Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fraaie jonge Carbon Quest (882!) op Marktplaats
#22
Citaat:

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Zeker de jongere generaties worden heus in hun aankoopproces beïnvloed door de website. Bestel jij bij louche websites met spelfouten en verouderde informatie? En al helemaal de bedragen die je voor een VM op moet hoesten. 



Een velomobiel bestel ik niet via een louche website. Die bestel ik bij een dealer of velomobiel zelf.   Het is simpelweg geen product dat verzonden wordt en je makkelijk kan terugsturen. Het is een serieus product  met een serieuze prijs. Die aanschafprijs zorgt er dan ook voor dat je voor aanschaf eerst een proefrit wil maken en dan kom je al snel bij een dealer met winkel of de fabrikant zelf uit. Ik denk dat dat ook precies is wat velomobiel.nl het liefst ook wil.

Dat de site dan wat oubollig aandoet. Tja.. dat zal me dan werkelijk geen kont meer schelen. Voor nu vind ik de site duidelijk genoeg  al mag ie best wat moderner. Noodzakelijk is het echter niet.

Voor ligfietsen zelf is het een wat ander verhaal. Die zijn wat goedkoper, kunnen verstuurd worden. Toch geldt ook daar: als ik er een nieuw koop, dan wil ik proefrijden erop. Dan kom je ook al snel fysiek in de showroom terecht van Elan, M5, of.. en dan zie je dat het een serieus bedrijf is ondanks de niet altijd heel actuele websites.

Daar gaat het trouwens bij Elan wel mis. Op mails wordt lang niet altjjd gereageerd. Eigen ervaring en ook vaker gelezen. Elan is eigenaar /,producent van Challenge, raptobike en dat is niet heel duidelijk. Dat moet beter en zou de verkoop ten goede komen.  Ik vraag me bijv af of je een reactie terugkrijgt als je een mail stuurt via raptobike bijv.




Citaat:Het spijt me, ik ben een optimistisch mens en vind het product velomobiel geweldig, maar hier geloof ik niet in. Ja, men gaat op zoek naar alternatieven maar als de bedrijven in de VM branche niet gaan werken aan hun zichtbaarheid buiten de huidige clientèle gaat maar een fractie van die zoekenden de velomobiel überhaupt tegenkomen in hun zoektocht naar alternatieven. Ik weet niet hoe jij het ervaart maar ik moet 9 van de 10 mensen uitleggen waar ik in vredesnaam in aan kom fietsen. Buiten de VM bubbel is het product simpelweg onbekend en praktisch onzichtbaar.
Er zouden er best wat meer mogen komen idd.
Probleem: er is geen capaciteit om veel grootschaliger te produceren.

Al zou velomobiel morgen een order krijgen van 100 stuks.  Op korte termijn geleverd worden kunnen ze niet.

Een rijke investeerder die een grotere velomobiel fabriek kan en wil bouwen zou dat verschil kunnen maken. Vind die maar.. naast personeel dat de velomobielen kan maken.
  

Citaat:


Ik hoop dat er dan liefhebbers willen instappen/investeren. Want ik denk dat menig geldjagende investeerder zal vallen over eerder genoemde onbekendheid.

Ik weet niet hoe winstgevend de diverse bedrijven zijn, masr denk dat ze een goede boterham eraan overhouden. Die basis die zou bij een pensionering reden kunnen zijn voor een overname en voortzetting.

Zet een goed team erachter, pomp er geld in en je kan het bedrijf verder uitbouwen, al denk ik niet dat forse groei nu een doel is van velomobiel eigenlijk.   

Vraag me dan ook af wat ee gebeurd als ze nu een order binnenkrijgen van bijv 50 stuks tegelijk van bijv leaseplan die ze wil aanbieden aan hun zakelijke klanten.  De productiecapaciteit kan dat gewoon niet aan op het moment.


Dat laatste vind ik wel een leuke.  Mensen zijn dol op leaseauto's van het werk.  Hangt een prijskaartje aan natuurlijk .. maar wat nou als de keuze ook een velomobiel zonder bijtelling kan zijn en 500 euro extra per maand salaeis OF een auto van de zaak?  In menig branche zou die velomobiel prima kunnen dienen als vervanging.

Zou dat gebeuren,  zul je ze steeds meer zien. Alleen, waar haal je die grote hoeveelheid velomobielen vandaan?
Antwoord }
Bedankt door: Hoekie , Willeke_IGKT , 365cycle


Berichten in dit topic
RE: Fraaie jonge Carbon Quest (882!) op Marktplaats - door ZoefZoef - 21-Jan-2023, 07:44 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
VeloCam in Bülky
Kan je met de camera...365cycle — 10:52 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Dat vroeg ik me bij ...365cycle — 10:47 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Nummer 2 is meer een...Gideonaut — 10:04 PM
Performer Highracer?
De kettinglijn is du...Jeroen S — 09:53 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Al bijna 6 uur bez...Tom Fekkes — 09:52 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Sterkte, en velomobi...Jeroen S — 09:42 PM
RDW baan Lelystad 1997
Ik was er ook, heb b...Jeroen S — 09:39 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Al bijna 6 uur bezig...Gideonaut — 08:38 PM
Laka verzekering
Net even premie bere...Hoekie — 06:54 PM
De * kost €*,- (incl. 21% btw)
Kosten naar aanleidi...365cycle — 06:52 PM
Medeliggers onderweg
In een tocht van 109...Lopopodium — 04:27 PM
RDW baan Lelystad 1997
In 1994 werd in een ...Tom Fekkes — 03:40 PM
RDW baan Lelystad 1997
Pas bij de finish va...datakneder — 03:27 PM
VeloCam in Bülky
Henning vertelde...twilwel — 03:19 PM
RDW baan Lelystad 1997
Ik kwam dit filmpje ...GHOOGEN — 02:21 PM
Laka verzekering
Op een WhatsApp groe...Willeke_IGKT — 02:13 PM
Performer Highracer?
Kijk eens goed naa...Bob Hagendijk — 01:56 PM