Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De post-apocalyptische Ligfiets wereld
#14
Ligfietsen koop je eenvoudig bij bol.com

Toen ik mij een paar jaar terug na 30 jaar afwezigheid weer eens verdiepte in de ligfiets, had ik dezelfde geschokte reactie als Mercator. Het gevoel in een soort zombiewereld terecht gekomen te zijn. Compleet met zombiewebsites. Maar door de e-bike had ik het fietsen herontdekt. En daarmee had ik overigens ook de zadelpijn weer herontdekt. Voor mij was de elektrisch ondersteunde e-trike de vanzelfsprekende interlokale opvolger van de lokale elektrische stadsfiets. Het verbaasde me alleen dat ik zowat de enige was voor wie die vanzelfsprekendheid vanzelf sprak. Nou is timing voor mij altijd een probleem geweest. Als ik de aandrang krijg mijn schaatsen onder te binden en naar de waterkant te lopen is het meestal half juli. Maar inmiddels beginnen ook anderen de mogelijkheden van de elektrisch ondersteunde trike te zien.

Nou is elektrisch ondersteund hier op het forum eigenlijk een vies woord. En ook op de site van de NVHPV staat een beleidsdocument waarin men op bijzonder vage wijze om de hete brij heen draait. Zes pagina's lang wordt de lezer beloofd duidelijkheid te verschaffen over het feit of men de elektrisch ondersteunde fiets nou wel of niet accepteert. Tig keer wordt benadrukt dat het stuk duidelijkheid geeft terwijl de kool en de geit angstvallig gespaard worden. Ik geloof dat de conclusie moet zijn dat ondersteuning wel gedoogd wordt maar niet omarmd.

Omdat ik "bof" dat ik aan een enge ziekte lijd hoef ik inmiddels niet meer keer op keer verantwoording af te leggen voor de erbarmelijke werkomstandigheden van de kindertjes in de kobaltmijnen van Trans-Andijvië. Waarbij het wonderlijke is dat de automobilisten onder ons nooit tekst en uitleg hoeven te geven waarom zij hun handicap (luiheid?) ondersteunen met 125 pk om van A naar A te komen.

Het logische vervolg in mijn belevingswereld (maar dan is het al augustus als ik met mijn schaatsen aan aan de waterkant sta) is de tot 45 km per uur ondersteunde velomobiel. (Ik ben nog op zoek naar een pakkende naam, speed-pedomobiel gaat em niet worden denk ik.) Helaas is de wetgever nog niet zo ver.

Dinsdag ga ik een niet ondersteunde velomobiel uitproberen. Hopelijk wordt dan wat meer duidelijk over de toekomst van de velomobielwereld. Of in ieder geval over mijn toekomst. Het is wel een beetje eng. Voor tuinwerkzaamheden heb ik op dit moment vijf keer zoveel tijd nodig. En dan praat ik nog niet eens over het weer omdraaien van de knolbegonia's. Ga ik zo'n velomobiel überhaupt van zijn plaats krijgen? En kom ik er na afloop nog uit? We gaan het zien.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door: berth9999 , ThijsR , Hoekie


Berichten in dit topic
De post-apocalyptische Ligfiets wereld - door Mercator - 21-Apr-2022, 09:47 AM
RE: De post-apocalyptische Ligfiets wereld - door gideon - 21-Apr-2022, 10:08 AM
RE: De post-apocalyptische Ligfiets wereld - door Victor - 21-Apr-2022, 01:59 PM
RE: De post-apocalyptische Ligfiets wereld - door ThijsR - 21-Apr-2022, 03:48 PM
RE: De post-apocalyptische Ligfiets wereld - door gideon - 21-Apr-2022, 04:06 PM
RE: De post-apocalyptische Ligfiets wereld - door Bart Verbeek - 22-Apr-2022, 09:53 AM
RE: De post-apocalyptische Ligfiets wereld - door Hoekie - 24-Apr-2022, 12:09 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante o...Grrrrrene — 03:16 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ...365cycle — 02:38 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Leuk om de verschill...PieterTrapt — 01:58 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
...vanmorgen mijn ru...Hoekie — 12:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM