
(21-Jan-2020, 10:34 PM)ErikvanD schreef: ...ik vandaag eindelijk een passende Ventisit mag voor de Mango heb besteld Smile Na ruim een jaar de veel te brede mat van de trike te hebben gebruikt, vond ik het nu wel tijd worden. Ik denk namelijk dat de Mango wel eens een blijvertje zou kunnen zijn Wink

Big Grin Misschien moet ik dat ook voor de XS eens gaan doen..... hoeveel kost zo'n ventisit eigenlijk?
Antwoord }
Bedankt door:
(22-Jan-2020, 07:11 PM)Roef Veerman schreef: Big Grin Misschien moet ik dat ook voor de XS eens gaan doen..... hoeveel kost zo'n ventisit eigenlijk?

Hangt er van af of je een 2-laags of 3 laags Ventisit matje koopt. Ik heb een 3 laags (circa 3 cm dik) in m'n Alleweder.

https://www.ventisit.nl/store/Recumbents...?offset=30
Antwoord }
Bedankt door:
Ik vind ze best prijzig (80 euro voor een drielaags) maar ze zitten echt super! En ze slijten ook niet merkbaar.
Heb ze op al mijn liggers, wil niet anders. En iets waar je zoveel tijd op doorbrengt mag ook wel iets kosten Wink
Antwoord }
Bedankt door:
Ik heb een 1-laags matje in de DF. Vind ik comfortabel genoeg.

Op zo'n dikke mat lig ik echt heen en weer te rollen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Zo'n enkel laags zat ook in mijn Mango. Vond ik te dun, kon amper over de rand heen kijken Smile
Dus daar nu ook een 3 laags versie in. De enkel laags heb ik om mijn pomp gewikkeld. Ligt die gelijk lekker klem en ik heb de mat nog wel bij me om te gebruiken bij pech oid.
Op de trike overweeg ik één laag er uit te halen, dat komt door de vorm van de Nazca stoel. Die buigt bij het zitvlak vrij steil naar boven waardoor de zitruimte met 3 lagen net iets te klein wordt. Ligt echt aan de stoel want met dezelfde mat in de Mango geen probleem.
Antwoord }
Bedankt door:
Ik had een dubbellaags in mijn DF, maar rij nu met enkellaags. Van de dubbellaags krijg ik schuurplekken op mijn rug; met de enkellaags nauwelijks.
Groet,
Johan
huidige fietsen: ICB dF-xl 118 - Thys 209 - Trek X500 || ooit gehad: Velomobiel.nl Quest 706 & 202 - M5 Lowracer - Optima Stinger || Strava
Antwoord }
Bedankt door:
Hij is vandaag binnengekomen en hij past een stuk beter dan de Nazca mat Smile Nu de top er weer terug op en dan kan ik eindelijk weer Mango-en na twee weken op de gewone fiets (géén straf overigens!)
Antwoord }
Bedankt door:
(24-Jan-2020, 01:07 PM)Johan. schreef: Ik had een dubbellaags in mijn DF, maar rij nu met enkellaags. Van de dubbellaags krijg ik schuurplekken op mijn rug; met de enkellaags nauwelijks.

Is dat ook niet omdat er een soft fabric op de enkellaags zit? Met de QV heb ik die nu ook.
Zowel met de 2 laags (in de Strada) als 1 laags (QV) zit ik heerlijk, met als voordeel dat met de soft fabric dat ook zo is met bloot bovenlijf.

Dat vind ik geniaal aan een ligfiets stoel. Zit zo lekker. Helemaal als ik voldaan zit na een vermoeide rit. Ik blijf regelmatig wat langer zitten Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
Ja klopt, de enkellaags is bekleed met een stofje. Ik had die blijkbaar ook in de Questen die ik voor mijn DF had. Onwetend heb ik een dubbellaags genomen in mijn DF, maar bleef daar maar huidproblemen mee hebben. Toen maar eens aan Ymte gevraagd of er ook "zo'n matje met een stofje" voor de DF was zoals ik in mijn Quest had. Dat bleek dus de enkellaags te zijn.
En nu kan ik weer heerlijk liggen.
Groet,
Johan
huidige fietsen: ICB dF-xl 118 - Thys 209 - Trek X500 || ooit gehad: Velomobiel.nl Quest 706 & 202 - M5 Lowracer - Optima Stinger || Strava
Antwoord }
Bedankt door:
...ik met dit schitterende weer eindeloos kan genieten van de schaduw die geruisloos met me mee glijdt, zich voortbewegend in hetzelfde ritme als de astmatische ademhaling van de roets. Ik zou er bijna poëtisch van worden.
Groet,
Johan
huidige fietsen: ICB dF-xl 118 - Thys 209 - Trek X500 || ooit gehad: Velomobiel.nl Quest 706 & 202 - M5 Lowracer - Optima Stinger || Strava
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 36 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
…ik kan er op deze...GertBr — 12:24 PM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
De lek bestendighe...datakneder — 11:33 AM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
Ik zou er een ...Niels van der Wal — 10:41 AM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
Huidige banden: de...Frutsel — 10:07 AM
LINK: Flevobike 438 wielen te koop
Daar ik maar al te g...martinus — 11:14 PM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
Systeemgewicht; een ...TvWijk — 11:13 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Ja, daar kom ik wel ...melle z — 10:20 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Melle, ben je toeval...Fietsbennie — 10:01 PM
mods op mijn roeifiets
De "Roeifiets k...Merijn — 09:41 PM
Ongeduldige automobilisten.
Met " jakke...Tom Fekkes — 09:15 PM
Ongeduldige automobilisten.
Het hoofd van die au...Jeroen S — 08:27 PM
mods op mijn roeifiets
Vooral als de wi...Wim -de roetsende — 07:59 PM
Ongeduldige automobilisten.
Met " jakkere...Lopopodium — 07:12 PM
Ongeduldige automobilisten.
Het is echt ongekend...melle z — 06:07 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Echter ik zou dan ee...melle z — 04:33 PM
Ongeduldige automobilisten.
Ben je niet je h...PieterTrapt — 02:12 PM
Ongeduldige automobilisten.
Ben je niet je hele ...Hardloper — 02:04 PM