Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Eriks ritjes
Mooi!  Zoveel Dafjes op een hoop ben ik nog nooit tegengekomen. Maar ja, jij woont ook in Noord-Brabant en daar is toch een zwaartepunt wat betreft aantallen DAF-liefhebbers. Het is zeker een verzamelaar. Langs de weg staan een Daffodil 32 en een Volvo 66 (een als Volvo gebadgde Daf). Blijkbaar rijvaardig want ze staan op de openbare weg. Die Volvo 66 is trouwens de zogenaamde GLS, een wat bijzondere uitvoering van de 66
Antwoord }
Bedankt door:
Toen ik mijn huis kocht stond het al leeg maar in de garage stond toch nog een oude groene Daf. Die hadden ze wat mij betreft best mogen laten staan maar helaas, later bleek die toch nog te zijn opgehaald Sad
Antwoord }
Bedankt door:
"Met een vertrektijd van 10:45 uur dacht ik wel voor het donker thuis te zijn. Wederom heb ik me daarin vergist… Waarom? Daarover later meer."

Ik verwachte te lezen over lekke banden, ongelukken, of ander fietsleed. Maar waarom was je niet voor het donker thuis? Het kan niet alleen aan De Reeshof hebben gelegen...
Antwoord }
Bedankt door:
Ah, misschien niet helemaal duidelijk geweest... dat ik toch later terug was kwam met name door de slechte routeplanner van Strava waardoor ik veel heb moeten herplannen en terugrijden. Vaak stoppen dus, handschoen uit, telefoon gebruiken etc. Dat kost stiekum toch veel tijd... 

En mijn gemiddelde met de trike is gewoon niet zo hoog waardoor ik er ook weleens naast zit met plannen.

Niets dramatisch gelukkig! Misschien een iets te zware "cliffhanger" achteraf  Big Grin

Wel leuk om te zien dat mijn blog zo nauwgezet gelezen wordt  Wink

Heb trouwens in dit ritje ook voor het eerst die belachelijk grote remschijven vóór eens goed kunnen testen... Toen een auto me niet de voorrang gaf die ik zou moeten krijgen, moest ik redelijk stevig remmen, mijn achterwiel kwam een flink stuk de lucht in! Dat had ik nog niet eerder gehad... Maar ze remmen dus super Big Grin
Antwoord }
Bedankt door:
(18-Nov-2018, 11:52 PM)ErikvanD schreef: Toen ik mijn huis kocht stond het al leeg maar in de garage stond toch nog een oude groene Daf. Die hadden ze wat mij betreft best mogen laten staan maar helaas, later bleek die toch nog te zijn opgehaald Sad

Dat is idd spijtig. De Daf was helaas niet bij de prijs inbegrepen 

(, 12:17 AM)Lopopodium schreef: "Met een vertrektijd van 10:45 uur dacht ik wel voor het donker thuis te zijn. Wederom heb ik me daarin vergist… Waarom? Daarover later meer."

Ik verwachte te lezen over lekke banden, ongelukken, of ander fietsleed. Maar waarom was je niet voor het donker thuis? Het kan niet alleen aan De Reeshof hebben gelegen...

Mijn ervaring is ook dat het in de winter langzamer gaat. Ik forceer mij ook niet om een bepaald gemiddelde te halen. In de zomer heeft de tegenwind niet veel kracht en heb je soms met veel wind weinig last. In de winter is dat andersom en heb je met weinig wind veel last. Molenaars zeggen dat de winddichtheid in de winter veel groter is. Natuurkundig is het perfect te verklaren.  Ik vermoed dat het rubber van de banden ook stugger is in de winter. En wat ik ook vermoed is dat de lucht in de longen kouder is waardoor de overdacht van zuurstof en koolzuurgas trager verloopt.   Mijn kleding is ook veel stugger in de winter en tenslotte gaat de kwaliteit van ketting en kransjes in de winter hard achteruit. 

Waarom navigeer je eigenlijk nog met Strava? De planner van de Fietsersbond heeft deze ongein vrijwel niet.
Antwoord }
Bedankt door:
Ik heb lange tijd de planners van Route.nl gebruikt en die van RouteYou (en soms die van de Fietsersbond). Die geven ook duidelijk aan waar je wel en niet kunt rijden. Helaas is de plugin waarmee je een route kunt plannen in combinatie met explorer tegeltjes alleen beschikbaar voor Strava... Maar ik ben daar nu wel een beetje klaar mee. Ik ga mijn routes lekker weer uitzetten via een van de andere planners en upload hem dan wel naar Strava. Ik zag vanochtend dat dat nu wel goed werkt (heeft lang niet gewerkt). Dat kost wel iets meer tijd maar dat heb ik dan liever achter de computer dan "en route".

