Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Even voorstellen
#10
Welkom Leen!

Ik besef nu dat ik me ook nog even moet voorstellen  Blush 

Ik ben René Hinloopen, 64 jaar jong en heb het ligfietsvirus te pakken sinds 2013. Ik woon in Gouda en fiets graag mee met de Liever Liggend ligfietsclub in Gouda/Reeuwijk. De komende 1e zondag in maart wordt weer de eerste rit van dit seizoen. (zie ook de agenda op ligfiets.net)
Ben ook nog fanatieke zeiler, kajakker, vliegeraar en paramotorvlieger (vliegen met een propeller op je rug), maar ligfietsen doe ik toch het liefst!
Mijn laatste aanwinst is een Flevobike racer. Zelf van de grond af aan opgebouwd. Inderdaad, een verroest frame gekocht, het zitje en de wielen waren nog goed.
Laten zandstralen, poedercoaten en opnieuw afgemonteerd met zoveel mogelijk onderdelen uit die tijd (jaren 80/90). Alles zo'n beetje op marktplaats kunnen scoren
Verder fiets ik ook graag op de Flevobike bike (kleine broertje van de racer). Dat is meer m'n dagelijkse fiets voor boodschappen. 

Voor de snelle ritjes rijd ik op een Cruzbike S40. Een geweldige fiets. Met deze fiets doen je armen actief mee. Een totaal-workout dus. Hiermee rijd ik de grotere rondes. Dit jaar staat de ronde van Noord-Holland en de omringdijk weer op het programma.
En voor de sociale ritjes met m'n partner op een Nazca Quetzal tandem. Erg leuk ook. Op de tandem heb ik wel een motortje gezet. 
Ik ga ook regelmatig met me, myself and I op ligfietsvakantie met fietskar. Dat doe ik op een HP Velotechnik grasshopper FX. Dat is een vouwligfiets met 20 inch wielen waarmee ik gratis mee de trein in kan. Rijd zeer goed ook, onderhoudsvrije Rohloffnaaf, GoCycle 50mm brede banden, topfiets voor grote reizen.

@Leen, ja de leercurve van een Flevobike is steil, maar als je het eenmaal onder de knie hebt is het geweldig! Doorzetten dus!
Je fiets en rust uit tegelijkertijd. Het is meer een vorm van zweven over de weg. Vooral de racer geeft dat gevoel. En inderdaad, feitelijk zit er geen stuur op maar een gebogen dwarsstang waar de remhendels en de versnellingverstellers op gemonteerd zit. Sturen kan je er niet mee. Sturen doe je dmv gewichtsverplaatsing. 
Het heeft een half jaar geduurd voordat ik er helemaal mee vertrouwd was. Ik was toen al ruim 60 voordat ik eraan begon. leeftijd maakt niet uit dus!
We kennen allemaal wel die youtube-filmpje van de "achtjes draaien op een flevobike" meditatie. Een ultieme vorm van comfortabel ligfietsen. Ja en inderdaad op een gegeven moment kon ik het ook.

Mijn eerste ligfiets is een Flevobike Basic. Gescoord voor wènag. Die heeft me met het virus besmet. Die fiets heb ik nog steeds en m'n zoon rijdt daar nu op. Een geweldige beginnersfiets.
Ben wel een mooiweer ligfietser trouwens. Als het regent rij ik gewoon op m'n stadsbukfiets. Echte goede regenkleding voor een ligfiets ben ik nog niet tegengekomen. Ja een (ademende Goretex) anorak voor in een kajak draag ik wel eens. Maar bij beetje doorfietsen is de jas aan de binnenkant gewoon zeiknat.

Ik heb wel een extra garage moeten huren voor al die fietsen. Misschien wordt de stal nog eens uitgebreid met een velomobiel. Er is ruimte voor!

Groet,
René Hinloopen
Antwoord }


Berichten in dit topic
Even voorstellen - door Vliegendekraai - 07-Feb-2022, 09:55 PM
RE: Even voorstellen - door berth9999 - 07-Feb-2022, 10:09 PM
RE: Even voorstellen - door Bacchus - 07-Feb-2022, 10:20 PM
RE: Even voorstellen - door 365cycle - 08-Feb-2022, 01:20 AM
RE: Even voorstellen - door ThijsR - 08-Feb-2022, 11:18 AM
RE: Even voorstellen - door RemcoB - 08-Feb-2022, 01:45 PM
RE: Even voorstellen - door Matthijs - 06-Feb-2023, 04:18 PM
RE: Even voorstellen - door Wim -de roetsende - 06-Feb-2023, 09:26 PM
RE: Even voorstellen - door =oNNo= - 07-Feb-2023, 11:11 AM
RE: Even voorstellen - door renehin - 08-Feb-2023, 12:51 PM
RE: Even voorstellen - door blokdoorn - 10-Feb-2023, 12:12 PM
RE: Even voorstellen - door 365cycle - 08-Feb-2023, 04:55 PM
RE: Even voorstellen - door Arjen Meurs - 08-Feb-2023, 05:11 PM
RE: Even voorstellen - door 365cycle - 08-Feb-2023, 06:34 PM
RE: Even voorstellen - door Arjen Meurs - 08-Feb-2023, 08:48 PM
RE: Even voorstellen - door Bacchus - 09-Feb-2023, 02:21 PM
RE: Even voorstellen - door 365cycle - 09-Feb-2023, 02:32 PM
RE: Even voorstellen - door Hoekie - 08-Feb-2023, 09:37 PM
RE: Even voorstellen - door 365cycle - 08-Feb-2023, 11:33 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Waar haal je die p...365cycle — 11:47 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Nou ze waren iets gr...Hardloper — 11:28 AM
wat ze zeggen
"er moet een vl...365cycle — 11:24 AM
Quest xs nr 13
 Al is het nog ste...Merijn — 11:15 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Had hagel en regen...365cycle — 10:10 AM
Spezi 2024
Beide zaken in Dront...Willeke_IGKT — 10:04 AM
Spezi 2024
Lijkt me leuk om een...Hardloper — 09:06 AM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Ah dan kan ik ze mul...Hardloper — 09:05 AM
Spezi 2024
Zijn er toevallig...Hoekie — 09:00 AM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Waar haal je die p...Arend-Jan — 06:35 AM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Dat klopt Melle. Maa...Tom Fekkes — 11:24 PM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Als je in Ternaard g...melle z — 11:17 PM
Quest xs nr 13
Wat is er intere...Gideonaut — 10:26 PM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
@arend-jan In de ...Tom Fekkes — 09:59 PM
Quest xs nr 13
Wat is er interess...Hardloper — 09:56 PM
Quest xs nr 13
Wat is er interessan...Tom Fekkes — 09:53 PM
Quest xs nr 13
Het bod is verwijder...Josligfiets — 08:12 PM