Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De post-apocalyptische Ligfiets wereld
#15
Momenteel is de markt vergeven van de E bikes, daarmee valt het snelheids en energie voordeel van de ligfiets compleet weg. Blijft het comfort over. Ik zie het somber in en ben blij dat ik inmiddels zelf kan bouwen wat ik hebben wil. De kids krijg ik hier niet op een ligfiets, vermoed ik.
Bij de rechtop fietsen zijn er inmiddels zoveel marktniches opgebouwd dat je een Youtube cursus moet volgen om uberhaupt het verschil nog te kunnen vinden. Maar een Gravelbike is echt geen Cyclocrosser en voor Bikepacking heb je weer iets anders nodig, echt waar. Een racefietser die eens iets anders wil zal waarschijnlijk eerder in die richting kijken.

Lekker in een gezellige kudde op zondagochtend is met de ligfiets ook al wat moeilijker. Waar je in iedere plaats wel een racefiets clubje vindt, moet je voor een ligfietsclubje wat verder van huis.

De omzetcijfers voor een ligfietsenmaker zijn al lang niet meer zodanig dat het vanuit bedrijfsmatig oogpunt lucratief is. Zowel Hans als Bram hebben niet 1 been om op te staan, maar meerdere pootjes. Sinner/Drymer, Flevobike, Nazca zijn allemaal recent gestopt.

Ook bij de Velocar's een kruising tussen auto en fiets zie je dat de hopeloze concepten van bedrijven met een groot marketingbudget veel aandacht krijgen, terwijl de goede concepten van kleine idealisten veel minder aandacht krijgen.

Ik vrees het ergste voor de ligfiets. Men accepteert het gewoon dat die 2000 euro E bike na 5 jaar waardeloos is als de accu de geest geeft. Nee, das een oud model, die is niet meer leverbaar. Er is een hele nieuwe groep die het fietsen als hobby ontdekt, ik zie ook veel meer vrouwen sportief fietsen. Ik zie het niet gebeuren dat de ligfiets uit het exotenhoekje komt.
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , PlantageBohémien


Berichten in dit topic
De post-apocalyptische Ligfiets wereld - door Mercator - 21-Apr-2022, 09:47 AM
RE: De post-apocalyptische Ligfiets wereld - door gideon - 21-Apr-2022, 10:08 AM
RE: De post-apocalyptische Ligfiets wereld - door Victor - 21-Apr-2022, 01:59 PM
RE: De post-apocalyptische Ligfiets wereld - door ThijsR - 21-Apr-2022, 03:48 PM
RE: De post-apocalyptische Ligfiets wereld - door gideon - 21-Apr-2022, 04:06 PM
RE: De post-apocalyptische Ligfiets wereld - door Jeroen S - 22-Apr-2022, 10:00 AM
RE: De post-apocalyptische Ligfiets wereld - door Hoekie - 24-Apr-2022, 12:09 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Waar haal je die p...Arend-Jan — 06:35 AM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Dat klopt Melle. Maa...Tom Fekkes — 11:24 PM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Als je in Ternaard g...melle z — 11:17 PM
Quest xs nr 13
Wat is er intere...Gideonaut — 10:26 PM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
@arend-jan In de ...Tom Fekkes — 09:59 PM
Quest xs nr 13
Wat is er interess...Hardloper — 09:56 PM
Quest xs nr 13
Wat is er interessan...Tom Fekkes — 09:53 PM
Quest xs nr 13
Het bod is verwijder...Josligfiets — 08:12 PM
Quest xs nr 13
Waar zien jullie t...Willeke_IGKT — 08:09 PM
Quest xs nr 13
Waar zien jullie toc...Wim -de roetsende — 07:57 PM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Waar haal je die par...Hardloper — 07:38 PM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
10 Mei had ik wel me...Arend-Jan — 07:05 PM
wat ze zeggen
Twee hang jongeren...datakneder — 05:54 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Heb een schatting ge...Hardloper — 05:24 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ja, inderdaad. Die e...Victor — 05:23 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Heel veel sterkte Bo...Hardloper — 05:21 PM
wat ze zeggen
Twee hang jongeren: ...Hardloper — 05:17 PM