Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fietsen van Wim
#79
Zoals te lezen in een ander bericht hier op het forum is de Catrike verkocht aan Frutsel.
Leuk om iemand van het forum te onmoeten en ook leuk dat de Catrike 'in de familie' blijft.


Als het goed is, dan kan ik op zaterdag 6 mei ;-) (6 juni dus) de opvolger van de Cat ophalen.
Erik had het al geraden  Big Grin 
De Trike waar ik al vaker met liefde over gesproken heb komt helemaal uit Australië.
Gebouwd door een ware Trike-pionier die helaas nog maar kort geleden is overleden.


Ik heb heerlijk proefgereden op de Trike van een klant van Rudy.
Rudy van Es is namelijk de verkoper van de schitterende Trike die ik bij hem besteld heb.
Hij verkoopt de volgende merken: Jouta, Trident, KMX, Bambuk tandem en natuurlijk GreenSpeed


Tja, welke zou ik dan besteld hebben?

Een Trike die bij mij past moet echt de volgende kwaliteiten/eigenschappen hebben:

Licht --> 14 kg
Mooi --> 100%
Liggend --> 20 graden
Laag --> 16cm zithoogte


Na lang onderzoek waren er nog 3 Trikes overgebleven: 
ICE VTX -te groot en te duur voor mij
Catrike 700 -heel mooi, net niet mijn trike
GreenSpeed AERO -dit is 'm


Het is dus geworden de GreenSpeed AERO 
Uiteraard in de knalkleur GEEL




Meer info:
http://greenspeed-trikes.com/aero.html

http://adulttricyclereview.com/recumbent...peed-aero/

https://trikeasylum.wordpress.com/more/a...peed-aero/
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#80
Zoals ik al dacht Wim! Gefeliciteerd! Best wel jaloers! Als het er ooit eens van komt zou ik er er graag eens een stukkie op rijden Wink
Antwoord }
Bedankt door:
#81
(24-May-2020, 12:18 PM)Wim -de roetsende schreef: Als het goed is, dan kan ik op zaterdag 6 mei de opvolger van de Cat ophalen.

Zaterdag 6 juni...... Smile

We wachten op de foto’s
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende
#82
Gefeliciteerd Wim. Vooral een heel snel fietsje. Die Ice trike die je noemde is even duur als een velomobiel. Overigens zegt Icetrike dat het grotere achterwiel minder rolweerstand geeft, wat Greenspeed en mythe noemt uit de tijd dat koetsen met hun wielen door de zandwegen heen moesten ploegen.
Antwoord }
Bedankt door:
#83
Ziet er strak uit!
Ik weet niet wat allemaal waar is op de Greenspeed site, maar ik weet wel uit ervaring dat die Scorchers inderdaad hele snelle banden zijn.
Antwoord }
Bedankt door:
#84
Ik heb me nooit zo verdiept in trikes, maar zo'n greenspeed is wel een geil ding zeg!
Geniet ervan!
Antwoord }
Bedankt door:
#85
(24-May-2020, 04:44 PM)voodoo schreef: Ik heb me nooit zo verdiept in trikes, maar zo'n greenspeed is wel een geil ding zeg!
Geniet ervan!

Nog 2 weekjes wachten. 
De Catrike was iets sneller weg dan ik verwacht had. Dus nu even Trikeloos.
Is niet erg, ik heb genoeg fietsen.


Ik heb mij wel een beetje verdiept in Trikes. Bij LOL hebben veel rijders ook een Trike. 
Ik vind ze bijna allemaal groot, lomp en zwaar. >20kg vind ik echt te zwaar.

Ik ben niet zo van de vering. Naast mijn huidige ligfietsen heb ik tot nu toe 25 ligfietsen gehad.
Bijna alle fietsen met vering vielen mij tegen. 
Behalve de vm-en en de Seiran, maar die vering kon ik tot 10 Bar oppompen.

