Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Quest op zijn zij geschoven: hoe ga ik dit fixen?
#7
(13-Oct-2022, 10:12 PM)ZoefZoef schreef: Die van jou was ooit gelcoat maar is nu gespoten.  Dezelfde lak zal De Ijssel vast niet hebben.

Dr staat ergens een kleurenconfigurator online voor de velomobielen. Ook voor de quest dus. Die zou je even kunnen ipzoeken.

Als je 'm two-tone gaat maken, zou ik blauw/geel overwegen of andersom. Of wat ik ook ontzettend gaaf vind is een metallic grijstint met wat striping. 

Een oplaptopic zou leuk zijn.

De IJssel heeft de exacte kleur zeker niet. De vorige eigenaar vertelde me vol trots dat het 'Electric Orange' is, een autolakkleur voorbehouden aan de Ford Focus ST. Ik twijfel wel een beetje of er geen gelcoat onder die lak zit. Als ik die diepste kras bekijk, valt me wel een witte onderlaag op. Ik meen dat de kleur voor dit oranje, rood is geweest, daar zie ik niets van bij deze krassen. Zie ook deze close-up van de grote kras t.h.v. de wielkast:

[Afbeelding: IMG-20221014-083317.jpg]

Omdat dezelfde kleur niet praktisch haalbaar is op dit moment, neig ik dus naar het dan maar helemaal de kleur veranderen. 35 euro per blikje lak houdt me ook niet echt tegen  Wink En dan wordt het wel two-tone. Die kleurenconfigurator heb ik gevonden: https://www.paulvanroekel.nl/specials/colourmyvm/


(13-Oct-2022, 11:24 PM)GertBr schreef: Het zelfde 3 maanden terug meegemaakt, op de linker kant, met optisch gezien iets minder diepe lakschade. Is onzichtbaar gerepareerd door Paulus (velomobiel.nl). Door het uitfaden aan de randen van de schadeplek hoefde niet de hele zijkant gespoten te worden. Mijn fiets heeft wel de originele oranje ral 2004 kleur.

Mag ik nieuwsgierig zijn naar wat dat ongeveer gekost heeft en hoelang je 'm dan kwijt was?
Quest #229 - project: Carbon Quest #501 - Challenge Hurricane - Ligfietsclub Noorderligt 
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
RE: Quest op zijn zij geschoven: hoe ga ik dit fixen? - door TimSch - 14-Oct-2022, 09:17 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Waar haal je die p...Arend-Jan — 06:35 AM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Dat klopt Melle. Maa...Tom Fekkes — 11:24 PM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Als je in Ternaard g...melle z — 11:17 PM
Quest xs nr 13
Wat is er intere...Gideonaut — 10:26 PM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
@arend-jan In de ...Tom Fekkes — 09:59 PM
Quest xs nr 13
Wat is er interess...Hardloper — 09:56 PM
Quest xs nr 13
Wat is er interessan...Tom Fekkes — 09:53 PM
Quest xs nr 13
Het bod is verwijder...Josligfiets — 08:12 PM
Quest xs nr 13
Waar zien jullie t...Willeke_IGKT — 08:09 PM
Quest xs nr 13
Waar zien jullie toc...Wim -de roetsende — 07:57 PM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
Waar haal je die par...Hardloper — 07:38 PM
Tochten, wat voor afstanden en waarom n...
10 Mei had ik wel me...Arend-Jan — 07:05 PM
wat ze zeggen
Twee hang jongeren...datakneder — 05:54 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Heb een schatting ge...Hardloper — 05:24 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ja, inderdaad. Die e...Victor — 05:23 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Heel veel sterkte Bo...Hardloper — 05:21 PM
wat ze zeggen
Twee hang jongeren: ...Hardloper — 05:17 PM