Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De snelste/kortste route versus de mooiste/fijnste route[split] Fietsen jouw kinderen ook zo 'veilig' naar school?
#36
Het is bij mij zo ver dat ik mijn aankomst tijd behoorlijk precies kan voorspellen als ik in de morgen in de Quest stap. Er is wel verkeer en een spoorweg waar ik soms een trein moet laten voorgaan, maar gemiddeld genomen vlakt het een het ander uit. En het is geen probleem om 5 minuten eerder of later aan te komen.

Op een rechtopzitter had ik tijdverschillen door wind, in de Quest is dat veel minder.
Terug is veel minder voorspelbaar, deels door de grotere drukte op de wegen, maar veel meer omdat ik onderweg naar huis vaak stop voor boodschappen, soms omwegen pak om naar een bepaalde winkel te gaan. En soms omdat ik even een ritje door het duin wil maken, (dat verlengt mijn rit van 5 naar minstens 15 km.)

Vind ik de tijd naar huis belangrijk? Totaal niet. Ik fiets in de Quest omdat het leuk is, ook op die korte WW afstand. Geen huisgenoten die op mij wachten en mensen waar ik op bezoek ga weten dat ik zomaar een uurtje later kan komen.

Snap ik dat het voor anderen wel van belang is?
Ja, zeker.
Als je werk vraagt dat je precies op tijd aanwezig bent kun je niet anders dan zorgen dat je een goede route hebt waarbij je de reistijd goed kan voorspellen.
En als je kind opgehaald moet worden moet je binnen de marge blijven die daarvoor geld. En soms is die marge erg kort.
Hoe langer je rit is, hoe belangrijker de verschillen gaan worden, als je onder tijddruk staat.

Aan de andere kant, als je alleen plezier ritten maakt of om andere redenen de tijd aan jezelf hebt als je fiets is het helemaal niet van belang om die tijd in de gaten te houden. Dan is registratie van afgelegde afstand en gebruikte tijd alleen nuttig als je het leuk vindt om het in de gaten te houden.

Ieder zijn eigen ding, maar alsjeblieft respect voor wat voor de anderen belangrijk is.
Voornaamste fiets(en): Carbon Strada 220  -  Whike  -  (Flevo bike, Flevo trike, beide alle wielen 20" en knik-kantel besturing, beide te koop maar hoeven niet weg.)
Antwoord }


Berichten in dit topic
RE: De snelste/kortste route versus de mooiste/fijnste route[split] Fietsen jouw ki... - door Willeke_IGKT - 02-Feb-2022, 10:19 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Nul10 Reclame (je ...Gideonaut — 02:46 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Haha ja lekker cal...365cycle — 11:57 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Gaaf! Ga je dat ...LigZeeuw — 08:26 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Gaaf! Ga je dat sp...Gideonaut — 08:22 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben heel erg blij...Lig-hen — 08:09 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Met de Snoek-L van m...Hoekie — 07:53 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Het belangrijkst...LigZeeuw — 07:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Lekker bezig. Wat ...Gideonaut — 07:49 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Bel (volgende we...Veloquest — 07:41 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Lekker bezig. Wat vo...Hardloper — 07:33 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
@Arend-Jan / @Hoek...365cycle — 07:06 PM
Medeliggers onderweg
Vanochtend een man o...Willeke_IGKT — 06:58 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik heb vandaag heel ...Gideonaut — 06:57 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
@Arend-Jan / @Hoekie...Hardloper — 06:56 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Het kostte wel beh...Hardloper — 06:49 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
waar ik wat dat be...365cycle — 06:44 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Het belangrijkste ...365cycle — 06:40 PM