Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rat Bikes: Eerste ervaring is zeker geen goede!
#1
Thumbs Down 
Ik was op zoek naar nieuwe pedal-straps en zag bij Single Speed parts (onderdeel van Rat Bikes) interessante straps van Restrap.
Afgaande op ervaringen van andere kopers voor het eerst wat besteld daar, alles stond op voorraad volgens de site en zou zouden binnen 1 a 2 werkdagen verzenden.

Enfin, bijna een week later niets gehoord dus maar een mailtje gestuurd.
Binnen 2 dagen antwoord (dat dan weer wel) met de melding dat de artikelen toch uitverkocht waren en de fabrikant de nieuwe levering via een tragere verzendmethode verstuurd had naar hun. Maar toevallig kwam het net die dag binnen en zou het gelijk verstuurd worden.
Toen begon het al een beetje te stinken... Dodgy

Een dag of 4 later en weer niets gehoord, dus weer maar mailtje gestuurd.
Binnen een dag antwoord met de nodige excuses, maar nu pas was alles echt binnen  Huh en ze zouden gelijk verzenden, tenzij ik m'n geld terug wou.
Op m'n werk heb ik ook diverse ervaringen met toeleveranciers dus ik dacht ik geef ze nog een kans en laat de boel dan toch maar opsturen. STOM!!!  Doh

Netjes verzendopdracht ontvangen met track en trace code en het zou gisteren bezorgd worden.
Helaas ging de verzending via DPD!

Heel de dag thuis gebleven, oude pedalen al verwijderd van de fiets en maar wachten...
Maar niets te zien, te horen of wat dan ook. Geen DPD'er in de straat gezien.
's Avonds laat mailtje van DPD dat ik niet thuis was op het moment dat hun chauffeur er was! Cry
Ik ben dus voor het slapen gaan nog even flink in de digitale pen gekropen om hun van repliek te voorzien.

Ik heb zowel Rat Bikes als DPD een ultimatum gesteld dat maandag bestelling binnen dient te zijn of anders per direct geld terug. (natuurlijk wel afschrift van mail naar rechtbijstands verzekering)

Benieuwd of er nog wat geleverd wordt, maar aan de ratten van Rat Bikes brand ik m'n vingers niet meer en koop alleen nog online bij winkels die NIET via DPD verzenden.

Weer een ervaring en frustratie rijker!  Angry

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
#2
Vreemd, ik heb al meerdere malen bij Rat Bikes besteld en ook dingen geretourneerd en dat ging allemaal heel goed. Je moet iets langer geduld hebben voor de verzending (ze zijn maar met z'n tweeën) maar het is altijd prima bezorgd.
Ben ook een keer in de winkel geweest toen ik op zoek was naar een nieuwe fiets (zij zijn een van de weinige KONA dealers in NL) en ben daar erg goed ontvangen en geadviseerd.
Antwoord }
Bedankt door:
#3
Door de goede ervaringen van anderen heb ik het dus ook geprobeerd.
Maar het totale gebrek aan communicatie (als ik niet gemaild had, wist ik nu waarschijnlijk nog van niets) maakt de ervaring niet bepaald prettig.
Heb ook aan hun aangeven dat wat meer / betere info op de klantenpagina (bestelstatus) een hoop kan verduidelijken.
Ik snap best dat als een toeleverancier niet tijdig levert zij ook niet tijdig kunnen leveren.
Maar iets laten weten is een kleine moeite lijkt me.

En dan komt die DPD shit er nog eens bij...
maar ja, laten afglijden en hopen dat er nog wat geleverd wordt.
Kan het afgesloten worden.

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
#4
Vorige week donderdag zelf ook weer iets besteld bij Rat Bikes. Alles was volgens de site op voorraad. Pas vandaag is het verzonden... Of het lag aan de mail die ik erover gestuurd heb weet ik niet. Hopelijk krijg ik de boel morgen binnen, kan ik eindelijk weer eens verder aan de Shockproof (stuurverlengen) en de UNION (ombouwen van bullhorn stuur naar rechtstuur omdat ze nogal eens moeilijk doen over dat bullhorn stuur bij toerritten en ik er nooit mijn draai op kon vinden).
Antwoord }
Bedankt door:
#5
(Off topic)...Erik, bedoel je het stuur op je Union Sakai?. en wat zijn dat voor een tourritten, ik heb nig een mooie Giant Super Tourer race-randonneur uit 1985 staat, waar ik ook wel eens een tourritje mee wil fietsen.
Antwoord }
Bedankt door:
#6
Ja, op de Sakai. Ik hou niet van race bochten. Op de foto's die ik elders heb gepost zit nog het originele racestuur op de fiets. Staat super maar ik kan er mijn draai niet op vinden. Te dun en je kunt, in tegenstelling tot moderne sturen, niet zo lekker op de hoods van je remmen steunen. Althans dat is mijn persoonlijke ervaring.

