Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wat is veiliger: Kruising met stoplichten of een rotonde?
#12
Ik stem op de rotonde. Tenzij het een HEEL erg druk punt is. Tot middelmatige drukte is het namelijk efficiënter dan een stoplicht (want vaak moet je helaas wel stoppen, zeker als fietser, ook al heet het officieel niet zo), en opletten moeten we toch (ook bij groen). De snelheid op een rotonde blijft echter hoger, en ik houd er niet van om lang op een kruispunt te zijn. Dat maakt de kans voor een te snel rijdende automobilist om me het ziekenhuis in te helpen namelijk ook groter.

(12-Sep-2022, 07:52 PM)Frutsel schreef: En hoe opvallender je fiets, hoe slechter automobilisten hem zien op rotondes...
Als ik twijfel of ze me zien toeter ik liever een keer te vaak. Als het dan nog niet duidelijk is... dan maar remmen.

(13-Sep-2022, 08:10 AM)Bacchus schreef: Zeker een tweewielige highracer kan een rotonde die zonder scherpe extra bochten in het fietspad is aangelegd gewoon op kruissnelheid nemen.
Inderdaad. Met een velomobiel ben je nóg sneller als je de weg mag gebruiken (en dat ook doet - het fietspad is hier uit de voorrang, daarom pak ik de weg tenzij het echt druk is):

[Afbeelding: anticeperenkanjeleren.png]

Ik sloot hier overigens aan achter een auto die van rechts kwam. Daarom moest ik bij het afrijden van de rotonde remmen; auto's zijn breder, en zijn dus gedwongen om een minder soepele lijn te rijden over de rotonde, dus gaat het duidelijk minder snel. Als als ik zie dat er niets aan komt stoom ik normaal gesproken ook gewoon met 40~45 door, en als ik zeker weet dat het leeg gaat zijn kan ik er zelfs nog wel sneller overheen Big Grin
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , Roepers , Hoekie


Berichten in dit topic
RE: Wat is veiliger: Kruising met stoplichten of een rotonde? - door 365cycle - 13-Sep-2022, 12:22 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Fietsen van Wim
Zomaar benieuwd: Waa...365cycle — 11:18 PM
Nieuw of tweedehands?
Die van 365Cycle i...365cycle — 11:16 PM
Nieuw of tweedehands?
Het in en uit ...datakneder — 11:11 PM
Nieuw of tweedehands?
Het in en uit st...Wim -de roetsende — 11:02 PM
Fietsen van Wim
Het verhaal over het...Wim -de roetsende — 10:52 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij dat ik v...Wim -de roetsende — 10:19 PM
Te koop optima dingo ligfiets
Als je deze fiets wi...Tom Fekkes — 10:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Bedankt Willeke, noo...Fietsbennie — 09:47 PM
Nieuw of tweedehands?
In Dronten (ICB) hee...Willeke_IGKT — 08:36 PM
Te koop optima dingo ligfiets
Ik zou nog best ee...Lopopodium — 08:12 PM
Medeliggers onderweg
Eigenlijk is 's-Heer...Lopopodium — 08:08 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik heb de stadwandel...Hardloper — 06:47 PM
wat ze zeggen
Misschien omdat er...De tovenaar — 06:46 PM
Kampeer spullen
Ondertussen heb ik...Hardloper — 06:44 PM
wat ze zeggen
Hier in regio Eind...Hardloper — 06:30 PM
Fiets Apps [Welke gebruik jij?]
Nou het gaat hier om...Hardloper — 06:24 PM
wat ze zeggen
Hier in regio Eindho...Merijn — 06:18 PM