Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De post-apocalyptische Ligfiets wereld
#2
Dit draadje gaat ook over deze vraag. Ik bedoel niet dat je daar nu moet posten, maar ter informatie. Het is geen moderatoractie van mij, maar gewoon als medeforumlid.

Er zijn denk ik een paar dingen aan de hand zijn:


  1. De opkomst van de elektrische fiets. Ook met een elektrische fiets kun je heel snel forenzen en heb je minder last van tegenwind. De elektrische fiets ziet eruit als een gewone fiets en je valt daardoor minder op.  Het heeft de belangstelling voor de ligfiets doen verminderen
  2. De velomobiel is de populairste ligfiets geworden. De ligfietsgemeenschap is grotendeels overgegaan op de aanschaf van velomobielen. Het zijn prijzige fietsen en dat zorgt ervoor dat minder mensen tot die gemeenschap toetreden. Want wil je erbij horen dan moet je een velomobiel hebben. Ik ben een uitzondering. Ik heb er geen, maar ik mag dan ook niet meedoen aan wat is uitgegroeid tot de grootste ligfietshappening: de oliebollentocht.
  3. Het afwijkende model van de ligfiets houdt heel veel mensen tegen. De mensen die daar overheen konden stappen hebben inmiddels een ligfiets aangeschaft. Hoe vaak heb ik niet de vraag beantwoord of het niet moeilijk is (nee, dat is het niet). Of je alles wel kan zien (juist beter). Of het niet gevaarlijk is (over de kop gaan is een minder groot gevaar), of ik geen last krijg van mijn nek (nee en als ik dat zou krijgen dan zijn er neksteunen te koop) etc. etc. Maar bijna 100% van de mensen zagen het zichzelf niet doen. 
  4. Er zijn ligfietsers gestopt. Waarom? Ik weet het niet. Ik denk dat oorzaak 3 daar debet aan is. Men was het zat op te vallen en af te wijken. Of misschien het onderhoud van de ligfiets. 
  5.  Vergrijzing. De samenleving is behoorlijk vergrijsd en dat drukt meer een stempel op de samenleving dan je zou denken. Ouderen zijn banger om te vallen (niet geheel onterecht omdat ze gemakkelijker iets breken) en wellicht is het evenwichtsgevoel ook verminderd. Die kiezen dus voor een tadpole driewieler die nu het gros uitmaakt van de open ligfietsmarkt. 
Dit zijn zo mijn gedachten.


Groet,

Marco
Antwoord }
Bedankt door: Mercator , 365cycle , Hoekie


Berichten in dit topic
De post-apocalyptische Ligfiets wereld - door Mercator - 21-Apr-2022, 09:47 AM
RE: De post-apocalyptische Ligfiets wereld - door Roepers - 21-Apr-2022, 10:07 AM
RE: De post-apocalyptische Ligfiets wereld - door gideon - 21-Apr-2022, 10:08 AM
RE: De post-apocalyptische Ligfiets wereld - door Victor - 21-Apr-2022, 01:59 PM
RE: De post-apocalyptische Ligfiets wereld - door ThijsR - 21-Apr-2022, 03:48 PM
RE: De post-apocalyptische Ligfiets wereld - door gideon - 21-Apr-2022, 04:06 PM
RE: De post-apocalyptische Ligfiets wereld - door Hoekie - 24-Apr-2022, 12:09 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Anatoly even langs...Wim -de roetsende — 01:05 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Omdat ik weer nieu...Wim -de roetsende — 12:45 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Als hij iets voor de...365cycle — 12:23 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Omdat ik weer nieuw ...Hardloper — 12:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Nou ik heb die aut...365cycle — 11:57 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik had een gymleraar...Atrike — 10:28 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Ik liet mijn velo zi...Hardloper — 10:28 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Nou ik heb die a...Wim -de roetsende — 09:58 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Is gewoon je han...datakneder — 01:17 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Is gewoon je hand ge...Martin van Mourik — 01:04 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Ik vertrouw altijd o...Bart Verbeek — 12:54 AM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook ...Frutsel — 11:49 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, 10x om de roeiba...Frutsel — 11:45 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Je hebt geen groot...Hardloper — 10:41 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM