Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fietsen van Wim
#1
Foto's van mijn fietsen zijn sowieso te vinden op mijn blog.

Nu wil ik iets met jullie delen, ik heb een nieuwe aanwinst: een Challenge Taifun

In 2001 nog echt te duur voor mij. Ik kocht dus met het verstand een Baron. Een flink stuk goedkoper, meer comfort door het grote achterwiel, er passen grotere tassen achterop en een iets rustiger stuurgedrag.

Het hart bleef echter naar een Taifun hunkeren. Ik speurde regelmatig Marktplaats en ligfiets.net af, maar als er al eens één te koop stond dan was de prijs te hoog voor 'zomaar erbij'. Toen stond er een Seiran te koop en die heeft wel een beetje dezelfde lijn als de Tai. Weer kocht ik met het verstand. Een hogere fiets is veiliger, de Seiran lijkt echt wel op de Taifun, er zit een hele mooie instelbare luchtveer onder, met een zeer comfortabel Aerostuur uitgerust, de Seiran fietst heerlijk strak en de fiets zag er super netjes uit voor betrekkelijk weinig geld. 

En toen zag ik afgelopen week zomaar 'mijn' Taifun te koop staan. Eindelijk. Voor een mooi bedrag en dus mailde ik. We kwamen tot een erg mooie deal (de tas en de hoofdsteun zijn al de helft van de fiets waard) en ik ging vrijdagavond de fiets ophalen.

Prachtig, de Taifun is prachtig. Mooi matzwart en eigenlijk geen krasje op te vinden. Mijn 'jeugdroom' is uitgekomen. Heb ik deze fiets nodig? Nee, maar ik heb nu mijn hart gevolgd. 

Foto's zeggen zoveel meer dan woorden.

http://roeifietsen.blogspot.nl/2017/06/f...l-tai.html
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#2
Gefeliciteerd! Lijkt een beetje op mijn Shockproof qua lijn! Daar ga je vast er een hoop lol aan beleven. Dat is wel een krappe speling tussen band en ketting/vork...

Geen vering zie ik nu... En ook geen voor derailleur maar wel twee bladen?
Antwoord }
Bedankt door:
#3
Dat is een heel mooi model, ziet er snel uit en zal dat zeker ook zijn. Zit ik af en toe ook stiekum naar te kijken, er staat een paarse op Mp, maar die lijkt lang niet zo netjes als jou zwarte
Antwoord }
Bedankt door:
#4
(18-Jun-2017, 03:42 PM)ErikvanD schreef: Gefeliciteerd! Lijkt een beetje op mijn Shockproof qua lijn! Daar ga je vast er een hoop lol aan beleven. Dat is wel een krappe speling tussen band en ketting/vork...

Geen vering zie ik nu... En ook geen voor derailleur maar wel twee bladen?

Klopt, deze banden zijn lekker bol. Past precies.

Hardtail = geen vering  Wink 

Prijs was al mooi en toen ging 1 dag voor de verkoop de voorderailleur stuk. Verkoper ging even proefrijden met de fiets. Daarna kreeg ik een mailtje dat hij €60,- van de prijs afhaalde, vanwege de kapotte voorderailleur. Prachtig, want die wilde ik er namelijk toch al afhalen  Big Grin

(18-Jun-2017, 04:03 PM)gideon schreef: Dat is een heel mooi model, ziet er snel uit en zal dat zeker ook zijn. Zit ik af en toe ook stiekum naar te kijken, er staat een paarse op Mp, maar die lijkt lang niet zo netjes als jou zwarte

Wel een mooie kleur, maar die fiets ziet er echt niet mooi uit. Zegt ook iets over hoe de fiets 'behandeld' en onderhouden is.

Die van mij was ook nog een stuk goedkoper  Smile
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#5
Heel mooi fietsje. Nu maar hopen dat je nog genoeg ruimte hebt in de schuur. En zal de roeifiets er een zware concurrent aan hebben?
Antwoord }
Bedankt door:
#6
(18-Jun-2017, 10:22 PM)Roepers schreef: Heel mooi fietsje.  Nu maar hopen dat je nog genoeg ruimte hebt in de schuur. En zal de roeifiets er een zware concurrent aan hebben?

Wij wonen in een oude boerderij. 

Het achterste gedeelte van 'de deel' is fietsenstalling. Dit gedeelte is 10x6. 

Het probleem is dus niet of er genoeg ruimte is, het 'probleem' is om deze ruimte gevuld te krijgen  Tongue


De Taifun is geen concurrent voor de Roeifiets. Wel voor de Seiran.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#7
mooie Avocet banden, en minimale speling voorband/vorkkroon Cool
Antwoord }
Bedankt door:
#8
(19-Jun-2017, 09:56 AM)gideon schreef: mooie Avocet banden, en minimale speling voorband/vorkkroon Cool

Past net  Wink 

Die Avocet heb ik een keer van Wim Schermer overgenomen. Hij verkocht toen heel veel testbanden en deze banden stonden een aantal jaar geleden bekend als erg snel. Opeens waren ze niet meer te koop.
Toen Wim ze aanbood, heb ik er 3 van hem gekocht voor weinig. 1 nieuwe en 2 licht gebruikte.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#9
Echt nog nooit van dat merk gehoord... Maar mooi zijn ze!
Antwoord }
Bedankt door:
#10
Avocet maakt al lang ook zadels en tellertjes. Zeker de tellertjes uit de jaren '90 zijn niet te versmaden.
http://www.retrobike.co.uk/forum/viewtop...lit=Avocet
https://www.google.nl/search?q=avocet+co...7X2D4K4G7M:
Antwoord }
Bedankt door:
#11
Stond deze niet in Heemskerk te koop? Onzekere eigenaar? Heb er ook verlekkerd naar gekeken, maar het werd me toch te veel dubbelop naast een Optima Stinger. Wel jammer, ik ken de buurt goed, had hem zo opgehaald. Stond dezelfde fiets niet eerst in Medemblik (geloof ik) te koop?

En idd heeft de eigenaar van de paarse Taifun geen last van het poetsvirus. Zijn prijs is ook te hoog.
Antwoord }
Bedankt door:
#12
(11-Jul-2017, 12:45 AM)Hans58 schreef: Stond deze niet in Heemskerk te koop? Onzekere eigenaar?  Heb er ook verlekkerd naar gekeken, maar het werd me toch te veel dubbelop naast een Optima Stinger. Wel jammer, ik ken de buurt goed, had hem zo opgehaald. Stond dezelfde fiets niet eerst in Medemblik (geloof ik) te koop?

En idd heeft de eigenaar van de paarse Taifun geen last van het poetsvirus. Zijn prijs is ook te hoog.

Heemskerk? Zou kunnen, ik weet het eigenlijk al niet meer. Plaatsje ten nw van Amsterdam.

Hoezo denk jij dat de verkoper 'onzeker' was?

Te veel naast een Stinger? Bij mij staat de Taifun naast een Seiran, een Roeifiets en een QuestXS en dat vinden de Tai en ik helemaal niet te veel  Wink 

Ik ben blij dat jij de fiets niet hebt opgehaald. Ik ben er namelijk heel blij mee. Ik fiets er nu eigenlijk alle korte stukjes mee en zelfs de laatste LOL-toertocht van 85km.

Gewoon geduld hebben als je iets zoekt, maar wel consequent Marktplaats en ligfiets.net bekijken.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#13
(11-Jul-2017, 12:30 PM)Wim -de roetsende schreef:
(11-Jul-2017, 12:45 AM)Hans58 schreef: Stond deze niet in Heemskerk te koop? Onzekere eigenaar?  Heb er ook verlekkerd naar gekeken, maar het werd me toch te veel dubbelop naast een Optima Stinger. Wel jammer, ik ken de buurt goed, had hem zo opgehaald. Stond dezelfde fiets niet eerst in Medemblik (geloof ik) te koop?

En idd heeft de eigenaar van de paarse Taifun geen last van het poetsvirus. Zijn prijs is ook te hoog.

Heemskerk? Zou kunnen, ik weet het eigenlijk al niet meer. Plaatsje ten nw van Amsterdam.

Hoezo denk jij dat de verkoper 'onzeker' was?

Te veel naast een Stinger? Bij mij staat de Taifun naast een Seiran, een Roeifiets en een QuestXS en dat vinden de Tai en ik helemaal niet te veel  Wink 

Ik ben blij dat jij de fiets niet hebt opgehaald. Ik ben er namelijk heel blij mee. Ik fiets er nu eigenlijk alle korte stukjes mee en zelfs de laatste LOL-toertocht van 85km.

Gewoon geduld hebben als je iets zoekt, maar wel consequent Marktplaats en ligfiets.net bekijken.

Heemskerk ligt idd noord-west van Amsterdam. De reden van verkoop was dat de eigenaar zich onzeker voelde in het verkeer, zo schreef hij of zij zelf in de advertentie op Marktplaats. 

Dubbelop: zoveel verschillen de Stinger en Taifun niet qua rijgedrag.

Achteraf ben ik ook blij dat ik de fiets niet heb gekocht, want ik liep kort daarop tegen de volgende trike aan. Maatwerk en van een merk (USVA) waarvan je dit niet zou verwachten:

[Afbeelding: _992_1438162128.jpg]

Extreem fietsje waar ik heel blij mee ben.

Nu alleen nog 2 trikes, een Stinger en een boodschappenfiets zien te proppen in een schuurtje van 1.80x2.50. Ook al een reden om N+1 maar even uit te stellen. Zowel een roeifiets als een velomobiel staan nog op mijn verlanglijstje. Vraag is waar ik alles stal.
Antwoord }
Bedankt door:
#14
USVA is niet echt een merk. Zij passen fietsen aan voor mensen met een beperking.

https://www.usva-bikes.com/usva-bikes/glider.html



Ik ben benieuwd wel merk dit dan is? Een Glider.....dat zegt mij eigenlijk niets.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#15
(11-Jul-2017, 10:20 PM)Wim -de roetsende schreef: USVA is niet echt een merk. Zij passen fietsen aan voor mensen met een beperking.

https://www.usva-bikes.com/usva-bikes/glider.html



Ik ben benieuwd wel merk dit dan is? Een Glider.....dat zegt mij eigenlijk niets.

Ach, ze voeren een logo. Dus een merk. Ze maken wel degelijk eigen fietsen. 

De Glider komt min of meer overeen met een Optima Rider. De trike in kwestie is een verlaagde glider. Zithoek is ook wat extremer. De oorspronkelijke eigenaar was een racefietser met een beperking.
Antwoord }
Bedankt door:
#16
Bedoel je de Rhino? De Rider heeft een 26" achterwiel.

Ik wist niet dat USVA tegenwoordig ook zelf fietsen maakt.
Ik ben er jaren geleden een keer geweest. Mooi bedrijf.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#17
Ik vind het i.i.g. een erg mooie fiets! Straalt snelheid uit.

Een trike... die zie ik er ook nog wel eens een komen hier....
Antwoord }
Bedankt door:
#18
Is inderdaad een mooie, strakke trike!
lijkt me een prima model voor lange sportieve tochten.

Huidige fietsen:
Trident Stowaway -/- Surly Disc Trucker -/- Speedliner (M5) 28/20

Antwoord }
Bedankt door:
#19
(12-Jul-2017, 08:26 AM)Wim -de roetsende schreef: Bedoel je de Rhino? De Rider heeft een 26" achterwiel.

Ik wist niet dat USVA tegenwoordig ook zelf fietsen maakt.
Ik ben er jaren geleden een keer geweest. Mooi bedrijf.

Ik keek meer naar de zithoek. Behoorlijk rechtop. Daar deed hij mij aan denken.

En zoals zovelen zeggen: had ik eerder moeten doen. Zit ook nog een Dura-Ace groep op. Alleen nog een gebogen onderstuur en bar-end shifters, dan is de fiets in ieder geval weer het heertje.

On-topic: van alle semi-low racers is de Taifun de mooiste. Proficiat, Wim. Jammer dat ie niet meer in productie is.

Is idd een snel fietsje. Heeft wat werk nodig maar dan heb je ook wat.

On-topic: de Taifun is een van de mooiste ligfietsen die ik ken. Proficiat Wim!
Antwoord }
Bedankt door:
#20
Ik heb toevallig net zo'n usva gekocht, die idd een rider is. Kennelijk zijn ze er ook met 20 inch achterwiel.
Antwoord }
Bedankt door:
#21
De Taifun heeft gewonnen. Ik heb de Seiran verkocht.

