Waardering:
  • 3 stemmen - gemiddelde waardering is 3.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vandaag ben ik blij omdat.....
(26-Jan-2020, 01:20 PM)Johan. schreef: ...ik met dit schitterende weer eindeloos kan genieten van de schaduw die geruisloos met me mee glijdt, zich voortbewegend in hetzelfde ritme als de astmatische ademhaling van de roets. Ik zou er bijna poëtisch van worden.

Idem, het waren er nog maar 25km. Ik zit namelijk nog steeds in de opbouwfase. Maar het was 25km lang genieten. Een zonnetje en een hele rustige en mooie cadans.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Schitterend weer was het zeker! Ik heb heerlijk wandelend 4 "weesvakjes" gevuld en daarna nog een stukje gefietst. Kwam zelfs al een wielrenner tegen in korte broek!
Antwoord }
Bedankt door:
Schitterend weer? In de provincie met de meeste zon van NL was de zon nauwelijks te bekennen.
Op de 85km rit van vandaag ben ik maar een paar andere sport fietsers tegen gekomen, die maar vermoeid keken.

Wel relatief rustig lekker door scheur weer. Mag van mij best zo blijven. Dat 'schitterend' weer  Wink
Antwoord }
Bedankt door:
Volgens dit kaartje heb je maar liefst vier uur zon gehad. Meer dan ik, en ik heb het ook als een zonnige dag ervaren.

https://www.buienradar.nl/nederland/zon-...schijnuren
Antwoord }
Bedankt door:
(27-Jan-2020, 12:02 AM)Lopopodium schreef: Volgens dit kaartje heb je maar liefst vier uur zon gehad. Meer dan ik, en ik heb het ook als een zonnige dag ervaren.

https://www.buienradar.nl/nederland/zon-...schijnuren

Kan het zo niet zien. Max 3 uur terug? Wellicht was het zo, maar dan eerder een bleek zonnetje.
En het was best ongewoon rustig op de fietspaden. Anders, ook als het veel kouder is, zie ik er veel meer van die sport fietsers.
Misschien bleek zonnetje, water kou, koude wind? Inmiddels regent het alweer een paar uur.

Afijn, mooi dat anderen hier op het forum het als een schitterend weer dag ervaren hebben.
Antwoord }
Bedankt door:
(27-Jan-2020, 12:12 AM)Hoekie schreef: Kan het zo niet zien. Max 3 uur terug?

Nee, het is van de hele dag. Ook met een mogelijkheid tot drie uur terug te kijken hoe de teller oploopt. Maar uiteraard om half twaalf des avonds betekent ook bij drie uur terugkijken dat de teller niet meer is gaan oplopen.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie
Blij met de goede service van SKS Duitsland! Onlangs was ik het kunststof neusje van het spatbord van mijn Giant kwijtgeraakt onderweg. Dat liet een lelijk gat achter op het spatbord. Een vervangend neusje kon ik nergens vinden... Maar één mailtje naar SKS Duitsland bood soelaas! Vandaag zat er gratis een nieuw neusje bij de post Smile Top service!
Antwoord }
Bedankt door:
Dat is inderdaad sympathiek gedaan.
Antwoord }
Bedankt door:
....ik voor het eerst dit jaar volledig met daglicht naar huis kon forensen. Op naar de zomer!
Groet,
Johan
huidige fietsen: ICB dF-xl 118 - Thys 209 - Trek X500 || ooit gehad: Velomobiel.nl Quest 706 & 202 - M5 Lowracer - Optima Stinger || Strava
Antwoord }
Bedankt door:
...omdat ik na een maand sleutelen vandaag weer eens met de Mango naar het werk kon! Met een weer strak sturende en luister stille Mango! Had zolang alléén op mijn gewone fietsen gereden dat ik een zere komt kreeg in de Mango!
Antwoord }
Bedankt door:
Met deze temperaturen mijn kruissnelheid weer 5km/u hoger ligt.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
(06-Feb-2020, 11:45 PM)Wim -de roetsende schreef: Met deze temperaturen mijn kruissnelheid weer 5km/u hoger ligt.

