Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pontjes en andere manieren om water over te steken.
#26
Pontje Druten-Dodewaard heb ik 1 keer gedaan met de VM. Bij Druten een erg lange smalle loopbrug. Ik heb hem eerst gelopen en daarna in de fiets naar beneden gerold. De plank is smal met een degelijke leuning, maar naast een vm lopen past niet. Aan de Dodewaardse kant is de uitstap op een ponton, met een Z erin. Ook daar weer smal. Gelukkig was de Pont mevrouw zo vriendelijk om me effe te helpen met het kontje van de VM keren.

In de andere richting ga ik het in ieder geval niet proberen, het is ook een eindje uit de buurt.

Pontje Pannerden (de Bijland)- Millingen vaart maar heel af en toe, om de 1,5uur. Is geen heen en weer pont. Fietspad er naar toe is erg mooi, maar erg smal en twee richtingen. In de zomer moet je er nog hoog gras en zwabberende E bikers bij denken.

Doornenburg-Millingerwaard moet je ook vooraf even checken of ie vaart. Komt op een schitterend plekje in de Millingerwaard uit. Is een kleintje met een steile op/af rit. Nooit met de VM gedaan. Richting Nijmegen moet ik dan ook de auto pont Pannerden-Doornenburg mee pakken.

Verderop in Duitsland is voor mij ook vlakbij. Bij Grieth ligt er een kleinere met wat lastige op/afrit. Bij Rees ligt er ook een maar die is duur, vlak naast de brug, gaat maar af en toe. de andere kant is een soort van schiereiland dus als je het verkeerd timed heb je vette pech. Nooit gebruikt. De brug heel vaak. Bij Xanten een grotere met een royale op en afrit. Bij Xanten hebben de Romeinen het straatwerk nog gedaan.. de andere kant bij Bislich is breed. Met de VM gaat het daar prima, mag op de klep staan, aan het kantje. Beiden alleen in het toeristenseizoen.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
RE: Pontjes en andere manieren om water over te steken. - door Jeroen S - 09-Mar-2023, 09:31 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Goedemorgen Wim, da...martinus — 12:49 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ja,een handbike st...Wim -de roetsende — 07:54 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ja,een handbike staa...martinus — 12:07 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
..mijn nieuwe Snoek-...Hoekie — 11:30 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik heb achter nog ...365cycle — 09:35 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hoi Fietsbennie,da...Wim -de roetsende — 06:24 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Desondanks word ik...Wim -de roetsende — 06:14 AM
Medeliggers onderweg
Net ten oosten van G...Thijs OO — 12:03 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik heb vandaag mijn ...Willeke_IGKT — 10:12 PM
aandrijving versitaille
is het niet mogelijk...Gideonaut — 10:10 PM
aandrijving versitaille
Misschien, wat leenw...Dharm2004 — 09:57 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Tip met koud weer: ...Dharm2004 — 09:53 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Alle banden worden...ZoefZoef — 09:28 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Goede tip Niels,beda...martinus — 09:25 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Hoi Fietsbennie,da...Niels van der Wal — 09:03 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Heeft een tweewieler...PieterTrapt — 09:01 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Alle banden worden t...365cycle — 08:50 PM