Het verhaal, de reden en de argumenten staan op mijn blog.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#22
Grootste nadeel van beide wat mij betreft: geen onderstuur. Heb jij wel een fiets met onderstuur? Ik wil helemaal niets anders.
Antwoord }
Bedankt door:
#23
(11-Sep-2017, 11:52 AM)Roepers schreef: Grootste nadeel van beide wat mij betreft: geen onderstuur. Heb jij wel een fiets met onderstuur? Ik wil helemaal niets anders.

Als je op mijn blog kijkt, dan zie je dat ik veel verschillende fietsen heb gehad.

Het antwoord is: Ik heb een aantal fietsen (6) met onderstuur gehad. En ik vind het helemaal niks. 

Het opstappen vind ik waardeloos, afstappen idem. Ik kreeg last van mijn nek/rug. Zelfs op de Trike vond ik het niet echt prettig. Ik heb toen van die extra steunen (bar's) op het stuur gezet, maar echt ideaal is het nooit geworden.

Het Aerostuur vind ik eigenlijk de perfecte tussenoplossing.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:
#24
Opstappen, vooruit, maar afstappen? Voordat je stopt gooi je een van de benen naar de andere kant en je staat in een mum van tijd naast je fiets! Maar goed zoveel mensen, zoveel smaken.
Antwoord }
Bedankt door:
#25
Ik zou denk ik ook voor de Taifun hebben gekozen. Ik vind het gevoel van dichter bij de grond prettiger. Dit vanwege stabiliteit en mocht je vallen, de afstand naar de grond. Maar ik spreek niet uit ervaring (wel wat betreft vallen...) Daarom staat een ligfiets met twee x 559 of groter wel op mijn lijstje. Misschien moet ik het gewoon een keer gaan proberen.

Mijn fietsen: Rode Challenge Fujin Tour, grijze Fujin SL I, zwart gespoten Hurricane van staal (project) , rode Hurricane van aluminium (winter) , zwarte Nazca Fuego, gele Challenge Alize 20

Marcel D.
Antwoord }
Bedankt door:
#26
(11-Sep-2017, 08:04 PM)Roepers schreef: Opstappen, vooruit, maar afstappen? Voordat je stopt gooi je een van de benen naar de andere kant en je staat in een mum van tijd naast je fiets!  Maar goed zoveel mensen, zoveel smaken.

Voordat je stopt.........?  Confused  Daar zou ik nou wel eens een filmpje van willen zien  Big Grin 

Ik zou volgens mij genadeloos onderuit gaan.

Met de Taifun zet ik (ik sta dan al bijna stil) al remmend beide voeten op de grond, ik kom dan overeind en klap direct het stuur mee naar voren. Als ik stil sta, dan sta ik rechtop met het klapstuur helemaal rechtop. Op die manier kan ik ook heel makkelijk naast de fiets lopend de fiets duwen en sturen.
Wim -de roetsende

Thys 209 Rowingbike  -  Milan SL MK7  -  M5 CHR*  -  M-SUB  -  VNR BT Freewheeler

Antwoord }
Bedankt door:


Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik denk dat je als s...Frutsel — 11:12 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Laten we het eufemis...LigfietsWilsum — 10:18 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens n...Hardloper — 10:00 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Dat als laatste ge...Bart Verbeek — 09:35 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nac...Wim -de roetsende — 08:11 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Snap eigenlijk n...365cycle — 01:37 AM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik heb weleens nacht...Hardloper — 11:17 PM
VM45
Mijn zoontje (7) l...365cycle — 11:07 PM
VM45
Mijn zoontje (7) leg...blokdoorn — 11:03 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ja, tegelijkertijd z...blokdoorn — 11:01 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, soms moet je wa...Tom Fekkes — 10:53 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Tja, onderwijs maakt...Wim -de roetsende — 10:44 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Ik vond gym altijd v...Lopopodium — 10:24 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles, de enige les...Willeke_IGKT — 10:20 PM
RIVM maakt zich zorgen: Nederlanders zi...
Gymles! Was altijd e...PieterTrapt — 09:49 PM
VM45
Mijn ukkie roept n...Wim -de roetsende — 08:36 PM
Medeliggers onderweg
een blauw-oranje...PeeWee32 — 08:19 PM