Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fietsen jouw kinderen ook zo 'veilig' naar school?
#6
Lagere snelheden, meer bekeuringen voor fout parkeerders (zodat de doorstroom beter is) en acties om de lagere snelheden af te dwingen. Maar ook ouders verhinderen om hun kinderen met de auto naar school te brengen.

Maak maar een parkeerplaats (of ondergrondse garage) op een ruime afstand van de school, en verbied al het parkeren en zelfs stoppen bij de school. Jammer als je daarmee niet meer voor de deur van je huis kan parkeren, maar dat is wat het kost om bij een school te wonen.

Ik kom onderweg naar mijn werk langs enkele scholen, ongeacht welke route ik pak, en als ik rond het begin of einde van de schooldag erlangs moet, kom ik vaak klem te zitten tussen ouders in autos. Ook bij de na-schoolse opvang. En het 'verboden te stoppen' bord bij een school leek een uitnodiging om eronder te parkeren om het kind uit te laten stappen.

Ook is het vaak een gekroel van ouders op de fiets, en ook die ouders letten vaak niet op doorgaand verkeer langs de school, waardoor de kinderen die over moeten steken naar hun ouders (of huis) het aankomend verkeer niet goed kunnen zien, en je als fietser die kinderen niet kunt inschatten.

En de extra grote autos zouden verboden moeten worden. Er staat bij mijn werk vaak een 'mini' die zo groot is dat je er staande niet overheen kunt kijken. De auto van haar echtgenoot is nog groter, die is zo groot als een bus. En er gaat zelden of nooit meer dan een persoon in. Een echte mini zou voor beiden groot genoeg zijn, krijgt je ook die 30 km naar het werk.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , 365cycle


Berichten in dit topic
RE: Fietsen jouw kinderen ook zo 'veilig' naar school? - door Willeke_IGKT - 23-Jan-2022, 05:02 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Getekend. Verbod v...Merijn — 09:50 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
25 km per uur gemi...Tom Fekkes — 09:36 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ik ook, met commenta...Tom Fekkes — 09:33 PM
montage standaard
Jouw oplossing is ee...Duncan — 09:24 PM
Spezi 2024
Waarom worden velo...Hoekie — 09:21 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ik heb ook getekend.Willeke_IGKT — 09:20 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
De meeste mensen...Willeke_IGKT — 09:19 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
DoneHoekie — 09:12 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en tan...
Hallo,  Ik heb de...Mauricem — 08:52 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Op welke plekken wil...ZoefZoef — 08:51 PM
Spezi 2024
Eerste dag a...Hardloper — 08:35 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Heb een schattin...Hardloper — 08:27 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
De meeste mensen w...365cycle — 08:19 PM
Spezi 2024
Eerste dag al veel...Raymond — 07:48 PM
montage standaard
Ik ben afgelopen vri...LigZeeuw — 07:45 PM
Spezi 2024
die kabel steekt wel...Gideonaut — 06:21 PM
Spezi 2024
Eerste dag al veel...Hoekie — 05:58 PM