Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Voorstellen
#1
Hallo,

Pas deelnemer aan dit forum geworden dus even wat feitjes over mijzelf zodat jullie weten wie ik ben.

De gebruikersnaam Icarus komt van mijn eerste ligfiets een Sparta Icarus Marathon.
Mijn huidige fiets is een M5 26/20 met onderstuur.
Wil je meer weten over mijn fietsen en tourtochten kijk dan eens op mijn blog www.zeeuwslicht.wordpress.com.


Mijn meeste ritjes maak ik in Zeeuws-Vlaanderen en de grensstreek met Belgie.
Soms een uitstapje naar de rest van Zeeland of wat tourtochtjes op vakantie in andere streken.


Deze winter heb ik door omstandigheden wat minder gefietst, maar nu ben ik weer bezig met het oppakken van de draad.
Ik beweeg mij nog steeds voort zonder elektrische ondersteuning.
En ik zou wel willen dat een ieder die dit el doet dit duidelijk kenbaar maakt, zeker in allerlei lijstjes over de geleverde prestaties.
Niet omdat ik tegen elektrisch fietsen ben, dat moet ieder voorzich weten maar meet je dan niet met diegene die zonder ondersteuning rijd.

Voor de rest maakt mij snelheid of afstand niets uit, als ik maar kan genieten van mijn tochtjes.
Antwoord }
Bedankt door:
#2
Die laatste opmerking onderstreep ik volledig.

Ook ik heb een beetje last van mensen die 'stoere' verhalen schrijven over enorme afstanden met hun elektrisch ondersteunde vm. Volgens mij hebben we daar hier niet zoveel 'last' van. Op het Belgische forum gebeurt dat iets meer.

Ik vind rijden met een E-ligfiets/vm trouwens prima, mijn vrouw heeft namelijk ook een E-Mango, maar zeg het er dan wel even bij :-)

Jouw blog ken ik en staat zelfs op mijn bloglijst.

Icarus, welkom op dit forum en ik wens je veel lees- en vooral veel schrijfplezier.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#3
Welkom Icarus vanaf de andere kant van het land: de provincie Groningen. Mooi dat je hebt aangemeld en dat je hier even voorstelt. De admin Frank woont ook in Zeeuws-Vlaanderen en is op zoek naar mensen die een keer daar samen wil ligfietsen, met Pinksteren bijvoorbeeld.
Maar hij zal zich nog wel melden, verwacht ik.

Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door:
#4
Ook namens mij welkom Icarus!
Leuk om nog een zeeuws vlaming te mogen begroeten hier. Wink
West of oost?

Zoals Marco al aangaf, probeer een soort van meet-up te "organiseren" tijdens het pinksterweekend, maar niet veel zeeuws vlaamse liggers volgens mij.

In ieder geval hoop ik je vaak tegen te komen hier op het forum.

Grt,

Frank

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
#5
Welkom hier.
Ik ben er ook zo een die pocht met grote afstanden...
Ik heb ook elektrische ondersteuning, want zonder gps kom ik nergens...

Nee, geen motor in mijn fietsen. Ik kan me wel voorstellen dat die dingen erg effectief zijn in een vm.
Van alle dingen die ik ben kwijtgeraakt, mis ik mijn verstand nog het meest
Antwoord }
Bedankt door:
#6
(06-May-2017, 09:09 AM)BeruRoniki schreef: Ik heb ook elektrische ondersteuning, want zonder gps kom ik nergens...

Nee, geen motor in mijn fietsen. Ik kan me wel voorstellen dat die dingen erg effectief zijn in een vm.

applause

Mijn vrouw heeft een E-Mango, maar die is een stuk zwaarder geworden door de accu en de motor.

Eigenlijk heb je dus een deel van het motorvermogen nodig om dat gewicht op te heffen. Dat vind ik niet erg effectief.

En de ondersteuning stopt, als ze ongeveer 30km/u rijdt.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#7
(06-May-2017, 11:51 AM)Wim -de roetsende schreef:
(06-May-2017, 09:09 AM)BeruRoniki schreef: Ik heb ook elektrische ondersteuning, want zonder gps kom ik nergens...

Nee, geen motor in mijn fietsen. Ik kan me wel voorstellen dat die dingen erg effectief zijn in een vm.

applause

Mijn vrouw heeft een E-Mango, maar die is een stuk zwaarder geworden door de accu en de motor.

Eigenlijk heb je dus een deel van het motorvermogen nodig om dat gewicht op te heffen. Dat vind ik niet erg effectief.

En de ondersteuning stopt, als ze ongeveer 30km/u rijdt.

Waarom je dus al 5 km/h over de wettelijke grens zit. Als je dan iemand aanrijdt ben je zwaar de klos lijkt me zo.

