Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Is sporten wel zo gezond? [split] Blijft de ligfiets beperkt tot een "niche"?
#50
(15-Jan-2022, 09:57 AM)ThijsR schreef: Er zit een wereld van ruimte tussen jezelf bijna dood werken (en sporten) en je huidige levensstijl. Werk en sport zijn prima op een gezonde manier te combineren.
Het verschil tussen werken en sporten en nu gezonde levensstijl en gezond bewegen is erg groot en ook erg plezierig.
Vroeger was naast het werken alles een uitdaging. Omdat mensen weinig leren van hun fouten, maar uitsluitend leren van hun successen.
Na het wielrennen, karate, boksen, judo en jiu jitsu. Daarna hardlopen, zwemmen en wandelen. Hardlopen met elke 14 dagen een halve marathon in circa 1,5 uur. 11 kg er afgetraind. Maar die liefde ging ook over. Op m'n 52 ste een 4 daagse Nijmegen. Was het ook niet. Mede door mijn ziekte pernicieuze anemie of ziekelijke bloedarmoede.
Toen was de liefde voor de sport helemaal weg en is nooit meer teruggekomen. Hardlopen kan ik niet meer, door het zware letsel in mijn onderbeen, maar ik mis het hardlopen niet. Blij dat sporten over is. In sport ligt een dwang van presteren voor een beter resultaat. Zinloos.
Overgestapt op gezond bewegen en dat ik de hele dag kan volhouden. Ik weet nu dat sporten zeker niet gezonder is dan gezond bewegen. Lange fietstochten, bijna dagelijkse wandeltochten en ijszwemmen. Gewoon uit je bed gaan zwemmen of een gat hakken in het ijs. Of gaan fietsen zonder ontbijt. 60 km fietsen zonder eten of drinken mee te nemen. Gaat me goed af. Zolang je maar niet gaat sporten. Sporten is een dwangmatigheid. Daar ben ik van losgekomen.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: Is sporten wel zo gezond? [split] Blijft de ligfiets beperkt tot een "niche"? - door PietV* - 15-Jan-2022, 03:40 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
De meeste mensen wet...Willeke_IGKT — 09:28 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Mij is altijd gele...Hardloper — 09:08 AM
Spezi 2024
Ik ben al heel ong...Hoekie — 08:47 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Wat betreft de ver...Tom Fekkes — 01:45 AM
Spezi 2024
Ik ben al heel onged...Gideonaut — 01:00 AM
De Waterlandse Liggers
De Waterlandse Ligge...GertBr — 11:15 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Volgens mij heb ik o...Jeroen S — 11:06 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Die binnenkabels, du...melle z — 10:56 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Wat betreft de versn...Jeroen S — 10:47 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Gelukkig kwam je n...Martin van Mourik — 08:55 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Alles wat ik rijd be...Tegelfanaat — 08:33 PM
Velion / Code naam: VM45
Hij = Velion / Code ...Hoekie — 08:27 PM
Spezi 2024
Eerste dag al veel g...Hoekie — 08:25 PM
Velion / Code naam: VM45
Hij? Hij stond er. ...LigfietsWilsum — 08:22 PM
Velion / Code naam: VM45
Hij stond er. Heb er...Hoekie — 08:19 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Valt dat nog te repa...Fietsbennie — 08:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Een vreemde houding....Tom Fekkes — 08:15 PM