De Rowingbike heeft geen vering en de Taifun ook niet. 

Ik wil dus een Trike zonder vering.
Ik wil ook een kleine zit-/lighoek en ik wil graag dat de trapas echt hoger zit dan de zitting.
Ik wil ook nog eens een lichte, kleine en elegante trike.

Daardoor vielen dus heel veel trikes af. Ook de ICE VTX. Die vind ik namelijk echt te groot.

Eigenlijk bleven alleen de Catrike en de Aero over.

Bij de Catrike maakt de stoel op een hele mooie manier deel uit van het frame. 
Maar eigenlijk wil ik geen trike met een groot achterwiel.

De Aero is alles wat ik wil. Licht, klein, elegant en met een klein achterwiel (406/20").
Die wheelcovers vind ik heel vet en dat de trommelremmen daarin verwerkt zijn is echt ongelofelijk mooi.

Toen bleek er ook nog een importeur/dealer in Nederland te zijn. Tja, dus besteld.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#86
Je bent idd wel heel specifiek in wat je wilt!

Maar wat is (voor jou) de charme van een trike ten opzichte van een tweewieler of vm?
Antwoord }
Bedankt door:
#87
Buiten het gewicht komt mijn KMX toch ook dicht in de buurt Wim Wink Maar nogmaals, best jaloers!
Antwoord }
Bedankt door:
#88
(24-May-2020, 06:25 PM)voodoo schreef: Je bent idd wel heel specifiek in wat je wilt!

Maar wat is (voor jou) de charme van een trike ten opzichte van een tweewieler of vm?

Na zoveel ligfietsen gehad te hebben weet ik inderdaad wel een beetje wat ik wil.
Ik heb gewoon al veel verschillende typen en modellen uitgeprobeerd.

Ik heb al een vm, een tweewieler en een roeifiets. Er ontbrak dus nog een trike  Wink 

Ik wil vooral een Trike om samen met mijn vrouw tochtjes te maken. Zij heeft een Catrike Speed.
Zelfs op een snelle trike als de Catrike 700 of de Aero is het heerlijk om met 25km/u te cruisen.
Om die snelheid te fietsen hoef je met zo'n trike niet veel te doen. 
Het kost verhoudingsgewijs weinig energie.
Het is gewoon heerlijk ontspannen fietsen met een trike.

-
-
-
(24-May-2020, 09:28 PM)ErikvanD schreef: Buiten het gewicht komt mijn KMX toch ook dicht in de buurt Wim Wink Maar nogmaals, best jaloers!

Ik vind de stoel van een KMX echt niet prettig. Jij hebt toch een andere stoel gemonteerd?

Eigenlijk heb ik de KMX afgeschreven door jouw verhaal over de scheve frames.
Ik zou dat nooit zo kunnen nameten en controleren zoals jij dat hebt gedaan.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#89
Ja, ik heb een Nazca stoel op de KMX, de originele stoel is echt loeizwaar. Mijn stoel ligt niet zo vlak als die op de Aero maar dat is een keuze. Het frame waar ik nu mee rij is wel recht, de trike spoort prima en is ook goed te rijden zonder handen. Die andere frames waren idd bagger...

Maar goed, de Aero is 3 kg lichter en natuurlijk wel een andere klasse... Intussen is mijn trike 95% naar mijn wens en ik zou geen andere willen (nou ja, een Aero of Windcheetah voor erbij ... ) Maar dat heeft wel een jaar of twee gekost Wink
Antwoord }
Bedankt door:
#90
Grappig genoeg vind ik de lijnen van een trike met groot achterwiel juist wel heel mooi, vandaar de overname van de Catrike Smile
Neemt overigens niet weg dat die Greenspeed Aero een erg mooie trike lijkt!

