Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
De post-apocalyptische Ligfiets wereld
#19
Dit topic is erg waardevol voor mij als beginner. Ik loop tegen een muur van dode links op bij mijn eigen onderzoek. Jullie leggen erg uitgebreid uit waarom dit zo is. Nu ik het zo lees is het erg logisch. Ik herken het imago probleem wel. Als ik een ligfietser zag dan dacht ik toch aan een zonderlinge introvert, het is dan ook vreemd dat ik zelf als zonderlinge introvert niet eerder een ligfiets heb gekocht.  Smile  Toch moest het een aantal jaren met rugpijn en steeds korter wordende tochten duren voordat ik een paar weken geleden dacht aan een ligfiets, het is gewoon niet bekend als een optie waaruit je kan kiezen. En dat terwijl het voor heel veel mensen een betere manier van fietsen is.

Toen ik hier kwam was ik op zoek naar een beginner topic. Een topic waarin uitgelegd wordt welke merken er zijn en wat de eigenschappen van verschillende fietsen zijn. Nu ik hier een beetje rondsnuffel kom ik in random topics wel informatie over materialen, wielmaten enz. tegen. Maar ik denk dat het voor beginners erg fijn is om zo'n topic te hebben. Aan de andere kant zijn er misschien weinig beginners, dat weet ik niet. Als voorbeeld wil ik dit topic geven: https://gathering.tweakers.net/forum/lis...es/1875353

Thijs R: Ik was ook begonnen met de lijst van dode links op ligfiets.net, maar vond het een onbegonnen zaak na de eerste 5 links en heb dit algemene topic gemaakt. Bedankt voor dit duidelijke overzicht, je hebt er werk van gehad! Hoewel de site van M5 er uit ziet alsof hij in de jaren 90 is gemaakt kan ik daar als één van de weinige wel informatie over de fietsen en prijzen vinden. Het is begrijpelijk dat je voor een kleine doelgroep geen dikke website kan maken, maar basale informatie lijkt mij niet teveel gevraagd.

Roepers: Het is een interessante discussie over de toekomst van tweewielers. Ik heb het gekeken en de grafiek van de Azub meneer staat hieronder. Momenteel is het aandeel tweewielers bij Azub 25% (blauwe lijn). Cruzbike heeft het trouwens als merk goed voorelkaar, een beetje de Canyon formule met strakke vormgeving als een soort lifestyle ding.
[Afbeelding: Screenshot-2022-04-22-at-09-34-17.png]
Antwoord }
Bedankt door: Roepers , 365cycle


Berichten in dit topic
De post-apocalyptische Ligfiets wereld - door Mercator - 21-Apr-2022, 09:47 AM
RE: De post-apocalyptische Ligfiets wereld - door gideon - 21-Apr-2022, 10:08 AM
RE: De post-apocalyptische Ligfiets wereld - door Victor - 21-Apr-2022, 01:59 PM
RE: De post-apocalyptische Ligfiets wereld - door ThijsR - 21-Apr-2022, 03:48 PM
RE: De post-apocalyptische Ligfiets wereld - door Mercator - 22-Apr-2022, 11:40 AM
RE: De post-apocalyptische Ligfiets wereld - door gideon - 21-Apr-2022, 04:06 PM
RE: De post-apocalyptische Ligfiets wereld - door Hoekie - 24-Apr-2022, 12:09 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Quest xs nr 13
Al is het nog stee...365cycle — 02:42 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Sorry :) Beroepsdefo...365cycle — 01:00 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Grrr.... m'n fiets...LigZeeuw — 12:53 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Grrr.... m'n fietsco...365cycle — 12:52 PM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Waar haal je die p...365cycle — 11:47 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Nou ze waren iets gr...Hardloper — 11:28 AM
wat ze zeggen
"er moet een vl...365cycle — 11:24 AM
Quest xs nr 13
 Al is het nog ste...Merijn — 11:15 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Had hagel en regen...365cycle — 10:10 AM
Spezi 2024
Beide zaken in Dront...Willeke_IGKT — 10:04 AM
Spezi 2024
Lijkt me leuk om een...Hardloper — 09:06 AM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Ah dan kan ik ze mul...Hardloper — 09:05 AM
Spezi 2024
Zijn er toevallig...Hoekie — 09:00 AM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Waar haal je die p...Arend-Jan — 06:35 AM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Dat klopt Melle. Maa...Tom Fekkes — 11:24 PM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Als je in Ternaard g...melle z — 11:17 PM
Quest xs nr 13
Wat is er intere...Gideonaut — 10:26 PM