Ik moet de eerste rit met een gemiddelde van onder de 25 km/h nog maken in mijn Mango+, dus die ondersteuning lijkt me dan niet bijster effectief. Leuk om in stedelijk gebied heel snel op te trekken, maar hoe vaak doe je dat? Zelf rijd ik vaak aan de andere kant van de kruising alweer 25. Boven de 25 moet je dan inderdaad al die kilo's van motor + accu zelf op gang brengen. En als je het op gang hebt blijf je de extra rolweerstand houden vanwege die kilo's. Maar als je graag erg rustig fiets kan het leuk zijn ja.
Antwoord }
Bedankt door:
#8
Mja, ik dacht dus aan een onbegrenste ondersteuning. Op deze manier heb je er idd geen bal aan.
Van alle dingen die ik ben kwijtgeraakt, mis ik mijn verstand nog het meest
Antwoord }
Bedankt door:
#9
Mijn vrouw heeft reumatischachtige klachten en kan niet zelf een vm op gang brengen en houden. Doet pijn aan haar gewrichten.

Vandaar de aanschaf van een E-Mango+. Stond net over de grens in België te koop en was geschikt gemaakt voor iemand van 1.58m. Nou is mijn vrouw ook 1.58m, die fiets was dus gewoon voor haar bedoeld ;-) De prijs was ook heel redelijk en de fiets nog erg netjes. Mijn vrouw reed eerst op een E-Fuenda, maar het rijden op een tweewieler is nooit echt ontspannend voor haar geweest. Vandaar de overgang naar een driewieler. Ze gebruikt de vm vooral voor korte tochten en om boodschappen mee te doen. Ze rijdt niet echt harder dan 30km/u.

Die ondersteuning stopt trouwens al wel een beetje bij 25km/u, alleen niet zo abrupt en daardoor lijkt het alsof de fiets nog tot 30km/u wordt ondersteund. Of dit ook echt zo is, weet ik eigenlijk niet. Ik kan niet met deze vm fietsen, ik pas er namelijk niet in ;-)
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#10
Zie hier dan de Sparta Marathon Icarus zoals die in mijn voorstelrondje "Hallo allemaal" genoemd werd...
Challenge Concept Trike met Rohloff Speedhub 500/14 en Challenge Fujin met 27 derailleurversnellingen
Antwoord }
Bedankt door:
#11
welkom,

ik volg je al op strava, maar ben je nog nooit in de buurt tegen gekomen.

over de discussie electrisch of niet, die is heel discutabel of er nu echt een voordeel mee te winnen is, dan is het verschil tussen een open ligger en een velomobiel ook wel een punt wat ter sprake kan gebracht worden wegens allerlei voordelen...

ik zelf hecht er weinig waarde aan, en ondanks dat ik niet electrisch fiets ben ik wel iemand die veel fietst door weer en wind. en in de lijstjes ben ik ook vaak te vinden aan de bovenkant. Ik zie het als een uitdaging dat ik meer gefietst heb als iemand die electrisch ondersteund word of een velomobiel. 

dat is iedergeval mijn positieve kijk of wel of niet electrisch fietsen
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
LINK: Flevobike 438 wielen te koop
Daar ik maar al te g...martinus — 11:14 PM
Hoeveel bar is genoeg voor vlot en comf...
Systeemgewicht; een ...TvWijk — 11:13 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Ja, daar kom ik wel ...melle z — 10:20 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Melle, ben je toeval...Fietsbennie — 10:01 PM
mods op mijn roeifiets
De "Roeifiets k...Merijn — 09:41 PM
Ongeduldige automobilisten.
Met " jakke...Tom Fekkes — 09:15 PM
Ongeduldige automobilisten.
Het hoofd van die au...Jeroen S — 08:27 PM
mods op mijn roeifiets
Vooral als de wi...Wim -de roetsende — 07:59 PM
Ongeduldige automobilisten.
Met " jakkere...Lopopodium — 07:12 PM
Ongeduldige automobilisten.
Het is echt ongekend...melle z — 06:07 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Echter ik zou dan ee...melle z — 04:33 PM
Ongeduldige automobilisten.
Ben je niet je h...PieterTrapt — 02:12 PM
Ongeduldige automobilisten.
Ben je niet je hele ...Hardloper — 02:04 PM
Ongeduldige automobilisten.
Het kan inderdaad na...PieterTrapt — 02:02 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Oef.. hier w...Arend-Jan — 12:27 PM
Groot Brittannië: Tips voor fietsen in....
Het onderscheid tuss...melle z — 12:26 PM
mods op mijn roeifiets
Oh,de roeifietskno...pieterz — 12:04 PM