Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Plantrekkerij op geitenwollen sokken
#7
(13-Jun-2023, 01:18 PM)Hardloper schreef: Allereerst met mijn titel wil ik niemand kwetsen met de titel. Ik wou gewoon een prikkelende titel hebben.

Volgens mij zijn wij ligfietsers best wel ecologische plantrekkers. Of zie ik dat verkeerd?
Als ik het hier allemaal zo lees, dan gaan ligfietsers op hun ligfiets naar het evenement toe t.o.v. van bv wielrenners die met een fossiele auto naar het evenement gaan om daar te wielrennen. Dus dit is goed voor het milieu. Mocht er iets niet goed /onderhoud etc. nodig zijn, dan gaan we al fietsend met de Velomobiel naar Dronten en/of we doen het zelf. Ook het onderhoud aan de ligger gebeurt veel zelf. En weet je, ik vind dat stiekem best wel tof om te zien dat we niet zo afhankelijk zijn van andere en dat het milieu vriendelijk gebeurt. Ik hoop nog ruim 55 jaar of langer te leven. En niet te veel in de hitte van vandaag de dag. Dus ik sta positief over mensen die proberen ecologische bezig te zijn.

O, o wat ben ik toch goed ecologisch bezig Sick 

Ja, dat zou ik zeker kunnen zeggen en ik denk dat ik er nog een eind mee zou wegkomen. Ik vind fietsen al mijn hele leven leuk, en ligfietsen nog meer. Ik wil graag weten hoe dingen werken. Dat heeft als gevolg dat het eenvoudiger wordt om zelf iets te repareren. Ook lang voordat ik me bewust werd van de problemen van het milieu was dat al zo. Maar ik eet ook veel meer vlees dan ecologisch verantwoord is. En ook geniet ik zeer vaak van een bad. Mijn kleding is te goedkoop om te kunnen zeggen dat in de productie ervan iedereen fair behandeld wordt. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ja ook mijn keuzes hebben soms wel een ecologisch argument. Maar als ik eerlijk ben ga ik op de fiets boodschappen doen omdat ik dat leuk vind. En dat dat ecologisch ook nog eens verantwoord is, doet mij ook nog eens goed.

Ik ben een ecologische lamzak. Ik vlieg niet, omdat ik niet van vakantie hou en dus niet ga. Ik repareer dingen omdat ik te gierig ben iets nieuws te kopen. etcetera.

Maar ik zal niet nalaten om te zeggen dat fietsen beter voor het milieu is. Dat repareren beter is dan nieuw kopen. Maar niet om mijzelf op de borst te kloppen dat ik zo goed bezig ben. Maar het zou kunnen zijn dat iemand anders denkt: "Zo die is goed bezig". En als hij/zij dat denkt, dan is dat prima. In de hoop dat goed voorbeeld goed volgen doet.
Antwoord }
Bedankt door: 365cycle , Willeke_IGKT


Berichten in dit topic
Plantrekkerij op geitenwollen sokken - door Hardloper - 13-Jun-2023, 01:18 PM
RE: Plantrekkerij op geitenwollen sokken - door melle z - 13-Jun-2023, 02:00 PM
RE: Plantrekkerij op geitenwollen sokken - door Bacchus - 13-Jun-2023, 02:03 PM
RE: Plantrekkerij op geitenwollen sokken - door melle z - 13-Jun-2023, 02:28 PM
RE: Plantrekkerij op geitenwollen sokken - door 365cycle - 13-Jun-2023, 02:10 PM
RE: Plantrekkerij op geitenwollen sokken - door Frutsel - 13-Jun-2023, 02:19 PM
RE: Plantrekkerij op geitenwollen sokken - door datakneder - 13-Jun-2023, 02:55 PM
RE: Plantrekkerij op geitenwollen sokken - door Roepers - 13-Jun-2023, 06:39 PM
RE: Plantrekkerij op geitenwollen sokken - door ZoefZoef - 13-Jun-2023, 07:52 PM
RE: Plantrekkerij op geitenwollen sokken - door melle z - 13-Jun-2023, 08:19 PM
RE: Plantrekkerij op geitenwollen sokken - door Jeroen S - 13-Jun-2023, 10:03 PM
RE: Plantrekkerij op geitenwollen sokken - door 365cycle - 13-Jun-2023, 10:19 PM
RE: Plantrekkerij op geitenwollen sokken - door ZoefZoef - 13-Jun-2023, 10:48 PM
RE: Plantrekkerij op geitenwollen sokken - door melle z - 13-Jun-2023, 11:00 PM
RE: Plantrekkerij op geitenwollen sokken - door Frutsel - 13-Jun-2023, 11:12 PM
RE: Plantrekkerij op geitenwollen sokken - door 365cycle - 13-Jun-2023, 11:47 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Welke motor in QV?
En misschien nog e...bucovaina — 02:40 PM
Welke motor in QV?
Zo'n bafang motor sl...Gideonaut — 02:36 PM
Alve's minivizier
Ik vroeg mij ook a...Hoekie — 02:35 PM
[split] Welke motor in QV? - Met een 50...
Ik wilde het niet pr...bucovaina — 02:35 PM
Welke motor in QV?
Ik vermoed dat het d...bucovaina — 02:31 PM
Alve's minivizier
Ik heb bergen van di...Gideonaut — 02:29 PM
Welke motor in QV?
Ik was niet helemaal...Hoekie — 02:26 PM
[split] Welke motor in QV? - Met een 50...
1 topic voor advies ...Bob Hagendijk — 02:16 PM
Welke motor in QV?
Op de rijbaan, s...bucovaina — 02:04 PM
nieuwe questpiloot
Heb je toevallige ...charhof — 02:02 PM
Welke motor in QV?
Dat is een lastige, ...Hoekie — 01:39 PM
Nieuw hier!
Alleen waarom nog ...Wim -de roetsende — 01:31 PM
Alve's minivizier
Geen commentaar. I...Wim -de roetsende — 01:29 PM
[split] Welke motor in QV? - Met een 50...
Waarom is dit gespli...Wim -de roetsende — 01:28 PM
Welke motor in QV?
En misschien nog een...Willeke_IGKT — 01:21 PM
Welke motor in QV?
Op de rijbaan, sta...Hoekie — 01:13 PM
Welke motor in QV?
Dubbel post. Dit top...Hoekie — 12:54 PM