Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Voor welke opeen tweewieler heb jij gekozen en waarom?
#10
20 jaar geleden een Fortybike ligfiets geprobeerd, Fortybike was een eigen merk van Jaap Fortuyn, hij bouwde verschillende 2-wielers en had zijn winkel en werkplaats bij mij om de hoek. Door constante pijn in mijn onderrug tijdens het fietsen naar mijn werk heb ik in 2008 eens een stukje in een Velomobiel van een collega gereden, dat ging lekker en zonder pijn in mijn rug. Toen op zoek naar een geschikte ligfiets, ik wist al wel dat het een open 2-wieler moest worden, het liefst een Challenge Hurricane, maar die was wat boven mijn budget, het werd een Mistral met onderstuur die was voordelig geprijst bij Maia in Dordrecht. Lekker fietsje die Mistral …… tot ik een Raptobike probeerde op de Cyclevision 2009 in Tilburg, die ging toch wel erg lekker en rap. In feb 2011 heb ik bij Arnold van Raptobike dan mijn eigen Lowracer opgehaald, in de meest simpele uitvoering: 8-speed, Marathons, velgremmen en een speigeltje, vanaf dat moment was het ligfietsen nog leuker. En vrij snel daarna de Mistral verkocht, daar reed ik niet meer op. Één = geen, dus in 2014 een oranje midracer frame set bij Arnold gehaald, en die zelf opgebouwd, maar dat is nooit mijn fiets geworden dus maar weer verkocht. Inmiddels was het aug. 2000 en steeds meer ligfietsbouwers-winkels stopten ermee, dus als ik nog een ligfiets wilde moest ik snel zijn. Op een mooie zaterdag met de Raptobike naar Bram Moens om een M-racer 28-28 te proberen. Ben ik bij Bram, staat de CHR voor mij klaar???? nou ja even een stukje op geraced dan maar, oei die ging wel erug lekker, maar ik kwam voor de stalen M-racer, die ging super. Na nog een keer met de Raptobike bij Bram te zijn geweest om de M-racer aan de tand te voelen, heb ik de derde keer (ook met de Raptobike) dat ik bij Bram was, de M-racer besteld. Vorig jaar wilde mijn vrouw ook wel eens een ligfiets, op Markplaats stond een mooie zilvergrijze Hurricane, die opgehaald en pas gemaakt voor haar, maar na een paar ritjes vond ze het toch te eng. Dus had ik opeens een Hurrie voor mijzelf erbij :-)
Antwoord }


Berichten in dit topic
RE: Voor welke opeen tweewieler heb jij gekozen en waarom? - door gideon - 13-Sep-2023, 06:08 PM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
nieuwe questpiloot
Welkom Charles, Arnh...Jeroen S — 11:41 AM
nieuwe questpiloot
Welkom hier. Arnhem ...Fietsbennie — 11:41 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Ik heb de interne &q...Jeroen S — 11:39 AM
nieuwe questpiloot
Welkom Charles, wij ...Willeke_IGKT — 10:00 AM
nieuwe questpiloot
hoi allemaal, ik be...charhof — 09:49 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
In de regen kun je a...Niels van der Wal — 07:48 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Een beetje roze pink...ZoefZoef — 02:06 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
ik heb eindelijk een...Veloquest — 01:46 AM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
Met een tweewieler h...Jeroen S — 12:20 AM
Te koop: AZUB T-Tris 26 ligfiets | Rohl...
Een tweewieler is we...robbyvdmeulen — 11:55 PM
Te koop: AZUB T-Tris 26 ligfiets | Rohl...
Ik weet niet hoe je ...Bob Hagendijk — 11:25 PM
Nieuw of tweedehands?
Maar de kortste we...Frutsel — 11:24 PM
Nieuw of tweedehands?
Ik zoek ook meestal ...Jeroen S — 11:15 PM
Nieuw of tweedehands?
is dat echt een &q...Frutsel — 11:13 PM
wat ze zeggen
Gisteren bij mijn br...Hoekie — 11:05 PM
Te koop: AZUB T-Tris 26 ligfiets | Rohl...
Ken je niet iemand...robbyvdmeulen — 10:57 PM
Fietsen van Wim
Prachtige fiets Wim,...Jeroen S — 10:41 PM