Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Is sporten wel zo gezond? [split] Blijft de ligfiets beperkt tot een "niche"?
#30
(13-Jan-2022, 11:50 AM)365cycle schreef:
(13-Jan-2022, 11:24 AM)PietV* schreef: Een mens is Ik ben van nature lui en houdt ervan om met zo weinig mogelijke inspanning een leuk leven te leiden. 
Die eerste zin heb ik even voor je gecorrigeerd. Je zei het eerder al: Jij houdt niet van sport.
Verder zijn niet alleen diverse forumleden het niet met je eens, maar ook diverse instanties zijn van mening dat de gemiddelde Nederlander niet alleen te weinig beweegt, maar ook te weinig aan sport doet. Vanochtend haalde ik een groepje obesitaskinderen op E-bikes in en dacht ik toevallig nog aan dit gesprek. Ook dat strookt niet met jouw idee hierover.

Ook wat betreft energie klopt je stelling niet: Een lichaam valt prima te conditioneren op dat gebied. Ik heb nu veel meer energie dan in 2012-2018, slaap minder uit, ben actiever, kom makkelijker uit m'n bed. En dat is dan met een woon-werkritme van ~105 km per dag (3-4x per week), alle boodschappenritjes tussendoor en sindskort een liefde die 100 km verderop woont (al rijd ik daar soms ook vanaf m'n werk naartoe, dan is het 160 km).

Ik zou het graag willen, maar ben op het gebied van duursport niet fysiek begaafd, en hoewel ik jonger ben dan jij bekijk ik de tijd van 2x trainen = 3x zo sterk ook wel via de achteruitkijkspiegel. Het is een kwestie van doen. Als dit één ding is wat ik moet doen om te zorgen dat er voor mij minder lithium uit de grond gehaald moet worden, dan doe ik het graag, en zo nog wel meer: 2022 staat in het teken van de auto die toch al stilstaat écht weg doen, en stapje voor stapje verder richting vegan (want ik vind die omschakeling echt moeilijk; op dat gebied kan ik zéker nog wat van je leren).
                                                                                                                                                                                                                     Lithium is er voor E Bikes  genoeg,   in Duitsland gaan ze lithium uit water filteren, dat voor woningverwarming naar boven wordt gepompt,  een e biker hoeft zich niet schuldig de voelen,  voor opslag van stroom, elektrische vrachtwagens, e auto's zijn hoeveelheden nodig van een  van een heel andere orde, daarbij vallen fiets accu 's in het niet.
Probleem is eerder kobalt, dit kan men omgaan door ijzer fosfaat accu's te gaan gebruiken, dan zijn er nog verschillende zeldzame metalen nodig, voor het maken van een goede elektromotor, die metalen zijn er wel, alleen lastig te winnen, ook hier geld, hoe kleiner het motortje, des te minder is er nodig, in telefoons zitten die metalen ook, dan zou je die ook niet moeten kopen?
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Hoekie


Berichten in dit topic
RE: Is sporten wel zo gezond? [split] Blijft de ligfiets beperkt tot een "niche"? - door PlantageBohémien - 14-Jan-2022, 04:45 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Heb een schattin...365cycle — 12:35 PM
Medeliggers onderweg
Ik zag G. vandaag we...365cycle — 12:33 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Mijn fietsen zijn ee...blokdoorn — 12:14 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Zou het -hoe hinderl...ZoefZoef — 10:30 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Heb een schatting ...Wim -de roetsende — 10:18 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
De meeste mensen wet...Willeke_IGKT — 09:28 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Mij is altijd gele...Hardloper — 09:08 AM
Spezi 2024
Ik ben al heel ong...Hoekie — 08:47 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Wat betreft de ver...Tom Fekkes — 01:45 AM
Spezi 2024
Ik ben al heel onged...Gideonaut — 01:00 AM
De Waterlandse Liggers
De Waterlandse Ligge...GertBr — 11:15 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Volgens mij heb ik o...Jeroen S — 11:06 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Die binnenkabels, du...melle z — 10:56 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Wat betreft de versn...Jeroen S — 10:47 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Gelukkig kwam je n...Martin van Mourik — 08:55 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Alles wat ik rijd be...Tegelfanaat — 08:33 PM
Velion / Code naam: VM45
Hij = Velion / Code ...Hoekie — 08:27 PM