(05-Nov-2022, 11:13 AM)PietV* schreef: Economische belangen wegen zwaarder dan het het belang van de fietsers. Het recht van de snelste is een economische belang en het belang van de meerderheid.Inderdaad. Veel dode fietspad gebruikers worden ingecalculeerd. Laten we het niet mooier maken dan het is.
(05-Nov-2022, 11:13 AM)PietV* schreef: Een erg triest geval voor alle nabestaanden. Van klaarblijkelijk mag je niet uitgaan zonder de feiten te kennen. Ook wielrenners moeten in staat zijn hun racefiets tot stilstand te brengen binnen de afstand waarover hij de weg kan overzien en waarover deze vrij is. Maar nog steeds is wielrenner veruit meest gevaarlijke sport in Nederland en daar willen ze vaak geen rekening mee houden.Helemaal niet triest. Berekend risico. De borden van onderhoud staan er. Bijna heel het jaar. Aan de noordzijde staat zelfs een bord max 15 km/u.
Zoals vaak is er een lichtpuntje; het fietspad op de Zeelandbrug is veel breder geworden (en de ruimte voor rijbanen smaller) Net als op de Stormvloedkering. Al heel wat jaren. Top. We kunnen het wel. Ah nee, dat was niet voor de fietspad gebruikers...dat was om er bij auto's wat snelheid uit te halen.
Edit: Nog een lichtpuntje. De geplaatste afscheidingswal is ideaal voor ligfietsers; zo hoog dat er niet op kan knallen, hooguit tegen. Minder last van verkeer op de rijbanen hebt én de wind geleid wordt naar bijna 100% wind mee of tegen.