Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gemiddelde snelheid woon werk verkeer
#4
(13-Feb-2022, 11:53 AM)GerDilven schreef: Na de kerst heb ik mijn lamborghini oranje Strada gekocht, een goede tweedehands om de 30km enkele reis naar mijn nieuwe werkgever te overbruggen. 

In de wintermaanden heb ik me voorgenomen zo'n 2 dagen in de week te gaan fietsen.
Supertof! Welkom trouwens Big Grin 

(13-Feb-2022, 11:53 AM)GerDilven schreef: Ik vraag me ook af of jullie allen dagelijks naar het werk fietsen?

Welke afstand en welke gemiddelde snelheid?
Ik ga zelden met de auto naar m'n werk. Binnenkort helemaal niet meer, want m'n auto gaat verkocht worden.
Afstand en gemiddelde snelheid... ik ben een extreem geval met een erg snelle velomobiel, dus verslik je niet: 53 km en gemiddeld 1u20, met bij "normaal" rijden zo'n 5 minuten variatie (meer en minder). Als ik maximaal rijd kan het bij niet al te ongunstige weersomstandigheden onder de 1u10.

(13-Feb-2022, 11:53 AM)GerDilven schreef: Heb jij dagelijks veel snelheids verschil tijdens woon werk ritten?
Nee dus. Ook met lekke banden wisselen ben ik inmiddels zo handig geworden dat het me hooguit 5 minuten kost. Als ik m'n kind moet ophalen van de kinderopvang rijd ik dus 1u30 voor sluitingstijd weg, en dan ben ik ergens tussen prima op tijd en net op tijd daar, ook als het tempo maximaal tegenzit en ik 1x lek rijd.

(13-Feb-2022, 11:53 AM)GerDilven schreef: Met welke gemiddelde snelheid fiets jij naar en van je werk?

Welke afstand woon werk fiets je?
Hoeveel dagen in de week?
Ik rijd tegen de 40 km/h gemiddeld, maar eigenlijk is de gemiddelde snelheid geen relevante vraag, en wel om twee redenen: 
1. Dit is een bewogen gemiddelde; echte stops (stoplichten, open brug, spoorbomen) worden niet meegerekend. Dat beïnvloedt het daadwerkelijk gemiddelde niet tot enorm; in Oost-Groningen is überhaupt weinig verkeer en is je bewogen tijd gelijk aan je daadwerkelijk gereden tijd. In Amsterdam sta je waarschijnlijk evenveel stil als dat je rijdt. Mijn stop-tijd op m'n woon-werkritten is zeer beperkt, meestal 1 a 2 minuten. Waarom bewogen gemiddelde tóch een goede indicator is, heeft te maken met het volgende:
2. Een velomobiel is gebaat bij een optimale route. Ik rijd met een vermogensmeter, en zie daar bij vlot accelereren soms zomaar even 1000 watt op verschijnen. Bij constante snelheid zit ik vaak ergens tussen de 150 en 250 watt, afhankelijk van hoeveel zin en haast ik heb. Op snelheid komen kost dus veel tijd óf veel vermogen, en zo komt het dat mijn route van 53 km consequent sneller is dan de "racefietsroute" van 48 km.

Ik heb het ergens anders op het forum al eens uitgewerkt, maar omdat ik door m'n diverse verantwoordelijkheden zo aan tijd gebonden ben, ben ik ook vrij serieus bezig met het verkorten van m'n reistijd. Om die reden gebruik ik Strava om al m'n ritten op te meten, en ook te analyseren of bepaalde segmenten sneller kunnen. Dit is bijvoorbeeld een onderdeel van mijn woon-werkrit, en de route buitenom (bovenlangs) is zowel het langst als het snelst.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
Gemiddelde snelheid woon werk verkeer - door GerDilven - 13-Feb-2022, 11:53 AM
RE: Gemiddelde snelheid woon werk verkeer - door 365cycle - 13-Feb-2022, 01:18 PM
RE: Gemiddelde snelheid woon werk verkeer - door Frutsel - 13-Feb-2022, 03:07 PM
RE: Gemiddelde snelheid woon werk verkeer - door Roepers - 13-Feb-2022, 08:45 PM
RE: Gemiddelde snelheid woon werk verkeer - door emgaron - 13-Feb-2022, 11:32 PM
RE: Gemiddelde snelheid woon werk verkeer - door PietV* - 13-Feb-2022, 11:58 PM
RE: Gemiddelde snelheid woon werk verkeer - door Bacchus - 14-Feb-2022, 10:12 AM
RE: Gemiddelde snelheid woon werk verkeer - door ThijsR - 14-Feb-2022, 05:48 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ook getekend, we wil...Arno boogaart — 12:31 AM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Ik ben vandaag terug...Martin van Mourik — 11:56 PM
Spezi 2024
De stand buurman v...365cycle — 11:51 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Getekend. Verbod...ZoefZoef — 11:13 PM
Foto's Fietsbennie
Nu ik 1499 bijdragen...Fietsbennie — 10:56 PM
Spezi 2024
Hydrauliek is vooral...Hoekie — 10:42 PM
montage standaard
Het voordeel van een...melle z — 10:07 PM
Spezi 2024
Denk ik ook. A...Gideonaut — 10:07 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Getekend. Verbod v...Merijn — 09:50 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
25 km per uur gemi...Tom Fekkes — 09:36 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ik ook, met commenta...Tom Fekkes — 09:33 PM
montage standaard
Jouw oplossing is ee...Duncan — 09:24 PM
Spezi 2024
Waarom worden velo...Hoekie — 09:21 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ik heb ook getekend.Willeke_IGKT — 09:20 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
De meeste mensen...Willeke_IGKT — 09:19 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
DoneHoekie — 09:12 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en tan...
Hallo,  Ik heb de...Mauricem — 08:52 PM