Vering/geen vering maakt een beetje uit wat je ermee doet, hoewel clickpedalen ook helpen tegen het van de trapper stuiteren van je voeten...
Antwoord }
Bedankt door:
#91
(25-May-2020, 09:58 AM)Frutsel schreef: Grappig genoeg vind ik de lijnen van een trike met groot achterwiel juist wel heel mooi, vandaar de overname van de Catrike Smile
Neemt overigens niet weg dat die Greenspeed Aero een erg mooie trike lijkt!

Vering/geen vering maakt een beetje uit wat je ermee doet, hoewel clickpedalen ook helpen tegen het van de trapper stuiteren van je voeten...

De meeste mensen vinden blijkbaar een Trike met een groot achterwiel mooier.

Een klein achterwiel is echter stijver en kan dus lichter worden uitgevoerd.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#92
Ik heb bij de bouw van mijn KMX voor een compromis gekozen en ben voor een 24 inch achterwiel gegaan. Optisch toch wat groter dan een 20 inch (ook niet zo'n groot zaagblad vóór) maar niet zo groot dan een 26 inch (hetgeen ik op een korte trike als de KMX niet zo mooi vind. Maar 3x 20 heeft ook zijn voordelen.
Antwoord }
Bedankt door:
#93
(25-May-2020, 08:50 PM)ErikvanD schreef: Ik heb bij de bouw van mijn KMX voor een compromis gekozen en ben voor een 25 inch achterwiel gegaan. Optisch toch wat groter dan een 20 inch (ook niet zo'n groot zaagblad vóór) maar niet zo groot dan een 26 inch (hetgeen ik op een korte trike als de KMX niet zo mooi vind. Maar 3x 20 heeft ook zijn voordelen.

Ik denk 24". Toch?

De Aero heeft 16"/349 voorwielen en een 20"/406 achterwiel.
De achtervelg is dus 5,7cm groter in doorsnede.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#94
Ja 24 uiteraard... dikke vingers. Ik dacht dat de Aero 3x 20 was. Maar je hebt dus ook 4" grootte verschil. Ben echt heel benieuwd hoe hij gaat bevallen Wim! Ben zelf net terug van een rondje op de "skelter"... trike rijden blijft gewoon erg leuk Smile
Antwoord }
Bedankt door:
#95
Ian Sims was echt overtuigd van kleine wielen.

Stijver en om sterk genoeg te maken kan er minder materiaal gebruikt worden. Dus lichter.

http://greenspeed-trikes.com/history.html
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#96
(25-May-2020, 09:16 PM)ErikvanD schreef: Ben echt heel benieuwd hoe hij gaat bevallen Wim! Ben zelf net terug van een rondje op de "skelter"... trike rijden blijft gewoon erg leuk Smile

Met de DF en de Taifun ga ik eigenlijk nooit zomaar een rondje rijden. Wel met LOL, maar niet alleen.

Met de Handbike deed en de Roeifiets doe ik dat dus wel. Juist heel vaak.

Ik merkte dat ik dit met de Trike ook ging doen. Gewoon zomaar even pakken en een rondje gaan fietsen.

Met de DF en de Taifun moet het altijd hard, in mijn hoofd dus.
Met de Roeifiets en de Trike kan het hard gaan, maar dat hoeft niet.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#97
(25-May-2020, 10:39 PM)Wim -de roetsende schreef: Ian Sims was echt overtuigd van kleine wielen. Stijver en om sterk genoeg te maken kan er minder materiaal gebruikt worden. Dus lichter.
Dat kleine wielen lichter, stijver en in verhouding sterker zijn heeft Ian Sims gelijk in. Hij combineert die kleinere wielen met zeer soepele en brede 40 mm banden. Dat geeft comfort en verlaagd de rolweerstand. De rolweerstand moet uit de lengte (diamater) of uit de breedte (banddikte) komen. Die factoren bepalen de draagvlak/vervorming van de band.
Voor een driewieler, die niet overhelt, zorgen kleinere wielen voor een laag zwaartepunt en kan de spoorbreedte smaller, zonder erg veel aan stabiliteit in te leveren. Je hebt echt een super trike.
(26-May-2020, 06:23 AM)Wim -de roetsende schreef:
(25-May-2020, 09:16 PM)ErikvanD schreef: Ben echt heel benieuwd hoe hij gaat bevallen Wim! Ben zelf net terug van een rondje op de "skelter"... trike rijden blijft gewoon erg leuk Smile
Met de DF en de Taifun ga ik eigenlijk nooit zomaar een rondje rijden. Wel met LOL, maar niet alleen.
Met de Handbike deed en de Roeifiets doe ik dat dus wel. Juist heel vaak.
Ik merkte dat ik dit met de Trike ook ging doen. Gewoon zomaar even pakken en een rondje gaan fietsen.

