Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De post-apocalyptische Ligfiets wereld
#7
De omstandigheden smelten wel samen om een potentieel betere markt te creëren. In vergelijking met de jaren '90 is informatie véél beter verkrijgbaar en de snelheid waarmee een noviteit zich kan verspreiden is enorm hoog geworden.

Zodra ligfietsfabrikanten en -verkopers hierop inspringen door - digitaal - transparant, actueel, duidelijk en volledig te zijn, staat alleen de elektromotor nog in de weg om de populariteit te vergroten.


Hier is alleen nog een ENORME hoop werk te verzetten. Wat voorbeelden:

Als iemand mij ziet rijden en toevallig velomobiel.nl weet te ontwaren, belandt diegene op een hopeloos oude website die weinig inhoudelijke updates krijgt.
Intercitybike heeft een website waar eigenlijk alleen het samenstellen van een DF redelijk in elkaar zit. Enige randinformatie ontbreekt compleet (afmetingen, gewicht, praktische en marketinginformatie).

Dan het doolhof Sinner/Drymer. Welk bedrijf is het nou, wie doet wat, waarom is de webshop compleet onbereikbaar, compleet klantonvriendelijke 2-uur telefonische bereikbaarheid... Ook vóór de sluiting (waar dan weer niet zo'n duidelijke melding voor is ten opzichte van de afgesloten webshop) was dit al enorm verwarrend.

Misschien nog wel de meest bekende naam: Flevobike! Gaan we daar eens kijken.
Van de laatste drie nieuwsberichten zijn er twee(!) over modellen die niet meer geproduceerd worden. Dat wekt echt nul vertrouwen voor een nieuwe klant...

Alligt. Vormgeving van de website komt nog uit tijden van 56k modems, 2 unlimited en Operation Desert Storm. Het aantal spel- en tikfouten is tenenkrommend.
Als je daar doorheen kunt kijken zie je dat ze zich nu richten op de zakelijke markt. Nog een bekende naam minder voor de consument.

De website van M5 is waarschijnlijk van dezelfde maker en leeftijd. Grijze blokken, zwarte fietsen. En net als bij Alligt is een hoop informatie slecht te bereiken.

Maia ligfietsen. Heeft nog steeds een oude website online die in heel kleine lettertjes verwijst naar een nieuwe website. Ook op de inhoud valt een hoop aan te merken: bij het overzicht "merken" staat één merk. Oh wacht, verderop op de pagina "waarom ligfietsen?" staan ineens méér merken?
Veel tekst, weinig duidelijkheid.

Abeona. Heeft de naam al niet mee, want hoe vaak ik die niet verkeerd gespeld heb zien worden op forums... Daarnaast draait Abeona meer om revalidatie en custom fietsen voor mensen met een beperking. Als enthousiaste persoon van jong tot middelbare leeftijd is dat toch een afhaker, want dat "is niet voor mij".

Joutaligfitsen.eu: doet op zich qua website wel een hoop beter, maar alles is op afspraak en op aanvraag. Compléét non-transparant. Laatste nieuws is alweer bijna een jaar oud.

Verder Googlen... "ligfiets"

Ligfietswinkel Amsterdam: verwijst naar een ligfiets.net pagina die nu stuk is.

ACE: doet het qua vormgeving nog niet eens zo slecht. Maar in Winterswijk, dus voor de Randstad totaal irrelevant. Wat ze minder goed doen: de webshop met fietsen bevat vooral modellen waar "SOLD OUT" bij staat. Niet handig!
Sortering standaard van hoge prijs naar laag. Slik!

Tempelman: ligfietsshop.nl of ligfiets.shop? Geen prijsinformatie of -indicatie. Wel een rommelige onderdelenshop met filters die af en toe compleet stuk gaan.

Van Raam: tsja, die hebben gewoon niet mij als doelgroep. Legt meer de focus op beperkingen en revalidatie, geen markt waar je grote hoeveelheden jongere mensen aan kunt trekken.

't-Mannetje Spaarnwoude: vind ik vandaag voor het éérst. Dat zegt wel wat. Weinig informatie, geen prijzen.

Elan.cc (wat is .cc voor extensie?) heeft het design van Alligt en M5 een keertje opgefrist met nieuwe kleuren. Informatievoorziening is minimaal.

Nazca: oh. Die doen ook niks meer. De verwijzing naar ligfiets.shop is geen klikbare link...?


Dan zit ik al op pagina 3 van de zoekresultaten. Verderop kom ik Liever Ligfietsen nog tegen: alleen op afspraak. M5 komt zelfs pas op pagina 5 voorbij! De Liggende Hollander nog verder, daar word ik ook niet wijzer van.

Het is bedroevend.
Antwoord }


Berichten in dit topic
De post-apocalyptische Ligfiets wereld - door Mercator - 21-Apr-2022, 09:47 AM
RE: De post-apocalyptische Ligfiets wereld - door gideon - 21-Apr-2022, 10:08 AM
RE: De post-apocalyptische Ligfiets wereld - door Victor - 21-Apr-2022, 01:59 PM
RE: De post-apocalyptische Ligfiets wereld - door ThijsR - 21-Apr-2022, 03:48 PM
RE: De post-apocalyptische Ligfiets wereld - door gideon - 21-Apr-2022, 04:06 PM
RE: De post-apocalyptische Ligfiets wereld - door Hoekie - 24-Apr-2022, 12:09 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Mijn Flevo ervarin...GHOOGEN — 12:56 AM
Velion / Code naam: VM45
Een multi programm...365cycle — 11:37 PM
Quest xs nr 13
De Milan is een wat ...Jeroen S — 11:28 PM
Velion / Code naam: VM45
Een multi programmeu...Tom Fekkes — 11:23 PM
Velion / Code naam: VM45
Welke programmeert...365cycle — 11:21 PM
Medeliggers onderweg
Auw! M'n ogen! ;)365cycle — 11:18 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Bedankt voor de tip!...Tom Fekkes — 11:15 PM
Velion / Code naam: VM45
Welke programmeertaa...Tom Fekkes — 11:13 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Zodra er data verz...365cycle — 11:12 PM
Velion / Code naam: VM45
Ben jij een Odoo g...365cycle — 11:07 PM
Velion / Code naam: VM45
10 min langer de Ca...Merijn — 11:02 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Op zich niet zo moei...datakneder — 10:40 PM
Velion / Code naam: VM45
Ach Hoekie, Die kom...Tom Fekkes — 10:37 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Ben je fietsend d...Martin van Mourik — 10:37 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Zien doe ik ze niet,...Tom Fekkes — 10:29 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Over vogels gespro...datakneder — 10:25 PM
Velion / Code naam: VM45
Het gaat niet zozeer...Hoekie — 10:20 PM