Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Huh, een hardloper op een ligfiets forum???
#30
(18-Apr-2023, 08:22 PM)Wim -de roetsende schreef:
(18-Apr-2023, 09:39 AM)Hardloper schreef: Nou ik wil er vrienden en familie mee bezoeken. En in de toekomst woon/werk verkeer mee doen. Maar wil ook naar plekken kunnen waar ik anders niet zelf zo naar toe zou kunnen aangezien het net te ver is voor te voet. Maar in de toekomst zal ik er ook wel mee op vakantie willen kunnen. Maar ook dingen als de wekelijkse boodschappen wil er gewoon mee kunnen doen.
Kijk, dit is heel duidelijk. Je zoekt dus echt een 'werkpaard' en geen racer. Of ga ik nu te kort door de bocht?
Ik denk het ergens wel. Mijn velomobielen zijn ook werkpaarden, en dat geldt ook voor de DF XL van Frutsel.
Het accent ligt alleen ergens dan het met een QV ligt. 
Hoe sneller de vm, hoe groter de actieradius binnen een bepaalde tijd. Gaat vooral veel schelen als je stevig trapt (dus wanneer luchtweerstand verreweg het grootste deel van de weerstand wordt).

(18-Apr-2023, 08:22 PM)Wim -de roetsende schreef: Een QV is hiervoor zeer geschikt. Het advies om met een tweedehandse vm te beginnen kun je uiteraard gewoon naast je neerleggen. Ik weet echter zeker dat deze tip met de beste bedoeling wordt gegeven.

Aangezien de wachttijd lang is, zou je ook een tweedehandse vm kunnen kopen voor de periode dat je aan het wachten bent op je nieuwe vm. Je kunt dan vast wennen aan het vm rijden. Je kunt direct beginnen met vm rijden. Je verkoopt de vm waarschijnlijk weer redelijk snel en meestal voor ongeveer hetzelfde bedrag. 
Wat je schrijft Wim: Een tweedehands VM gebruik je dan om je definitieve keuze te verbeteren. Niet om tweedehands te blijven rijden. Als je toch moet wachten... en idd, ze schrijven niet af. 

(18-Apr-2023, 08:22 PM)Wim -de roetsende schreef: Die groene Quest is trouwens van een forumlid hier en het is een hele speciale. Extra licht en deze Quest is nog heel netjes en mooi. Zou ik niet zomaar aan de kant schuiven. Is echt een goede vm om mee te starten.
Extra licht... zet 'm wel even op de weegschaal. Hij is een keer gerepareerd. Het is wél een hele nette en mooie Quest. Zeker de moeite. Verbaast me dat ie er nog is, en als ik geen andere plannen had zou ik de DF er misschien zelfs wel voor weg willen doen, want in de winter is een Quest o.a. door de banden weer één van de snellere velomobielen.
Antwoord }


Berichten in dit topic
RE: Huh, een hardloper op een ligfiets forum??? - door 365cycle - 18-Apr-2023, 09:15 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Nieuw of tweedehands?
Maar de B4m .. ...Hoekie — 04:08 PM
Nieuw of tweedehands?
Is een tweedehands D...Hardloper — 03:56 PM
Nieuw of tweedehands?
Ik had ook nog nooit...Atrike — 03:56 PM
Nieuw of tweedehands?
Ik ben wel eens be...Gideonaut — 03:49 PM
Fiets Apps [Welke gebruik jij?]
Heb nog wel wat me...Hardloper — 03:42 PM
Nieuw of tweedehands?
Ik ben voor 2 gega...LigZeeuw — 03:29 PM
Nieuw of tweedehands?
Op de handelaars en ...Gideonaut — 03:09 PM
Nieuw of tweedehands?
Zou je eerste velo...PieterTrapt — 03:08 PM
Nieuw of tweedehands?
Gulden middenweg: tw...365cycle — 03:06 PM
Nieuw of tweedehands?
Zou je eerste velo w...Hoekie — 03:01 PM
Nieuw of tweedehands?
Ik ben voor 2 gegaan...Willeke_IGKT — 02:58 PM
Kampeer spullen
Pannenset -> Ka...Atrike — 02:53 PM
Nieuw of tweedehands?
Ik twijfel of ik voo...PieterTrapt — 02:48 PM
Kampeer spullen
Pannenset -> Kan ...Bacchus — 02:21 PM
Ervaringen met de Snoek/Snoek-L
Matthias Koenig styl...Hoekie — 02:02 PM
Kampeer spullen
Drinken is iets waar...Frutsel — 01:47 PM
Weekje fietsen in Nederland
Wil je iets meer z...Frutsel — 01:39 PM