Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fietstechniek of techniek van het fietsen
#44
(21-Feb-2022, 02:24 AM)Martin van Mourik schreef: FTP kende ik alleen als het File Transfer Protocol, maar er is klaarblijkelijk ook een maat voor lichamelijke prestaties waarvoor deze afkorting gebruikt wordt Wink .
Herkenbaar Big Grin Functional Threshold Power. Kan me die onrust voorstellen, maar om een oplossing voor bepaalde uitdagingen te vinden kan je soms moeilijk om een meting heen. Ik heb de batterijen overigens ook lang niet altijd in m'n powermeter zitten, en als ik dat wel heb zet ik soms de data uit op het schermpje van m'n navigatie. 

(21-Feb-2022, 02:24 AM)Martin van Mourik schreef: Ik heb om toch met wat cijfers te kunnen reageren mijn cadans met de stopwatch gemeten toen ik deze zaterdag naar Utrecht op en neer reed. Zowel op de heenweg als op de terugweg heb ik een stuk of tien metingen gedaan. Twintig keer de trappers helemaal ronddraaien doe ik steeds in 16 tot 18 seconden. Als ik echt rustig aan doe (dat komt niet zo veel voor) dan trap ik denk ik nog wat trager, en soms trap ik wel eens wat sneller, bijvoorbeeld bij een korte afdaling in een tunnel waarin je wat extra vaart maakt om vlot weer boven te komen, of bij een wat een langere afdaling waarbij je geen hoger verzet meer hebt. Mijn cadans zit dus doorgaans tussen 20/18 * 60 en 20/16 * 60 = 66,6 tot 75, of als je het per been rekent tussen de 133,3 en 150.
Dat is dus tussen de 60 en 75. Ken wel mensen die op die manier rijden, en ook mensen die op die manier heel hard rijden, maar als ik dat ook ga doen krijg ik echt last van m'n knieën. 

(21-Feb-2022, 02:24 AM)Martin van Mourik schreef: Mijn hurri is het allerzwaarste logge bakbeest van een fiets dat ik ooit gehad heb. Toch maak ik met deze fiets meer meters met minder moeite dan met alle andere fietsen waar ik ooit op heb gereden. Ik vermoed dat die M5 de lichtste ligfiets is die je hebt.
Klopt, m'n M5 zit ergens in de 11 kg en heeft heerlijk "direct" rijdende carbon wielen. De Hurri is iets van 16 kg, maar m'n Focus trekt beter op, ondanks z'n gewicht van 21 kg. De velomobiel is met mij erin sneller dan beide Challenge fietsen; de drie wielen zorgen er denk ik voor dat ik wat extra energie in accelereren kan steken, want die gaat niet op aan balanceren.
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: Fietstechniek of techniek van het fietsen - door 365cycle - 21-Feb-2022, 06:12 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
VeloCam in Bülky
Kan je met de camera...365cycle — 10:52 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Dat vroeg ik me bij ...365cycle — 10:47 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Nummer 2 is meer een...Gideonaut — 10:04 PM
Performer Highracer?
De kettinglijn is du...Jeroen S — 09:53 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Al bijna 6 uur bez...Tom Fekkes — 09:52 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Sterkte, en velomobi...Jeroen S — 09:42 PM
RDW baan Lelystad 1997
Ik was er ook, heb b...Jeroen S — 09:39 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Al bijna 6 uur bezig...Gideonaut — 08:38 PM
Laka verzekering
Net even premie bere...Hoekie — 06:54 PM
De * kost €*,- (incl. 21% btw)
Kosten naar aanleidi...365cycle — 06:52 PM
Medeliggers onderweg
In een tocht van 109...Lopopodium — 04:27 PM
RDW baan Lelystad 1997
In 1994 werd in een ...Tom Fekkes — 03:40 PM
RDW baan Lelystad 1997
Pas bij de finish va...datakneder — 03:27 PM
VeloCam in Bülky
Henning vertelde...twilwel — 03:19 PM
RDW baan Lelystad 1997
Ik kwam dit filmpje ...GHOOGEN — 02:21 PM
Laka verzekering
Op een WhatsApp groe...Willeke_IGKT — 02:13 PM
Performer Highracer?
Kijk eens goed naa...Bob Hagendijk — 01:56 PM