Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Huh, een hardloper op een ligfiets forum???
#6
Ah nog meer hardloop liefhebbers. Maar ooit staat Rotterdam nog op het programma. Net als Amsterdam en nog wat andere steden / gebieden in het buitenland in en buiten Europa. Ik heb 2x de hele gedaan hier in de buurt. De eerste was na 22 maanden lopen. Ik was sneller dan 4:15uur binnen. De tweede keer wou ik onder de 4 uur binnen zijn en wou ik de halve kunnen zien starten. Nou dit is dus afgelopen jaar ook nog gelukt ook. Ondertussen loop ik nu paar jaar en was ik rot geschrokken van hoe stevig ik eruit zag tijdens mijn eerste 5km wedstrijd. Wil nooit meer zo zwaar wegen. Zit nu lekker rond de 64 a 65kg en niet meer rond de 73 met uitschieters rond de 75kg. Maar heb heel lang andere duurt sporten gedaan.

Tja en dat ligfietsen. Ik had allang begrepen door opzoekingen dat een Velomobiel een serieuze auto alternatief is. Zo vond ik van onze Ooster Buren dit filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=p316JwdicHw . Maar de 40 km/u haalde ik met Allards Quatrovelo. Voor advies zal ik weleens een berichtje plaatsen. Met de Snoek die ik erna testte haalde ik ook al bijna 40km/u. Dus 38km/u met een gemiddelde van 20,1km/u over 2,43km. Rondom Velomobiel.nl op het industrieterrein. Echter het was al laat en de fiets werd niet echt op mijn maten aangepast. En ik stootte geregeld de knieën. Ik kwam er maar moeilijk erin. Bij Ymte van Intercitybike testte ik als eerste zijn Tuna. Ik deed wat voorzichtig, toch lag de ketting er wat af. Denk dat het schakelen wat minder goed ging. Dus gelijk vuurdoop om deze er weer erop te leggen. Deze kreeg ik ook tot bijna 32km/u vooruit getrapt. Maar ik durfde nog niet alles eruit te halen wat erin zat. En daarna bij hem een tweedehandse Strada. Ook die tikte de 33km/u aan. De Tuna had wel mijn voorkeur onder de visjes. Echter wil ik graag als eerste eentje waarbij iets meer ruimte is, net wat meer stabiliteit en wil dus een 4-wiel uitvoering van de Velomobiel. Ik zag ook nog een Bülk staan bij Ymte en een verpakking van een Bülk. Mocht ik ooit nog een Velomobiel willen, dan zal het eentje moeten zijn die wat sneller is en waarschijnlijk een zogenaamde vis. Zoals Tuna/Snoek/Bülk/ Milan GT etc. De Tuna en Snoek heb ik trouwens niet met race kap getest en weet niet welk voorblad ik gebruikte.

De eerste reactie die ik van de ouders kreeg was: Wat levens gevaarlijk, je bent helemaal niet goed zichtbaar. En later kwam me vader mee over is dit niks voor jou: Frikar Ebike - Podbike. Ook vonden mensen zo'n 45km/u iets voor mij. Nou ik heb graag dat ik de volledige kracht voel die vanuit mijn benen naar de voortbeweging gaat om de Velomobiel voort te stuwen. Ik ben veelste sportief om trap ondersteuning te willen en/of zelfs volledige passief voertuig. En heb ook weinig interesse in brommer certificaat / rijbewijs te halen om voort te bewegen in een voertuig.

Ik kom trouwens uit het mooie Brabant. Wanneer ik mijn Velomobiel heb (moet nog eventjes wachten en mijn configuratie delen), dan vind ik het misschien best wel leuk om weleens met iemand anders een keer een toertje te doen en ervaringen uitwisselen.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
RE: Huh, een hardloper op een ligfiets forum??? - door Hardloper - 17-Apr-2023, 02:04 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Nieuw of tweedehands?
Een van de voordelen...Willeke_IGKT — 07:36 PM
Kampeer spullen
Ik heb een BRS gasbr...Jeroen S — 07:30 PM
Nieuw of tweedehands?
Een Bülk MK1/Urb...Hoekie — 07:03 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Boyd, Bij de ketting...Jeroen S — 06:55 PM
Nieuw of tweedehands?
Voor jouw woon-wer...PieterTrapt — 06:49 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Zat er een echte T...Gideonaut — 06:39 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Zat er een echte T-r...Bob Hagendijk — 06:32 PM
Kampeer spullen
Je hebt nu 19 kg ipv...Bob Hagendijk — 06:28 PM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
Altijd nieuw beste...Veloquest — 06:04 PM
Nieuw of tweedehands?
Niet zomaar wat ...Gideonaut — 05:38 PM
Nieuw of tweedehands?
Ik ken de omgeving w...melle z — 05:33 PM
Fiets Apps [Welke gebruik jij?]
Ik heb sinds een hal...melle z — 05:25 PM
Nieuw of tweedehands?
ik vermoed dat je e...365cycle — 05:19 PM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
Altijd nieuw bestell...365cycle — 05:17 PM
Nieuw of tweedehands?
Voor jouw woon-werkr...melle z — 05:15 PM
Nieuw of tweedehands?
Ook dat ja. Velomobi...ZoefZoef — 05:08 PM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
Niet zo zeer lastig ...Hoekie — 04:53 PM