Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Voor welke opeen tweewieler heb jij gekozen en waarom?
#9
De eerste is de M-racer, waarvan de verkrijging overigens elders op het forum uitgebreid beschreven is:

De aanleiding was dat mijn vriendin elektrisch ging rijden met ondersteuning tot 27 km/u. Nu is dat geen snelheid waar ik op een goed onderhouden klassieke fiets mijn hand voor omdraai maar met bagage voor een langere tocht gaat dat toch veel energie kosten. Efficient langere afstanden met wat bagage afleggen was wel het sleutelcriterium.
Het is de M-racer geworden omdat ik onder de indruk was van een gehuurde CHR, gecharmeerd van een compact CroMo-frame, 2x622 wielen me praktisch leek qua wiel- en bandenkeuze en er een mooi aanbod van een vrijwel nieuwe fiets langskwam. Maar had het een Nazca Gaucho, Challenge Furai of Seiran kunnen zijn? Zeker!

De Hurri is een resultaat van een zoektocht naar een "een wendbare ligfiets die uitnodigt om vlot te versnellen en ook best lekker loopt op snelheid, al is topsnelheid minder belangrijk."
Het wendbaar en vlot versnellen suggereert kleine wielen, 406 bv. Ik wilde graag makkelijk iets aan bagage meenemen, dus een dragertje was ook wel prettig. Opnieuw was het vooral het aanbod van een -relatief zeldzame- onderstuurde Challenge Hurricane dat bepaalde dat het de Hurri werd.

Overigens ben ik het er (voorspelbaar) niet mee eens dat de Hurri "niet echt snel" of zelfs "echt niet snel" is, al gebruik ik zelf liever de term "efficient." Ten opzichte van de fietsen die ik gereden heb ligt hij qua efficiëntie ongeveer zo:
Azub Max 24" < Flevobike Greenmachine << Challenge Hurricane < Nazca Gaucho High Racer < M5 M-Racer < M5 Carbon High Racer
Dus, ja, hij voelt als de minst efficiënte van de racers die ik heb gereden maar het verschil is klein en daarvoor is hij wel veel wendbaarder dan de andere drie, die allen 28" wielen hebben en dat maakt hem op een parcours met veel korte bochten alsnog sneller.
M5 M-Racer / Challenge Hurricane / Giant Expedition / Giant Defy 1 / MBK Course
Antwoord }


Berichten in dit topic
RE: Voor welke opeen tweewieler heb jij gekozen en waarom? - door Bacchus - 13-Sep-2023, 10:58 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
Zelfbouw voorwiel aangedreven ligfiets ...
Het heeft wel een gi...Jeroen S — 11:58 AM
nieuwe questpiloot
Welkom Charles, Arnh...Jeroen S — 11:41 AM
nieuwe questpiloot
Welkom hier. Arnhem ...Fietsbennie — 11:41 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik heb de interne &q...Jeroen S — 11:39 AM
nieuwe questpiloot
Welkom Charles, wij ...Willeke_IGKT — 10:00 AM
nieuwe questpiloot
hoi allemaal, ik be...charhof — 09:49 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
In de regen kun je a...Niels van der Wal — 07:48 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Een beetje roze pink...ZoefZoef — 02:06 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
ik heb eindelijk een...Veloquest — 01:46 AM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
Met een tweewieler h...Jeroen S — 12:20 AM
Te koop: AZUB T-Tris 26 ligfiets | Rohl...
Een tweewieler is we...robbyvdmeulen — 11:55 PM
Te koop: AZUB T-Tris 26 ligfiets | Rohl...
Ik weet niet hoe je ...Bob Hagendijk — 11:25 PM
Nieuw of tweedehands?
Maar de kortste we...Frutsel — 11:24 PM
Nieuw of tweedehands?
Ik zoek ook meestal ...Jeroen S — 11:15 PM
Nieuw of tweedehands?
is dat echt een &q...Frutsel — 11:13 PM
wat ze zeggen
Gisteren bij mijn br...Hoekie — 11:05 PM
Te koop: AZUB T-Tris 26 ligfiets | Rohl...
Ken je niet iemand...robbyvdmeulen — 10:57 PM