Dat intrigeert mij dan weer. Van het weekend was het rond de 10 graden, maar sinds woensdag zie ik s'ochtends 0 graden op de thermometer. Bij mij gaat de snelheid meestal wat omlaag als het tegen het vriespunt aanzit of kouder is. Ga jij sneller als het koud is, of is het in het oosten warmer?
Groet,
Johan
huidige fietsen: ICB dF-xl 118 - Thys 209 - Trek X500 || ooit gehad: Velomobiel.nl Quest 706 & 202 - M5 Lowracer - Optima Stinger || Strava
Antwoord }
Bedankt door:
(07-Feb-2020, 10:56 AM)Johan. schreef:
(06-Feb-2020, 11:45 PM)Wim -de roetsende schreef: Met deze temperaturen mijn kruissnelheid weer 5km/u hoger ligt.

Dat intrigeert mij dan weer. Van het weekend was het rond de 10 graden, maar sinds woensdag zie ik s'ochtends 0 graden op de thermometer. Bij mij gaat de snelheid meestal wat omlaag als het tegen het vriespunt aanzit of kouder is. Ga jij sneller als het koud is, of is het in het oosten warmer?

Ik bedoelde 's middags  Big Grin 

Ik ga dus ook sneller als het warm is. Omslagpunt zit daarna bij ongeveer 25 graden  Wink
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Inderdaad, we gaan de goede tijd weer in. Even niet kijken naar de weerberichten van komende week, maar lekker (na)genieten van vandaag! Goed weekend allen.

[Afbeelding: 20200207-171502.jpg]
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
(07-Feb-2020, 04:06 PM)Wim -de roetsende schreef:
(07-Feb-2020, 10:56 AM)Johan. schreef:
(06-Feb-2020, 11:45 PM)Wim -de roetsende schreef: Met deze temperaturen mijn kruissnelheid weer 5km/u hoger ligt.

Dat intrigeert mij dan weer. Van het weekend was het rond de 10 graden, maar sinds woensdag zie ik s'ochtends 0 graden op de thermometer. Bij mij gaat de snelheid meestal wat omlaag als het tegen het vriespunt aanzit of kouder is. Ga jij sneller als het koud is, of is het in het oosten warmer?

Ik bedoelde 's middags  Big Grin 

Ik ga dus ook sneller als het warm is. Omslagpunt zit daarna bij ongeveer 25 graden  Wink

Mmmmmm 25 graden....was het maar vast zover Cool .
Ondanks het schitterende weer kon ik het vanmiddag met 6-7 graden nog niet echt warm vinden. Helpt misschien ook niet dat ik in korte broek en t-shirt in de DF zat zonder kap of deksel.
Groet,
Johan
huidige fietsen: ICB dF-xl 118 - Thys 209 - Trek X500 || ooit gehad: Velomobiel.nl Quest 706 & 202 - M5 Lowracer - Optima Stinger || Strava
Antwoord }
Bedankt door:
Dit weer, zoals vanmiddag, ervaar ik als SUPER weer. Lekker warm in de fiets, t-shirt, schuimdesksel en winterkap. Het vizier was niet te zien zo helder; ik dacht gegeven moment zelfs 'is het vizier nou naar onder of niet?' De zon ging achter me onder, dus daar ook geen last van. Mag van mij als het ware zo het hele jaar zo blijven.
Ik ben zelfs 10 km omgereden Big Grin

Edit: @Johan https://pdrond.blogspot.com/2020/02/wint...-2020.html lees dat je met de Elfstedentocht hebt meegedaan. Grappig!
Die moet ik, als geboren fries, ook nog ooit eens doen.
Antwoord }
Bedankt door:
Ik zit er (voor nu) zelf serieus over te denken morgen mijn eerste lange tocht van het jaar te maken. Er is geen zon, maar 12 graden is voor mij net op de grens qua temperatuur om minimaal 100 kilometer te fietsen (100 kilometer is mijn minimale doel voor een ligfiets). De regendreiging lijkt niet hoog te zijn, maar ik zie dat morgen liever eerst nog even geverifieerd voordat ik vier uur en een beetje van huis ben.

