Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Windgeruis - Ervaring met noise canceling?
#12
Geen ervaring met noise cancelling. Ten ene luister ik niet persé naar muziek tijdens het fietsen omdat het me toch wat afleidt en ten andere kon ik nooit passende oordoppen/in-ear vinden. Ze popten er onderweg altijd uit en dat is heel irritant. Het risico dat noise-cancelling plugs niet goed pasten was voor mij al genoeg reden om er niet aan te denken deze route te volgen.

Omdat ik wel ervoer dat mijn muziekbeleving thuis leed onder het constante windgeruis ben ik blijven zoeken en kwam er uiteindelijk achter dat ik kennelijk domweg ondermaatse gehoorgangen heb en de meeste pluggen niet passen. De Elacin ER20 small bleken wel perfect te passen en kunnen onmogelijk uit mijn oren vallen. De vermindering van windgeruis is ruim voldoende. Inderdaad hoor ik het verkeer veel en veel minder, maar ervaar dat niet als een bezwaar. Ik ben geneigd vooral op mijn ogen te vertrouwen en een claxon hoor ik echt wel.

Ze bevallen zo goed dat ik ze ook vaak gebruik bij slijpwerk en boorhamer karweitjes i.p.v. die grote gehoorbeschermers met een beugel. Ik heb geen hinder namelijk van een "groter" hoofd en dat is in krappe ruimtes nogal een voordeel. Zo ook onder de racekap en onder de balaclava helemaal geen last van de Elacins.

Een nadeel is dat ik telkens wanneer ik ze in doe, ik onbedaarlijk moet niezen. Dat schijnt een tick te zijn die ik persoonlijk nu eenmaal heb door het beetje overdruk die de luchtdicht passende Elacins veroorzaken op het moment dat ik ze plaats. Lastig, maar geen dealbreaker want het is heel voorspelbaar en ik nies daarom niet iemand per ongeluk in het gezicht. 

Verder is het jammer dat in een groep rijdend je ze niet kunt gebruiken eigenlijk, als je onderweg met elkaar wilt kunnen praten/overleggen tenminste. Telkens onderweg in en uit doen is geen doen. Dan doe ik ze dus maar niet in.
Antwoord }


Berichten in dit topic
RE: Windgeruis - Ervaring met noise canceling? - door twilwel - 26-Jan-2023, 02:13 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Bülk 4 more
De Milan GT en Bül...hansBattenberg — 11:02 AM
Schade gereden? Na hoeveel km of tijd?
Ik merk dat ik met z...Jeroen S — 10:29 AM
Een velomobiel is sneller dan een auto
Voor mij is dat dage...Jeroen S — 10:17 AM
Een velomobiel is sneller dan een auto
Gisteren had ik onve...AndredeBoer — 10:06 AM
M5 M-racer opbouw
Wat betreft de verli...Jeroen S — 10:02 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
In de Handbike-wer...Hardloper — 09:27 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
In de Handbike-werel...Wim -de roetsende — 08:26 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Dat is wel een behoo...365cycle — 01:27 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ken je ook al de...Hardloper — 08:05 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Sterkte Martinus, da...Jeroen S — 02:02 PM
aandrijving versitaille
Bij sommige velomobi...Jeroen S — 01:59 PM
Een velomobiel is sneller dan een auto
Even heerlijk prek...Wim -de roetsende — 01:20 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ken je ook al deze...Wim -de roetsende — 01:19 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ken je ook al deze s...Hardloper — 11:34 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Goedemorgen Wim, da...martinus — 12:49 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ja,een handbike st...Wim -de roetsende — 07:54 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ja,een handbike staa...martinus — 12:07 PM