|
Fietspaden
|
Berichten: 1.037
Topics: 17
Lid sinds: Apr 2021
Bedankt: 1251
1776 x bedankt in 890 berichten
25-Nov-2021, 03:00 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-Nov-2021, 03:01 PM door Bacchus.)
(24-Nov-2021, 09:00 PM)PietV* schreef: Was dat maar waar. April 2022 krijgen we de cijfers te zien over het aantal geregistreerde fietsslachtoffers van dit jaar. Het neem met de jaren toe. De fietsdoden van 2020. Om over alle soorten van gewonden maar te zwijgen. Per gereden kilometer is fietsen een risicovol gebeuren. Je moet maar lef hebben als fietser.
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2021/15/...en-in-2020
Ik vind het wel jammer dat die cijfers maar een half beeld geven. Voor de fietser zelf is dit belangrijke informatie: je neemt over de jaren steeds meer risico door je op de fiets in het verkeer te begeven. Voor het maken van beleid is dit vertekend: het suggereert dat fietsers zichzelf doodrijden tegen overstekende betonblokken, paaltjes en andere fietser. Ik heb echter een vermoeden dat fietsers juist een steeds slechtere kans maken een aanrijding met een auto te overleven. En dan zou ik de oorzaak al snel in een groter aantal autobewegingen en een groter veiligheidsgevoel, meer afleiding en meer haast bij de automobilist zoeken en misschien zelfs in minder ervaring of bereidheid om de weg met de fietser te delen.
|
| Berichten in dit topic |
RE: Fietspaden - door Bacchus - 25-Nov-2021, 03:00 PM
|
Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
|
|
Welkom
|
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.
|
|
Nieuwe berichten
|
|
Milan 4.2
|
| Beetje passen, kijke...Arend-Jan — 11:22 PM |
|
Drive by wire...
|
|
Waarom bedenken me...Wim -de roetsende — 08:02 PM |
|
Milan 4.2
|
|
Ik snap geen ene r...Gideonaut — 03:53 PM |
|
Milan 4.2
|
| Ik snap geen ene ree...ZoefZoef — 02:39 PM |
|
Milan 4.2
|
| Ja, dat er een tunne...Arend-Jan — 09:49 AM |
|
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
|
| Bekeken vanuit en ve...365cycle — 09:24 AM |
|
Milan 4.2
|
| Ah, de greppel is ee...Jeroen S — 08:01 AM |
|
Drive by wire...
|
| Waarom bedenken mens...blokdoorn — 07:58 AM |
|
Drive by wire...
|
| Tot er op de Route N...Jeroen S — 07:58 AM |
|
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
|
| Action speaks louder...Jeroen S — 07:54 AM |
|
Drive by wire...
|
|
Ik ga er van uit d...Wim -de roetsende — 06:12 AM |
|
Drive by wire...
|
| Ik ga er van uit dat...Gideonaut — 11:17 PM |
|
Milan 4.2
|
|
Deze worden nog wel...Arend-Jan — 10:54 PM |
|
Drive by wire...
|
| Hardstikke cool op e...TvWijk — 10:40 PM |
|
Verkeersborden, anders dan de standaard...
|
|
En ik weet niet ho...365cycle — 09:37 PM |
|
Drive by wire...
|
| Over efficient gespr...Gideonaut — 09:37 PM |
|
Drive by wire...
|
|
Dat is mij net iet...365cycle — 09:25 PM |
|