Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Het samenspel van VM met racekap, vizier, zweet, bril, kou, regen en zicht
#18
(04-Feb-2023, 11:25 AM)TimSch schreef: [quote="pieterz" pid='29266' dateline='1675449816']
Quest met intercity bike kap erop en nacaduct in de kap voor het vizier.  Bij regen kan er inderdaad wat water naar binnen fladderen vind ik niet vervelend. Is op te lossen met een sponsje er tussen maar heb ik nog niet nodig gehad.
Alleen last van beslaan van de zijraampjes. Wil hier nog eens dubbelglas van maken maar nog niet aan toe gekomen. Vizier met pinlock werkt echt heerlijk.  Zelf heb ik een ventisit matje en een heleboel gaten in de stoel geboord. Wellicht dat dat nog wat helpt.

Rij zo goed als altijd met vizier dicht. Zeker nu ik de ruitenwisser erop heb sinds 2 weken is het vizier niet meer open geweest met regen en tegenliggers. Af en toe de wisser bewegen en het zicht is weer goed.

[quote] Ik ben best benieuwd naar die ruitenwisser! Waar besteld en hoe ziet dat eruit op de ICB kap? [quote/]

ruitenwisser besteld bij velomobilesh hier zijn ook foto's en een filmpje van de wisser te vinden. Is een 3d geprint stukje met wisser erop. Vond hem wel wat prijzig maar maakt tot nu toe wel de verwachting waar.
Vooral ook prettig als er een paar druppels zijn geweest en dan stopt met regenen. Die druppels bleven anders de hele rit op het vizier. Nu de wisser erover en je heb weer vrij zicht.

[quote] Zou een dikkere ventisit nog veel verschil maken? Heb nu een oudere enkellaags erin namelijk... [quote/]

Ventisit is wel een lekker matje. Mijn ervaring voor wat ik nog kon herinneren want is al lang geleden (6 jaar geleden) is dat toen ik gaten in mijn stoeltje heb geboord ik minder klam werd.
Zitten volgens mij 13 gaten van 65 mm in mijn zitje. Bovenaan in de ronding 1 de rest allemaal 2 gaten (links en rechts van het midden) tot het zitje. Wel even netjes na boren ze goed schuren je wilt geen carbon splinters.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
RE: Het samenspel van VM met racekap, vizier, zweet, bril, kou, regen en zicht - door pieterz - 05-Feb-2023, 10:13 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Vandaag ben ik blij omdat.....
Heb een schatting ...Wim -de roetsende — 10:18 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
De meeste mensen wet...Willeke_IGKT — 09:28 AM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Mij is altijd gele...Hardloper — 09:08 AM
Spezi 2024
Ik ben al heel ong...Hoekie — 08:47 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Wat betreft de ver...Tom Fekkes — 01:45 AM
Spezi 2024
Ik ben al heel onged...Gideonaut — 01:00 AM
De Waterlandse Liggers
De Waterlandse Ligge...GertBr — 11:15 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Volgens mij heb ik o...Jeroen S — 11:06 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Die binnenkabels, du...melle z — 10:56 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Wat betreft de versn...Jeroen S — 10:47 PM
Utrechtse Heuvelrug - Zuid Limburg
Gelukkig kwam je n...Martin van Mourik — 08:55 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Alles wat ik rijd be...Tegelfanaat — 08:33 PM
Velion / Code naam: VM45
Hij = Velion / Code ...Hoekie — 08:27 PM
Spezi 2024
Eerste dag al veel g...Hoekie — 08:25 PM
Velion / Code naam: VM45
Hij? Hij stond er. ...LigfietsWilsum — 08:22 PM
Velion / Code naam: VM45
Hij stond er. Heb er...Hoekie — 08:19 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Valt dat nog te repa...Fietsbennie — 08:16 PM