Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mango/Quest in Groningen eo gezocht om eens te bekijken
#30
(19-Sep-2022, 07:26 PM)365cycle schreef: Wat ik zou doen is velomobiel.nl en intercitybike.nl sowieso even een mailtje sturen met het verzoek om je even een seintje te geven als er een tweedehands Quest voorbij komt. Of misschien een Strada, met wat mazzel lukt dat net in de prijsklasse en dat loopt toch wat vlotter dan een Mango.

Volgens mij staat er in Dronten trouwens één maar weet niet of die weg mag Big Grin zal ff voor je checken.

Ik zal ze eens mailen inderdaad. En als jij via directere wegen kunt checken of er nu één staat houd ik mij zeker aanbevolen :-)

(19-Sep-2022, 08:10 PM)Wim -de roetsende schreef:
Citaat:TimSch schreef: Zo! Die is niet zo'n fan van de Mango ;-)

Dat klopt. Ik vind het echt een verouderd model. En ik vind 'm dus lawaaiig door die tussenas.

Het klopt ook dat je nooit in de portemonnee van iemand anders kunt kijken.

Als je al veel over vm-en en het rijden in een vm hebt gelezen, dan zou het rijden in een Mango weleens kunnen tegenvallen. Daarmee ga je waarschijnlijk niet de snelheden rijden die je hier van anderen leest.

Wil je gewoon voor weinig geld een vm en maakt het verder niet zoveel uit, dan is het wel een optie.


Ik zou echter toch adviseren om eerst te gaan kijken naar een Quest, Strada, DF, enz.

Ik heb inderdaad veel gelezen, veel toegespitst op de Mango en Quest en het is overduidelijk dat de Quest sneller is. Ik lees ook dat de snelheden van de Mango wel aan mijn eisen zouden voldoen, maar ja: sneller is wellicht wel beter. Wat ik me vooral afvraag is de windgevoeligheid: ik heb dat ook op het vragenlijstje staan voor mijn bezoek aan forumlid de Boer: hoe hij dat in de Groningse polder ervaart. 

Ik ben inmiddels wel ook overtuigd dat de Quest minimaal even interessant is. Het compacte van de Mango maakt niet veel uit, ze passen beiden makkelijk in de schuur hier. De wendbaarheid wellicht wel, maar hoe erg is dat met hoofdzakelijk kilometers in de Groningse polder? Erg jammer dat die Quest op Marktplaats in België staat. Ding ziet er wel erg mooi en geschikt uit en vriendelijk geprijsd. Ik zou er liever een dichter bij huis eens bekijken. Wellicht staat er iets in Dronten, maar dat is ook al redelijk ver om eens te kijken...
Quest #229 - project: Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT , 365cycle


Berichten in dit topic
RE: Mango/Quest in Groningen eo gezocht om eens te bekijken - door TimSch - 19-Sep-2022, 08:34 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Medeliggers onderweg
Net ten oosten van G...Thijs OO — 12:03 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik heb vandaag mijn ...Willeke_IGKT — 10:12 PM
aandrijving versitaille
is het niet mogelijk...Gideonaut — 10:10 PM
aandrijving versitaille
Misschien, wat leenw...Dharm2004 — 09:57 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Tip met koud weer: ...Dharm2004 — 09:53 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Alle banden worden...ZoefZoef — 09:28 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Goede tip Niels,beda...martinus — 09:25 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hoi Fietsbennie,da...Niels van der Wal — 09:03 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Heeft een tweewieler...PieterTrapt — 09:01 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Alle banden worden t...365cycle — 08:50 PM
aandrijving versitaille
ik ben blij met mijn...MennoBrockhus — 08:45 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Na twee en halve wee...datakneder — 08:37 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Dat zou ook zomaar d...ZoefZoef — 08:35 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
..de temperatuur w...Wim -de roetsende — 07:50 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hoi Fietsbennie,dat ...martinus — 06:37 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Omdat de operati...Fietsbennie — 04:23 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Dank je wel,komt all...martinus — 03:29 PM