En de trike is gewoon niet snel. Over de afgelopen 2.250 km is mijn gemiddelde iets meer dan 20 km/u. Dat maakt mij verder helemaal niet uit, een lager gemiddelde betekent immers alleen maar langer fietsplezier over dezelfde afstand Smile Maar ik moet er wel beter rekening mee houden bij het plannen...
Antwoord }
Bedankt door:
(, 09:31 AM)ErikvanD schreef: Ik heb lange tijd de planners van Route.nl gebruikt en die van RouteYou (en soms die van de Fietsersbond). Die geven ook duidelijk aan waar je wel en niet kunt rijden. Helaas is de plugin waarmee je een route kunt plannen in combinatie met explorer tegeltjes alleen beschikbaar voor Strava... Maar ik ben daar nu wel een beetje klaar mee. Ik ga mijn routes lekker weer uitzetten via een van de andere planners en upload hem dan wel naar Strava. Ik zag vanochtend dat dat nu wel goed werkt (heeft lang niet gewerkt). Dat kost wel iets meer tijd maar dat heb ik dan liever achter de computer dan "en route".

Heb je wel eens OpenTopo bekeken? Soms als ik twijfel over de route of ik kan fietsen bekijk ik naast Google Earth hierop.
Voor de tocht afgelopen vrijdag was ik ook aan het twijfelen over een gedeelte of het zandweg was ja of te nee. Dan zoek ik via Google een openbare gelegenheid, zoals een restaurant die het dichtst in de buurt ligt en dan gewoon naar toe bellen en vragen, voor second opinion kun je er 2 bellen. Het levert soms ook wel leuke gesprekken op.
gr. Fietsbennie

Antwoord }
Bedankt door:
OpenTopo ken ik nog niet, ga ik eens checken! Ik pak ook vaak de satelietweergave erbij, zeker op het platteland zijn zandpaden daar goed op te herkennen.

En op zich heb ik niets tegen onverhard. Sterker nog, met de trike vind ik dat juist erg leuk! En zoek ik het soms ook expres op. En op Strava kun je onverhard wel zo goed als vermijden als je geen gestippelde paden selecteert. Het feit dat Strava doorgaande N wegen, verboden voor fietsers, in de route opneemt, vind ik een stuk vervelender. Dat leidt vaak tot flink omrijden.

Maar ja, moet ik maar niet zonodig vakjes willen vullen ? Het veiligst is gewoon knooppunten of LF routes volgen...
Antwoord }
Bedankt door:
(, 04:27 PM)ErikvanD schreef: Maar ja, moet ik maar niet zonodig vakjes willen vullen ? Het veiligst is gewoon knooppunten of LF routes volgen...

Ja, maar dan mis je de bordjes weer... Bolletje pijltje en straatnamen opschrijven en deze op A4 meenemen helpt ook goed. Is wel monnikenwerk te maken, maar ik heb afgelopen vrijdag nauwelijks op het briefje hoeven kijken omdat ik grotendeels de route in mijn hoofd had zitten.
gr. Fietsbennie

Antwoord }
Bedankt door:
Ja, bolletje-pijltje werkt idd erg fijn! Heb ik vroeger in het pré gps tijdperk veel gebruikt voor het uitzetten van ritten voor de Vespa scooterclub (in de tijd dat je dat nog tweetakt en handgeschakelde was...)
Antwoord }
Bedankt door:

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Wie is online?
Momenteel 5 bezoekers online. [Complete Lijst]
» 1 leden | 4 Gasten

Nieuwe berichten
Telgte
Ik zorg dan ook dat ...Lopopodium — 11:47 AM
Telgte
Uitslapen tot een ...Fietsbennie — 09:47 AM
Elfsteden tocht
Mwah, het inschrijve...ErikvanD — 07:45 AM
Elfsteden tocht
Oei, dat is durf heb...Lopopodium — 12:42 AM
Telgte
Das een mooi aanta...Lopopodium — 12:39 AM
Marco's ligfietstochten
Zaterdag 29 septembe...Roepers — 12:33 AM
Telgte
Ik heb bij het fiet...Roepers — 12:00 AM
routeplanner app
Ik zag trouwens dat ...Fietsbennie — 11:16 PM
Middagrit
Knap werk. Ik was va...Fietsbennie — 11:06 PM
Middagrit
Vanmiddag nog een ko...GertBr — 10:59 PM
Even an absolute beginner has to start ...
De drie tassen met l...TvWijk — 10:58 PM
Eriks ritjes
Ja, bolletje-pijltje...ErikvanD — 06:00 PM
Eriks ritjes
Maar ja, moet ik m...Fietsbennie — 05:48 PM
Eriks ritjes
OpenTopo ken ik nog ...ErikvanD — 04:27 PM
Elfsteden tocht
Dat laat ik een beet...ErikvanD — 04:19 PM
Eriks ritjes
Ik heb lange tijd ...Fietsbennie — 03:14 PM
Elfsteden tocht