Met de DF en de Taifun moet het altijd hard, in mijn hoofd dus.
Met de Roeifiets en de Trike kan het hard gaan, maar dat hoeft niet.
Die laatste zin sprak mij aan. Prachtig. Moet eigenlijk het motto zijn van elke ligfietser, op of in elke ligfiets. Heel veel plezier gewenst op je nieuwe aanwinst.
Antwoord }
Bedankt door:
#98
https://m.facebook.com/story/graphql_per...M0ODAyOTgw


Zaterdag is de dag.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#99
Ik zou korting vragen, hij is duidelijk gebruikt! Wink

Veel plezier zaterdag!
Antwoord }
Bedankt door:
(03-Jun-2020, 08:55 PM)ErikvanD schreef: Ik zou korting vragen, hij is duidelijk gebruikt! Wink

Veel plezier zaterdag!

Voorafgaand aan de aflevering wordt de fiets gelukkig eerst getest.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Da's een hele gave machien! Ik ben benieuwd wat je kruissnelheid gaat worden.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt  FlevoTrikeJouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan
Antwoord }
Bedankt door:
De foto's:

http://roeifietsen.blogspot.com/2020/06/...-aero.html

Met de testrit reed ik zonder klikpedalen en de trapas nog iets te ver uitgeschoven al boven de 40km/u volgens Rudy van Es van Joutaligfietsen.eu die achter mij reed op een elektrische GT26 Trike. Ik heb nog geen tellertje, ik heb het dus niet zelf kunnen vaststellen ;-)
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
Heel erg mooi!!! Veel plezier er mee.
Flevobike en trike - Nazca Pioneer - Strada 58 - Challenge Alize - Quest 846 - Nazca Fiero - Brompton - Koga LightSpeed - bakfiets (voor de kleinkinderen)
Antwoord }
Bedankt door: Wim -de roetsende
Dat ziet er mooi uit. Om een of andere reden had ik hem alleen in het groen verwacht Smile
Wel grappig dat in de specs de voorwielen carbon fiber hoezen hebben, en het achterwiel een van koolstofvezel...

Maarreh, zie je nog wel wat zonder periscoop? God, wat is dat ding laag.
Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
plannen zijn wat gew...GHOOGEN — 09:50 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook da...365cycle — 09:20 PM
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Toevallige vondst op...Merijn — 09:18 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Als je dan toch een ...ZoefZoef — 08:51 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik ben blij, omdat g...Wim -de roetsende — 08:27 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat...Lopopodium — 08:18 PM
M5 Low Racer trapboom + stuurpen gezocht
De diameter van Arje...melle z — 07:29 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Als auto's naar Enge...melle z — 07:10 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel...Gideonaut — 07:09 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufem...Hardloper — 07:04 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Beseffen we ook dat ...Hardloper — 06:59 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m...Josligfiets — 06:58 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik doe momenteel m'n...365cycle — 06:14 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik merk nu wel van m...Gideonaut — 05:33 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Met voetballen...Niels van der Wal — 05:06 PM
Prototype tegen verblinding auto's
Tsja, interessante...datakneder — 04:18 PM
Prototype tegen verblinding auto's
De Duitse TÜV kijkt ...365cycle — 04:13 PM