Zo vroeg ik het jaar heb ik nog nooit een lange tocht gemaakt. Vorig jaar was ik er al vroeg bij, op de 15e / 16e februari.
Antwoord }
Bedankt door:
(07-Feb-2020, 08:28 PM)Hoekie schreef: Edit: @Johan https://pdrond.blogspot.com/2020/02/wint...-2020.html lees dat je met de Elfstedentocht hebt meegedaan. Grappig!
Die moet ik, als geboren fries, ook nog ooit eens doen.

Zou dan zeker een keer meerijden. Ik vind het een leuke tocht en een prettige sfeer. De organisatie van de winterfiets11stedentocht probeert zo goed mogelijk rekening te houden met de verschillende soorten deelnemers. Zo mogen velomobielen en ligfietsers bijv standaard vooraan starten in de eerste startgroep. Blijf je met je velomobiel een beetje uit het gedrang van de wielrenners.
De voorlopige datum voor 2021 staat als ik me niet vergis op 31 januari. Je kunt je hier vast aanmelden om op de hoogte gehouden te worden.
Groet,
Johan
huidige fietsen: ICB dF-xl 118 - Thys 209 - Trek X500 || ooit gehad: Velomobiel.nl Quest 706 & 202 - M5 Lowracer - Optima Stinger || Strava
Antwoord }
Bedankt door:
Citaat:Mmmmmm 25 graden....was het maar vast zover Cool .
Ondanks het schitterende weer kon ik het vanmiddag met 6-7 graden nog niet echt warm vinden. Helpt misschien ook niet dat ik in korte broek en t-shirt in de DF zat zonder kap of deksel.

Ik rijd in de winter altijd met een 3/4 broek. De knieën extra warm houden vind ik altijd wel belangrijk. Ooit een keer flinke knieklachten gehad, omdat ze echt te koud waren geworden.
Dan draag ik nog een ondershirt met korte mouwen en een dun shirt met lange mouwen.

NOOIT met het schuimdeksel en gemiddeld 1x per jaar met de racekap. Alleen als het echt heel hard regent dus.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
(07-Feb-2020, 11:25 PM)Lopopodium schreef: Ik zit er (voor nu) zelf serieus over te denken morgen mijn eerste lange tocht van het jaar te maken.

Ben je nog wezen fietsen dan? Er stond een straffe zuidenwind en koud was het alleen toen de zon opkwam, verder goed te doen.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:
Nee, er was teveel regendreiging, en de temperatuur was niet zo goed als ik had gehoopt. Ik zag mijn eigen adem, en dan beschouw ik het als te laag om comfortabel vier uur op een fiets te zitten. Als ik een paar uur op vol tempo fiets, wil ik me wel een beetje comfortabel voelen.
Antwoord }
Bedankt door:
Er bij mijn eerst zelfgeorganiseerde brevet 130 deelnemers aan de start stonden gisteren!
Antwoord }
Bedankt door:
(09-Feb-2020, 11:18 AM)Roef Veerman schreef: Er bij mijn eerst zelfgeorganiseerde brevet 130 deelnemers aan de start stonden gisteren!

thumb 
Dat zal vast voldoening hebben gegeven. Iedereen veilig teruggekomen?
Groet,
Johan
huidige fietsen: ICB dF-xl 118 - Thys 209 - Trek X500 || ooit gehad: Velomobiel.nl Quest 706 & 202 - M5 Lowracer - Optima Stinger || Strava
Antwoord }
Bedankt door:
(09-Feb-2020, 11:18 AM)Roef Veerman schreef: Er bij mijn eerst zelfgeorganiseerde brevet 130 deelnemers aan de start stonden gisteren!

Smile   thumb   applause
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Video 
ik na een maand weer eens de Mango gepakt heb. Voor het eers in mijn eentje getoerd. Tot nu toe heb vrijwel enkel geforensd met de Mango.
Bijna 48 km weggetrapt met een gemiddelde van 25,5 Cool

Het was een grensoverschrijdende toeren door de Nederlandse en Belgische Kempen. Ongeveer halverwege door de boomtoppen gefietst.

Bewegende beelden (Facebook)
Even an absolute beginner has to start somewhere.

Antwoord }
Bedankt door:
Dat is toch in de buurt van Peer in België? Vorig jaar heb ik nog een heel stuk van zo'n fietspad daar in de buurt gereden bij mijn tochtje langs de Dommel.
gr. Fietsbennie   site

Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 15 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM