Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Is sporten wel zo gezond? [split] Blijft de ligfiets beperkt tot een "niche"?
#33
(13-Jan-2022, 11:50 AM)365cycle schreef:
(13-Jan-2022, 11:24 AM)PietV* schreef: Een mens is Ik ben van nature lui en houdt ervan om met zo weinig mogelijke inspanning een leuk leven te leiden. 
Die eerste zin heb ik even voor je gecorrigeerd. Je zei het eerder al: Jij houdt niet van sport.
Verder zijn niet alleen diverse forumleden het niet met je eens, maar ook diverse instanties zijn van mening dat de gemiddelde Nederlander niet alleen te weinig beweegt, maar ook te weinig aan sport doet. Vanochtend haalde ik een groepje obesitaskinderen op E-bikes in en dacht ik toevallig nog aan dit gesprek. Ook dat strookt niet met jouw idee hierover.
                                                                          In Nederland leven we met de waan van de dag. Aangevoerd door de commercie en de sociale media. De enige die (financieel) wijzer is geworden van het sonjabakkeren is Sonja zelf.
Al jaren weten we dat gezond oud worden helemaal niet moeilijk is. In het verleden zijn 5 gebieden in de wereld onderzocht over het gezond oud worden, waarin mensen vaak 100 jaar of meer oud worden en zoveel mogelijk nog zelfstandig leven. Ze hebben 1 ding gemeen. Ze sporten nooit. 
Sport geeft sport stress en stress versnelt de veroudering van het lijf. Sporten in je beste jaren levert minder leefjaren op. Sporten maakt hongerig en leidt tot overeten. Bovendien wordt ik meestal 2 kg zwaarder door extra spiermassa, die ik niet nodig heb, maar wel moet onderhouden.
https://www.youtube.com/watch?v=ff40YiMm...nel=TED-Ed
Mijn leefwijze loopt in grote lijnen met die van de mensen in de Blue Zones. Een verschil. Ik drink al meer dan 8 jaar geen alcohol. Alleen water of thee.
Ben nooit ziek, ken geen hoofdpijn.
Gewoon goede (plantaardige) voeding, voldoende (nacht)rust, geen (sport)stress, gezonde beweging en een rijk sociaal leven. Mijn vrouw en ik komen uit grote gezinnen.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: Is sporten wel zo gezond? [split] Blijft de ligfiets beperkt tot een "niche"? - door PietV* - 14-Jan-2022, 10:29 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
... de gierzwaluwen ...Atrike — 03:21 PM
montage standaard
Het werkt top! Je ...Duncan — 02:57 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Dat is echt goedko...Wim -de roetsende — 01:30 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Heb een schattin...365cycle — 12:35 PM
Medeliggers onderweg
Ik zag G. vandaag we...365cycle — 12:33 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Mijn fietsen zijn ee...blokdoorn — 12:14 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Zou het -hoe hinderl...ZoefZoef — 10:30 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Heb een schatting ...Wim -de roetsende — 10:18 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
De meeste mensen wet...Willeke_IGKT — 09:28 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Mij is altijd gele...Hardloper — 09:08 AM
Spezi 2024
Ik ben al heel ong...Hoekie — 08:47 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Wat betreft de ver...Tom Fekkes — 01:45 AM
Spezi 2024
Ik ben al heel onged...Gideonaut — 01:00 AM
De Waterlandse Liggers
De Waterlandse Ligge...GertBr — 11:15 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Volgens mij heb ik o...Jeroen S — 11:06 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Die binnenkabels, du...melle z — 10:56 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Wat betreft de versn...Jeroen S — 10:47 PM