Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Voor welke opeen tweewieler heb jij gekozen en waarom?
#16
Ik heb diverse fietsen gehad: achtereenvolgens een Flevobike Bike, Flevobike Racer, Optima Dolphin, Flevobike Alleweder, M5 20-28, en nu een Challenge Hurricane. Van al deze fietsen vond ik de Flevo Racer en nu de Hurricane het fijnst. De FlevoBike was mijn eerste ligfiets, moeilijk om te leren maar het is, als je er eenmaal aan gewend bent, een comfortabele (voor- en achtervering) en toch ook zeer wendbare fiets. Door de relatief hoge, rechte zit echter niet echt snel. De FlevoRacer daarentegen was denk ik de snelste fiets die ik gehad heb. Nauwelijks aandrijfverliezen door de korte ketting, een zeer liggende houding en toch nauwelijks minder comfortabel. Hij stuurt strakker door het niet-verende voorframe, en de zit is daardoor ook lager dan de Bike. Door ruimtegebrek helaas afscheid moeten nemen van die fiets. Daarna kwam de Dolphin. Eigenlijk was ik op zoek naar een Hurri, maar de Dolphin was op dat moment verkrijgbaar. Op papier het zelfde: een 20-20 met bovenstuur. De mijne was voorzien van een schijfrem voor en een V-brake achter. Desondanks meer een comfortabele dan een snelle fiets. Ik kon het er niet echt mee worden. De Alleweder laat ik even buiten beschouwing. De M5 was ook weer hoofdzakelijk comfortabel. Door hoge zit óp het voorwiel ervaarde ik echter te weinig stabiliteit. Met mijn huidige Hurricane ben ik zeer tevreden: een beetje de VW Golf onder de ligfietsen: aardig om te zien, snel, en multi-inzetbaar. Ik gebruik hem vaak voor werkgerelateerde ritten en heb dan ook mijn werktas met laptop achterin. Die steekt wel een beetje uit de toptas, maar ik ben hem nooit verloren onderweg. Hij is denk ik net zo snel als de FlevoRacer, maar dan lager en met bovenstuur. Het nerveuze stuurgedrag kan ik niet onderschrijven. Ik heb hem op standje "ultimate race" dus zowel de vering als het zitje zo laag mogelijk. Dan is de naloop van de voorvork zodanig dat hij comfortabel en stabiel stuurt. Hij is geschikt voor smalle, onverharde fietspaden en de stad. Kortom: multi inzetbaar, maar ook snel.
Antwoord }


Berichten in dit topic
RE: Voor welke opeen tweewieler heb jij gekozen en waarom? - door Matthijs - 14-Sep-2023, 08:49 AM

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:


Wachtwoord:





Nieuwe berichten
nieuwe questpiloot
Welkom Charles, wij ...Willeke_IGKT — 10:00 AM
nieuwe questpiloot
hoi allemaal, ik be...charhof — 09:49 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
In de regen kun je a...Niels van der Wal — 07:48 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Een beetje roze pink...ZoefZoef — 02:06 AM
Vandaag ben ik blij omdat.....
ik heb eindelijk een...Veloquest — 01:46 AM
[split] Nieuw of tweedehands? Ik ben we...
Met een tweewieler h...Jeroen S — 12:20 AM
Te koop: AZUB T-Tris 26 ligfiets | Rohl...
Een tweewieler is we...robbyvdmeulen — 11:55 PM
Te koop: AZUB T-Tris 26 ligfiets | Rohl...
Ik weet niet hoe je ...Bob Hagendijk — 11:25 PM
Nieuw of tweedehands?
Maar de kortste we...Frutsel — 11:24 PM
Nieuw of tweedehands?
Ik zoek ook meestal ...Jeroen S — 11:15 PM
Nieuw of tweedehands?
is dat echt een &q...Frutsel — 11:13 PM
wat ze zeggen
Gisteren bij mijn br...Hoekie — 11:05 PM
Te koop: AZUB T-Tris 26 ligfiets | Rohl...
Ken je niet iemand...robbyvdmeulen — 10:57 PM
Fietsen van Wim
Prachtige fiets Wim,...Jeroen S — 10:41 PM
Fietsen van Wim
Mooie foto's, mooie ...voodoo — 10:35 PM
Te koop: AZUB T-Tris 26 ligfiets | Rohl...
Ken je niet iemand w...Lopopodium — 10:08 PM
Fietsen van Wim
Dat is een prachti...Wim -de roetsende — 10:00 PM