Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Velomobiel als substituut voor een Porsche
#25
(15-Jan-2022, 01:37 PM)Jeroen S schreef: Als we naar de gemiddelde leeftijd en het geslacht kijken, dan zou je haast kunnen denken dat een Velomobiel een subsituut is voor de Midlifecrisis Porsche/sportwagen/Motorfiets. ( ik ben dan wel oud maar ik ben nog best vlot als je me in het juiste voertuig zet.)
Dat zou bij mij weleens goed kunnen kloppen, al ben ik dan wel een vroege. 

(15-Jan-2022, 01:37 PM)Jeroen S schreef: Toch denk ik dat bij de gemiddelde Velomobilist eerder de motivatie ligt bij een gezond en milieutechnisch verantwoord vervoermiddel. Niet zo nat worden en in de winter veel minder last van de kou hebben, waren voor mij de belangrijkste redenen. Oh ja, en dat ik de ligfiets/Velomobiel als een serieus alternatief zie voor een 2e auto. Onder normale werkomstandigheden( zonder thuiswerk) maakt het best wat uit of je 4000km per jaar fietst of auto rijdt.
Maar dat is hier ook zeker van toepassing. Sinds ik vader ben voelt het steeds meer alsof iedere vliegvakantie die ik neem en iedere onnodige autorit die ik doe niet tegen de werkelijke prijs gebeurt. Ik betaal 10 a 20%, de rest mag straks afgerekend worden door m'n zoon en (met name!) zijn generatiegenootjes in de minder rijke landen. 
Momenteel ben ik daarom aan het kijken in hoeverre ik mijn impact kan verkleinen. Proberen mijn leven zo in te richten dat ik weinig aan comfort inlever, maar er toch 10 miljard keer 365cycle op aarde zou kunnen zijn zonder dat het klimaat verder verslechtert. Onderdeel daarvan is proberen of ik de auto geheel kan vervangen door zo'n fiets, maar er zitten hier en daar toch nog wel wat hobbels in de weg. Straks ga ik bijvoorbeeld met de auto weg (100 km enkel), omdat ik me vanochtend niet helemaal lekker voelde. Raar gelegen, slecht geslapen, en door per ongeluk 2 ramen open te laten (ipv 1) tocht veroorzaakt waardoor het vannacht/vanochtend echt steenkoud was in m'n huis (de woonkamer blijft wel warm, daar hangt de thermostaat, maar die deur was dicht).
Aan de andere kant: Als ik de auto niet had gehad, was ik voor die 200 km alsnog weer gewoon in de fiets gestapt. Dan maar een beetje langzamer, maar ik weet zeker dat ik er toch wel kom.

De auto staat te koop, voor de ritten waar ik echt niet onderuit kom neem ik zo'n deelauto-abonnementje: we gaan het zien.

(15-Jan-2022, 01:37 PM)Jeroen S schreef: Ik vind de redenering van Ymte ook leuk. Dat ging ongeveer zo; Met de velomobiel doe ik de reis in 3 uur, met openbaar vervoer in 1,5 uur. Dan heb ik in 1,5 uur tijd dus mooi 3 uur kunnen sporten!
Hahaha, zo denk ik er ook over maar dit is wel echt prachtig verwoord  Big Grin

(15-Jan-2022, 02:01 PM)ThijsR schreef: Een midlifecrisis is zo erg nog niet: je gaat opnieuw nadenken over wat je nou echt wil in het leven. Over het algemeen in de vorm van meer ontspanning, tijd voor jezelf.

Sommige mensen vinden dat een Porsche daar uitermate geschikt voor is, anderen zoeken het in een velomobiel, ligfiets, het trainen voor een marathon, emigreren, zelfs scheiden.

Een kennis van me is uit de IT gestapt en bezorgt nu voor een lokale biologische winkel
Hmm, net gescheiden en twijfel ook of m'n huidige baan misschien m'n laatste in de IT moet zijn. Zie bovenaan Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: Velomobiel als substituut voor een Porsche - door 365cycle - 15-Jan-2022, 05:02 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ook getekend, we wil...Arno boogaart — 12:31 AM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Ik ben vandaag terug...Martin van Mourik — 11:56 PM
Spezi 2024
De stand buurman v...365cycle — 11:51 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Getekend. Verbod...ZoefZoef — 11:13 PM
Foto's Fietsbennie
Nu ik 1499 bijdragen...Fietsbennie — 10:56 PM
Spezi 2024
Hydrauliek is vooral...Hoekie — 10:42 PM
montage standaard
Het voordeel van een...melle z — 10:07 PM
Spezi 2024
Denk ik ook. A...Gideonaut — 10:07 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Getekend. Verbod v...Merijn — 09:50 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
25 km per uur gemi...Tom Fekkes — 09:36 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ik ook, met commenta...Tom Fekkes — 09:33 PM
montage standaard
Jouw oplossing is ee...Duncan — 09:24 PM
Spezi 2024
Waarom worden velo...Hoekie — 09:21 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ik heb ook getekend.Willeke_IGKT — 09:20 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
De meeste mensen...Willeke_IGKT — 09:19 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
DoneHoekie — 09:12 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en tan...
Hallo,  Ik heb de...Mauricem — 08:52 PM