Dus toen heb ik als alternatief een bullhorn stuur genomen i.c.m. dikkere padding onder het stuurlint. Die padding bevalt prima (van dat vlak voor op een vlinderstuur) maar de vorm stuur nog steeds niet. Oogt stoer maar kan er geen goede positie op vinden.

Op mijn Kona heb ik de race bocht vervangen door een recht stuur en dat bevalt uitstekend. Dus nu voor de Union ook een nagenoeg recht stuur gekocht en een set NOS remhendels uit begin jaren 80 en een NOS stuurpen (heb mijn racestuur en het bullhorn stuur opnieuw gewikkeld en vond het zonde dat er allemaal weer af te halen dus heb voor ieder stuur een stuurpen erbij gezocht. En zo is het ook snel terug te bouwen). De boel moet uiteraard wel passen bij het bouwjaar... Dus hopelijk kan ik morgen de boel overzetten.

In een naburig dorp zit een actieve toerclub die wat minder is gericht op snelheid maar meer op samen fietsen/trainen. Ik overweeg daar lid te worden maar een bullhorn stuur is niet toegestaan vanwege de naar voren stekende delen. Een recht stuur mag wel. Dus dat was de druppel om nu toch eindelijk de boel even om te bouwen.
Antwoord }
Bedankt door:
#7
Racebocht en "naar beneden wijzende" stuurpen van mijn Giant, heb ik ook vervangen door een rechtstuur en omhoog gerichte stuurpen. Daardoor geen diepe zit, geen nek- en polsklachten. Helaas fiets ik er nooit op, omdat ik tochtjes doe met de ligger (meestal met Liever Liggend, uit Gouda).
Antwoord }
Bedankt door:
#8
Ik probeer te blijven afwisselen tussen mijn fietsen. Maar vorige week op de Union met fikse tegenwind en een zere nek had ik toch gewild dat...
Ik wil ook een keer aansluiten bij liever liggend, is een van de dichtstbijzijnde ligfietsclubs voor mij denk. Helaas kan ik dit weekend niet...

We gaan wel flink off-topic...
Antwoord }
Bedankt door:
#9
Ja de rechtop fiets is wel een beetje afzien, de afgelopen dagen op de Giant Exp. naar het werk, toch beter met de Raptobike, misschien morgen. Het is altijd een gezellige groep liggers in Gouda, en erg mooie tochtjes die ze uitzetten. Ik rij er altijd met de ligfits naar toe, lekker opwarmertje van 37km. Deze zondag ga ik ook niet, zondag nog wat campingspulletjes halen. Er is nog een ligfietsgroep "Hoekse Liggers" (slapend groepje in de Hoeksche Waard). Misschien weer eens leven in blazen.
Antwoord }
Bedankt door:
#10
Het probleem met D*D is dat de chauffeurs vaak overladen zijn. Dus: haast! Dit zuig ik overigens niet uit mijn duim. Noem het maar 'inside information'.

BTW: vandaag arriveert het Ventisit matje voor de 'nieuwe' trike! 

3x raden wie de vervoerder is:  ... tromgeroffel .... D*D!  Rolleyes
Antwoord }
Bedankt door:
#11
Spullen gister prima op tijd geleverd met DPD. Heb trouwens zelf nog nooit problemen gehad met DPD.
Antwoord }
Bedankt door:
#12
(01-Jul-2017, 09:46 AM)ErikvanD schreef: Spullen gister prima op tijd geleverd met DPD. Heb trouwens zelf nog nooit problemen gehad met DPD.

Eindeloze problemen meegemaakt met die club, zij het niet prive.
Antwoord }
Bedankt door:
#13
Ik kijk tegenwoordig eerst via welke pakketdienst een webshop iets verzend.
Als het via DPD is haak ik af, bijna elke levering die ik via DPD heb of moest ontvangen ging wel mis of kwam nooit aan.

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles, de enige les...Willeke_IGKT — 10:20 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles! Was altijd e...PieterTrapt — 09:49 PM
VM45
Mijn ukkie roept n...Wim -de roetsende — 08:36 PM
Medeliggers onderweg
een blauw-oranje...PeeWee32 — 08:19 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Was het trouwe...Wim -de roetsende — 08:15 PM