Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ervaringen met de QV / Quattrovelo / Quatrevelo
#43
Vandaag heb ik een proefrit met de QV gemaakt. Vanuit Dronten 70 km door de polder. Er is al veel over de QV geschreven, dus ik zal me beperken tot de verschillen die me opvielen met mijn carbon Strada.

De QV is ongeveer 5 km/u sneller ten opzichte van de Strada, in ieder geval met mij als chauffeur. Het was flink stormachtig en het regende af en toe stevig, dus niet ideaal om de snelheid te testen, maar het viel me op dat ik met windkracht 4 à 5 pal tegen vrij gemakkelijk harder ging dan 30 km/u. Op stukken zonder wind of met wind mee ging de snelheid omhoog naar > 40 km/u, iets wat me met de Strada niet lukt.

De Strada is al stabiel in de bochten, maar de QV helemaal, maar dat is genoegzaam bekend. Ook vlagerige harde zijwind leverde geen problemen op. Door de racekap met vizier in combinatie met het schuimdeksel bleef ik lekker droog bij hoosbuien. Ideaal. Bij de Strada is het altijd behelpen met het zomerdakje, het maxivizier en het schuimdeksel. Regendruppels zorgen dan voor belabberd uitzicht naar voren, maar het vizier van de QV kan een beetje omhoog zodat ik er onderdoor kan kijken en toch droog blijf.

Verder rijdt de QV supercomfortabel. Heerlijke fiets voor de lange afstanden en voor woon-werkverkeer. Ik was ook opzoek naar een velomobiel met een gemakkelijk toegankelijke bagageruimte en dan is de QV natuurlijk de beste velomobiel. Kortom: ik ben om. Ik heb er een besteld en het geluk is dat er nu veel mensen een SnoekL bestellen, waardoor de levertijd van de QV relatief kort is. Ik hoef maar 2 à 3 maanden te wachten. Tongue
Schoenmaker Tour - ICE Sprint - Challenge Furai - Flevotrike - carbon Strada 073 - besteld: Quatrevelo
Antwoord }


Berichten in dit topic
RE: Ervaringen met de QV / Quattrovelo / Quatrevelo - door Atrike - 05-Apr-2024, 05:38 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
... Ik gi...Mauricem — 09:36 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ik heb getekend maar...Roepers — 07:19 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ik ging vooral AAN...melle z — 05:30 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
... Ik ging...Raymond — 05:22 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Maar gelukkig heb ...365cycle — 04:42 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
ik heb ook getekend....Veloquest — 04:12 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hoe gebeurd vind ik ...Hardloper — 03:58 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
De NS wil gewoon hee...365cycle — 02:49 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Alsof de treinen ove...Mauricem — 02:34 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Maar bij het insta...Wim -de roetsende — 01:58 PM
Spezi 2024
Ginkgo Hebel für ...Hoekie — 12:06 PM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Naar mijn mening is ...Raymond — 11:58 AM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Het is toch al tri...melle z — 11:12 AM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ik heb de volgende...Raymond — 10:56 AM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ik heb de volgende...Theo Mol — 09:50 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Op welke plekken w...Hardloper — 09:38 AM
Petitie tegen verbod ligfietsen ( en ta...
Ook eens ondertekend...Hardloper — 09:34 AM