Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hoe een velomobiel aan te passen voor een oudere markt?
#35
(21-Feb-2022, 12:15 AM)365cycle schreef: Ik denk juist helemaal niet dat dat te zwaar is. Het grote probleem van onze velomobielen zijn dat het een heel bijzonder product is; moeilijk te fabriceren, moeilijk te repareren, relatief kwetsbaar, en gebruikt dure grondstoffen. Veel goedkoper dan dit gaan ze niet worden; op een racefiets in dezelfde prijsklasse zit een hele berg extra marge. Voor je carbon producten goedkoper kan maken moet je enorme aantallen draaien, en het feit dat de gemiddelde Gazelle heel veel meer idiotproof is gaan we daarmee alsnog niet veranderen. 

Als die Mulsanne idiotproof en met een trapondersteuning te produceren valt aan een gewicht van 30kg 45kg, én hij kan dan voor €6000 geleverd worden denk ik dat het best nog weleens hard kan gaan lopen met dat ding, ook zonder kenteken. Gewicht is namelijk het probleem helemaal niet als je een trapondersteuning hebt.

Inderdaad. Bij ouderen kan het misschien gaan om andere dingen dan zo snel mogelijk rijden. Vroeger op de ligfietsmailinglijst ging het voor velen bij open ligfietsen ook vooral om zo snel mogelijk te fietsen. Bij mij is dat nooit het doel geweest. Gewoon het comfort van een ligfiets, of anders gezegd, de weldadige sensatie van het ligfietsen, daar ging het mij om. Ik kan mij voorstellen dat bij ouderen (en dus ook niet ouderen) het ook kan gaan om het relaxte rijden in een comfortabele velomobiel waar je gemakkelijk in kan stappen, met een beperkte draaicirkel, mogelijkheid tot ondersteuning tot 25 km per uur en als je harder gaat moet de ondersteuning uit te zetten zijn zonder extra weerstand op  te leveren. Ik dacht dat bij de zogenaamde middenmotor het geval is. De Sunrider voldoet aan dit concept, maar de velomobielgemeenschap heeft er niet zoveel interesse in omdat hij niet snel genoeg is. Daardoor komen mensen dit voertuig niet tegen op de weg. Ik denk dat die gesprekjes onderweg best belangrijk zijn om interesse te wekken. 

Groet,

Marco -voert geregeld een gesprek over ligfietsen- Roepers
Antwoord }
Bedankt door:


Berichten in dit topic
RE: Hoe een velomobiel aan te passen voor een oudere markt? - door Roepers - 21-Feb-2022, 01:52 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
... er een breuk z...365cycle — 04:47 PM
[split] Op een vrachtwagen uit Litouwen...
Het eerste bericht w...Willeke_IGKT — 03:42 PM
[split] Op een vrachtwagen uit Litouwen...
Vraag je ook aan elk...Frutsel — 03:11 PM
[split] Op een vrachtwagen uit Litouwen...
Klopt. Fietsendief...melle z — 02:55 PM
[split] Op een vrachtwagen uit Litouwen...
De eigenaar vroe...ZoefZoef — 02:32 PM
[split] Op een vrachtwagen uit Litouwen...
De eigenaar vroeg ...melle z — 02:28 PM
[split] Op een vrachtwagen uit Litouwen...
Het is dan wel gee...ZoefZoef — 02:19 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Bij de (voormalige) ...Lopopodium — 12:44 PM
Medeliggers onderweg
Nou, ik was er als z...LigfietsWilsum — 12:39 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
... er een breuk zit...Boyd Maduro — 12:37 PM
Medeliggers onderweg
Niet op de wielerb...365cycle — 12:35 PM
Medeliggers onderweg
Niet op de wielerbaa...LigfietsWilsum — 12:19 PM
Medeliggers onderweg
Zaterdag, Marloes ...365cycle — 12:07 PM
[split] Op een vrachtwagen uit Litouwen ...
Het is dan wel geen ...Hardloper — 10:09 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Duitser vertelde l...PieterTrapt — 10:07 AM
Medeliggers onderweg
Zaterdag, Marloes en...LigfietsWilsum — 09:41 AM
Medeliggers onderweg
Een Maaf? Wat is een...Roepers — 09:32 AM