Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oostfriese TV over met de velomobiel naar het werk
#10
(29-Apr-2022, 11:06 AM)pietandringa schreef: Dat hangt er heel erg vanaf hoeveel ontwikkeling er mogelijk is door training. Op de gewone fiets haalt zij een gemiddelde van 15 km/h afgerond. Ik zie op Strava fanatieke fietsters in een velomobiel die ook na jaren gemiddeld niet boven de 25 tot hooguit 30 km/h komen. 365cycle, jij hebt je conditie aanzienlijk kunnen verbeteren, maar zulke sprongen zal niet iedereen kunnen maken. Ook al zou de dame van de reportage gemiddeld 25 tot 30 km/h gaan fietsen dan is het aanzienlijk sneller en met meer comfort dan met haar huidige fiets.
Eens, maar wat ik als belangrijke factoren meeneem in m'n betoog is haar leeftijd en bouw (op het moment dat ze in- en uitstapt zie je haar bovenbenen en kuiten, vermoed wel dat ze wat aanleg heeft voor fietsbenen). Hoe ouder je wordt, hoe moeilijker het wordt om die conditie op peil te krijgen, maar ik kan me niet anders voorstellen dan dat zij nog heel veel onbenut potentieel heeft. Dit zie ik inderdaad óók aan fanatieke fietsers in een velomobiel... die het ding het grootste gedeelte van de winter gewoon in de schuur laten staan. Gevolg? Ieder jaar zie je het langer duren voor de vaart er weer een beetje in zit, en zeker op de sprint verliezen ze ieder jaar een stukje, omdat een oud mannenlichaam minder testosteron aanmaakt en er ten opzichte van het voorgaande jaar dus ieder jaar spierverlies is. Daarbij zijn de meeste velonauten de jongsten niet meer. Ik werd "geprezen" omdat ik relatief vroeg begonnen ben (36).

Daarnaast zat het grootste deel van de winst voor mij in het optimaliseren van de route zodat ik tempo kan houden, en leren hoe ik efficiënt moet fietsen. Ik ben er echt van overtuigd dat iedere werkende (met name om de leeftijd af te bakenen), gezonde fietser (d.w.z. iemand zonder forse mankementen, die 3-4 dagen per week beweegt en al "in onderhoudsmodus" is, maar niks extreems) in een efficiënte velomobiel (DF XL, DF, Snoek) mijn oude woon-werkroute in 60 minuten kan fietsen (dus tegen de 30 km/h gemiddeld).
Antwoord }
Bedankt door: pietandringa


Berichten in dit topic
RE: Oostfriese TV over met de velomobiel naar het werk - door 365cycle - 29-Apr-2022, 12:18 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Nul10 Reclame (je ...Gideonaut — 02:46 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Haha ja lekker cal...365cycle — 11:57 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Gaaf! Ga je dat ...LigZeeuw — 08:26 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Gaaf! Ga je dat sp...Gideonaut — 08:22 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben heel erg blij...Lig-hen — 08:09 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Met de Snoek-L van m...Hoekie — 07:53 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Het belangrijkst...LigZeeuw — 07:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Lekker bezig. Wat ...Gideonaut — 07:49 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Bel (volgende we...Veloquest — 07:41 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Lekker bezig. Wat vo...Hardloper — 07:33 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
@Arend-Jan / @Hoek...365cycle — 07:06 PM
Medeliggers onderweg
Vanochtend een man o...Willeke_IGKT — 06:58 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik heb vandaag heel ...Gideonaut — 06:57 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
@Arend-Jan / @Hoekie...Hardloper — 06:56 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Het kostte wel beh...Hardloper — 06:49 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
waar ik wat dat be...365cycle — 06:44 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Het belangrijkste ...365cycle — 06:40 PM