Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Eriks ritjes
Het Dutch Bicycle Centre kende ik weer niet. Elan en Challenge zijn er in gevestigd. (hoewel ik dacht dat Challenge door Elan was overgenomen). Fietsdiensten is dacht ik ook van iemand die wel eens in Ligfiets& heeft geschreven. Jammer dat niet meer ligfietsende ambtenaren hebben deelgenomen. Of moet ik schrijven dat niet meer ambtenaren op hun ligfiets hebben deelgenomen? Ik begrijp dat de tocht het rivierengebied inging of zijn er ook nog wat kilometers over de stuwwal (bij Ubbergen, Berg en Dal, Groesbeek) afgelegd? Het rivierengebied is idd op zich al mooi genoeg en niet zo veel klimmen.
Antwoord }
Bedankt door:
De enige collega waarvan ik weet dat hij al lange tijd ligfietst, was erbij op zijn (nieuwe) racefiets... De tocht pakte ook wat klimmetjes mee zoals de Oude Kleefsebaan, de Holleweg in Ubbergen en een lange klim op de Mookerheide.

Het Dutch Bicycle Centre is een beetje anders qua opzet dan dat je zou verwachten. In de grote centrale ruimte staan de meeste fietsen opgesteld. Hier staan dus de ligfietsen zij aan zij met e-bike, single speed design fietsen, racefietsen etc. Om die ruimte heen zitten dat kleinere ruimtes voor de werkplaatsen etc. Je hebt dus geen idee welke fiets bij welke zaak hoort. Er stonden ligfietsen genoeg in ieder geval, veel Challenge maar ook Raptobike uiteraard en ook trikes van o.a. HP Velotechnik en Hase.
Antwoord }
Bedankt door:
De Holleweg is een leuk ding om tegenop te fietsen, niet? Je hebt de Oude Holleweg en de Nieuwe Holleweg. Ook nog de Van Randwijckweg. De laatste is de steilste met ik geloof 14%. Daar is met een ligfiets net tegenop te fietsen (althans, met mijn 3x9). De steilste weg in Nederland buiten een aantal in Zuid-Limburg.

(17-Jun-2018, 12:19 AM)ErikvanD schreef: Nope, kende ik nog niet. Dank voor de tip! Ik zal er binnenkort eens langsrijden.
In Oosterhout waar ik jaren heb gewoond staat de Slotbosse toren.

Dank. Die kende ik dan weer niet. Ga ik ook eens heen. Was al van plan om eens naar Tilburg enzo te fietsen, dus kan ik dit mooi meenemen.
Antwoord }
Bedankt door:
Ik vond de Ubbergse Holleweg met zijn 10% al een draak. Kwam maar net rijdend boven. Bij die lage snelheden wordt mijn Shockproof zo instabiel. Heb ook een 3x9. Of eigenlijk meer een 2x9 want het grootste blad heb ik nog nooit nodig gehad. 14% zou ik hier echt niet mee redden. Wat dat betreft is klimmen met een trike ideaal, hoe langzaam je ook gaat, omvallen gaat niet gebeuren Smile
Antwoord }
Bedankt door:
[Afbeelding: 20180621_230411.jpg]
De bekende "zonsondergang in de spiegel" foto... Letterlijk terugkijkend op de langste dag van 2018... Genomen tijdens een winderige avondrit gisteren
Antwoord }
Bedankt door:
Mooie foto........ dat herken ik, is tussen Mijnsheerenland en Moerdijk Cool
Antwoord }
Bedankt door:
Prachtig "spiegel shot" Erik! thumb

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Nieuwe berichten
Grote Plassentocht 2018
Heb hem vorig jaar g...ErikvanD — 07:32 PM
Whoami
welkom hier op het f...elnuar — 02:19 PM
Oosten van het land?
Erg leuk om alle blo...elnuar — 02:17 PM
Grote Plassentocht 2018
De tocht komt bij...Hoekie — 02:01 PM
Oosten van het land?
Mijn verhaal staat h...Wim -de roetsende — 12:13 PM
Whoami